Inedit: Volkswagen T-Roc 1.0 TSI vs Volkswagen T-Roc 2.0 TDI

Inedit: Volkswagen T-Roc 1.0 TSI vs Volkswagen T-Roc 2.0 TDI

Stilat, bine gândit și foarte dotat, nou-venitul T-Roc îi poate seduce chiar și pe cei pentru care crossoverele nu au fost niciodată o opțiune.

O comparație inedită între versiunile extreme din gamă: 1.0 TSI, tracțiune față, transmisie manuală și 2.0 TDI, tracțiune integrală, transmisie DSG.

 

Cât curaj au nemții de la Volkswagen: deși au deja un SUV compact de mare succes, Tiguan, care se află pe locul doi în ierarhia vânzărilor segmentului în Europa, acum lansează încă un SUV compact, pe micuțul T-Roc. Mișcarea a fost însă perfect gândită pentru că deși tehnica celor două modele este în mare parte identică, diferențele de gabarit sunt suficient de mari pentru a evita canibalizarea. VW T-Roc are 4,23 m lungime, 1,82 m lățime și 1,57 m înălțime, fiind cu 25 cm mai scurt și cu 10 cm mai scund decât Tiguan, iar dacă privim plafonul descendent și luneta înclinată nu greșim să îl considerăm versiunea coupe a lui Tiguan.

 

Inedit: Volkswagen T-Roc 1.0 TSI vs Volkswagen T-Roc 2.0 TDI

Astfel, compactul T-Roc își canalizează atenția pe best-sellerul Qashqai, apropiat ca gabarit, lăsând în grija fratelui mai mare celelalte modele din segment, cu vânzări mai slabe. Însă compactul T-Roc mai are un rol aparent secundar: să convingă clienții de hatch-back-uri compacte care nu s-au gândit niciodată la un crossover, să facă pasul ”în sus”.

Primul motiv este caroseria atractivă, T-Roc fiind singurul model VW vopsit în două nuanțe diferite (opțional pentru 462 euro), care dau naștere la 24 de combinații cromatice posibile. Al doilea motiv este reprezentat de habitaclul mai spațios decât ne-am aștepta privindu-i exteriorul: șoferul stă la 57,2 cm deasupra șoselei (cu aproximativ 7 cm mai sus decât într-un hatchback) și primește un spațiu la cap de 93-105 cm, egalându-l pe campionul segmentului, Seat Ateca, dar depășindu-i pe toți ceilalți adversari, inclusiv pe fratele Tiguan (88-101 cm).

Senzația aerisită se păstrează și în spate, unde deși spațiul la genunchi îl depășește doar pe cel din Peugeot 3008, înălțimea de 96 cm nu este accesibilă adversarilor (cu excepția lui Ateca, 100 cm), iar lățimea interioară de 130 cm este impresionantă, facilitând călătoriile în trei pe banchetă. Nu-i așa că nu v-ați așteptat la asemenea spațiu? Și asta nu e tot: pasagerii de pe banchetă primesc difuzoare de aer reglabile, iar dotările se află peste media segmentului: faruri full-LED, pilot automat adaptiv, frânare automată la impact frontal cu recunoașterea pietonilor, asistent de bandă, toate standard la ambele echipări, precum și instrumentarul digital Active Info Display de 11,7 inci (standard la Sport, 444 euro la Design).

Surprinzător, sistemul de climatizare automată este disponibil doar opțional la ambele versiuni de echipare (203 euro, doar în combinație cu filtru Air Care). Dar și mai tare surprinde decizia de a folosi plastic tare și lucios pe bord și uși. În rest – asamblarea este ireproșabilă, așa cum ne-am aștepta de la compania germană. Grija pentru finisaje se extinde și în compartimentul pentru bagaje, acoperit cu mochetă peste tot și care, cu ai săi 406 litri (din care 29 sub podeaua falsă) măsurați de colegii de la Quattroruote, se încadrează în media clasei.

