Test drive Infiniti EX 37 3.7 V6 320 CP

Dacă că nu ai avut niciodată nevoie, sau plăcerea, să urci pe orice deal care îţi iese în cale şi îţi doreşti o maşină polivalentă, puternică, care să arate bine şi să te reprezinte, ai găsit ceea ce cauţi!

  • Comportament on-road
  • Dotari standard
  • Greu de utilizat in afara asfaltului
  • Portbagaj de compacta

De ceva timp au început să apară diferite clase noi de automobile, iar cele deja existente se măresc, făcând loc altora noi. Există şi cazuri în care constructorii dau un nume pompos noilor modele sau doar le atribuie o alăturare ciudată de litere şi suţin că au adus pe piaţă ceva nou.

EX37 nu este doar un break înălţat precum ceilalţi reprezentanţi ai acestei noi variante de crossover aşa cum sunt Audi Q5, Mercedes GLK şi BMX X1. Dar Infiniti EX37 face parte din categoria maşinilor care te duc din punctul A în punctul B… repede. A fost proiectat în acest fel de la bun început şi s-a mers pe principiul totul sau nimic, capacităţile off road fiind lăsate… în grija concurenţei. Este unul dintre acele modele care-ţi fac pielea de găină când le priveşti de aproape. Nu ştii exact ce anume îţi crează uşoara stare de neliniște. Pot fi capota lungă care ascunde privirilor indiscrete un motor „exploziv”, farurile şi grila radiatorului care mimează o privire încruntată sau poate doar forma caroseriei, apropiată de cea a unui coupe.

Înţelesuri multiple

Crossover, în cazul lui EX37, înseamnă şi că se poate adapta oricărui stil de condus. Atunci când te porţi cu mănuşi vis-a-vis de acceleraţie şi volan, maşina se conduce la fel de uşor precum un smart.

Când o calci pe coadă (a se citi acceleraţie) renunţă la orice politeţuri: cutia retrogradează imediat, V6-le trece de la bolborositul perfect echilibrat la un răget metalic, iar tracţiunea integrală  încearcă şi reuşeşte, de fiecare dată, să creeze senzaţia că motorul transmite puterea numai către puntea spate. În realitate nu este numai o senzaţie, graţie tracţiunii integrale a cărei denumire prescurtată este ATTESA E-TS, cuplul este distribuit prin diferenţialul central activ astfel încât să asigure un start lin, aderenţă şi manevrabilitate sporite în condiţii de aderenţă scăzută, menţinând în permanenţă un uşor comportament supravirator.

Fiind construit cu performanţele în gând, EX nu a fost creat doar pentru a umple un gol dintr-o gamă. Maşinile de serie cu motor central aproape că pot fi numărate pe degete, iar la modelul în cauză propulsorul este amplasat în spatele punţii faţă. Pe lângă exclusivitate, acest lucru contribuie la menţinerea unui centru de greutate jos şi oferă o manevrabilitate uimitoare.

În curând va fi disponibilă şi o variantă echipată cu un motor diesel de 3.0 l ce dezvoltă 550 Nm, dar cum V6-le pe benzină ce echipa modelul testat a avut un consum mediu în Bucureşti de 16,1 l/100 km, alegerea motorizării depinde doar de preferinţele clienţilor.

Umeraşul îmbrăcat în piele este una dintre dotările standard ale versiunii GT. Specific modelelor nipone, EX37 GT vine cu toate dotările de care ai nevoie: camere video pentru a putea observa împrejurimile maşinii, vopsea care îşi „vindecă” singură micile zgârieturi, trapă electrică, banchetă al cărei spătar se reglează electric şi toate celelalte dotări comune precum scaune încălzite sau faruri adaptive.

În interior te simţi bine indiferent de locul ocupat. La volan te bucuri de confortul oferit de fotoliul cu susţinere laterală pe care îl ai la dispoziţie. Suspensia avantajează performanţele, dar nu neglijează confortul.

Mulţumită modului în care a fost proiectat automobilul, nu te vei murdări pe pantaloni atunci când urci sau cobori din automobil, problemă cu care te întâlneşti constant în compania concurenţilor amintiţi anterior. Acestea sunt motivele pentru care am considerat Infiniti EX37 un crossover perfect. Nu sunteţi convinşi? Înscrieţi-vă la un test drive!

Date tehnice: Infiniti
EX 37
Sasiu si caroserie
Motorizare 3.7 V6
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1800/2350
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4635/1800/1575
Ampatament 2800
Volum portbagaj [l] 340 (1175)
Motor si transmisie
Tip motor 3.7 V6
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 3696
Sistem alimentare injectie directa
Putere max. [kW(CP)/rpm] 236(320)/7000
Cuplu max. [Nm/rpm] 360/5200
Cutie de viteze Automata/7
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 240
0-100 km/h [s] 6.4
Consum urban/extra/mixt 16/8.6/11.3
Emisii CO2 [g/km] 267

Adaugati comentariu