Testul nostru include două versiuni cum nu se poate mai diferite: mezinul turbo pe benzină, de 1.0 litru, cu tracțiune față și transmisie manuală și marele 2.0 TDI, cuplat la o transmisie DSG, care transmite cuplul tuturor celor patru roți. De notat că versiunile 4Motion beneficiază standard de punte spate independentă multilink, în timp ce cele cu tracțiune față au doar punte spate semiindependentă. Pe șosea, în special versiunea diesel creează impresia că te afli la volanul unei mașini robuste, sigură în majoritatea situațiilor, singura rezervă fiind la manevrele de urgență, care necesită anumite corecții. În rest – direcția are un feedback bun, în ton cu personalitatea sportivă a mașinii, fapt care crește încrederea la volan. Există și o funcție de Launch Control, care pemite versiunii de 150 CP să atingă 100 km/h în doar 7,6 secunde, o valoare-record printre SUV-urile rivale echipate cu motoare similare. Modelul de bază, 1.0 TSI are trei cilindri și 115 CP și este mai ușor cu 253 kg.

O diferență enormă, care se regăsește în comportamentul mai incisiv pe șosea, cu o inerție mai mică la manevrele bruște, fapt care îl face mai plăcut în viața de zi cu zi, în ciuda demarajelor mai slabe. Chiar și motorul pare mai bine antifonat decât cel diesel și, în plus, este și bine echilibrat pentru un ”trei cilindri”. Maneta schimbătorului cu șase trepte se mișcă exact și rapid, iar pedala se apasă fără efort (8,7 kg, vs 12 kg la Qashqai).

Versiunea echipată cu micuțul TSI este și mai confortabilă în oraș, pentru că amortizează mai bine denivelările scurte, în pofida suspensiei spate de construcție mai simplă. Trenul de rulare este reglat destul de ferm favorizând în primul rând agilitatea, în timp ce rivalul Qashqai are un tren de rulare mai moale, orientat spre confort, cu un ruliu mai accentuat. Vizibilitatea față este mai bună decât la rivalul japonez Qashqai, datorită stâlpilor subțiri ai parbrizului, dar la manevrele de parcare, situația se inversează: șoferul stă cu 6 cm mai jos decât în Qashqai, iar linia lunetei este mai înaltă. Desigur, există opțional cameră pentru marșarier (203 euro) și sistem de parcare semi-automată Park Assist (166 euro), care înlesnesc mult manevrele.

Revenind la cele două T-Roc, rezervorul versiunii TDI este mai mare decât al variantei TSI (55 litri față de 50), crescându-i în consecință și autonomia, deși în oraș și pe drum național micuțul TSI consumă mai puțin. Alegerea finală trebuie să țină cont și de diferența mare de preț dintre cele două variante.

Verdict AutoExpert

O nouă mostră de stil și performanță marca Volkswagen: germanii au reușit să insereze inteligent un al doilea model în segmentul SUV-urilor compacte, evitând să știrbească succesul mai marelui Tiguan. Tineresc, dinamic și economic, T-Roc are în țintă atât clienții bestseller-ului Qashqai, cât și pe cei ai hatchback-urilor compacte. Singura sa slăbiciune este prețul ușor ridicat la 2.0 TDI, dar calitatea costă!

 

PREȚURI șI DOTĂRI

VW T-ROC Design 1.0 TSI 18.972 euro

Dotări standard: climă cu reglaj manual, sistem multimedia Composition Colour, cu ecran de 6,5 inci, radio/USB cu două boxe, jante aliaj de 16 inci, faruri și stopuri full-LED, asistent de bandă, senzori parcare f/s,frânare automată cu detectarea pietonilor

VW T-ROC Sport 2.0 TDI 4M DSG 29.846 euro

Dotări standard (în plus față de Design): instrumenar digital, sistem infotainment Composition Media cu display de 8 inci, jante 17 inci, pilot automat adaptiv

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top