Istorie auto: povestea modelelor electrice Opel de la Kadett B Stir-Lec I la Corsa-e

Opel a început să experimenteze cu propulsia electrică încă din 1968 când a montat un set de baterii plumb-acid pe un Kadett B. Astăzi, constructorul german are în ofertă primul său model full-electric: Corsa-e.

Opel a lansat de curând primul său model full electric. Numit Corsa-e, noul model este bazat pe cea mai recentă generație a modelului de clasă mică. Dezvoltată pe aceeași platformă cu noul model electric Peugeot e-208, Corsa-e are o baterie de 50 kWh și un motor electric de 136 CP.

Mașina accelerează de la 0 la 50 km/h în 3.1 secunde și are nevoie de 8.1 secunde pentru a ajunge la 100 km/h. Bateria are o capacitate de 50 kWh îi asigură o autonomie de 340 de kilometri, conform standardului WLTP.

Însă, Opel a început să experimenteze cu propulsia electrică încă de acum mai bine de cinci decenii.

Opel Kadett B Stir-Lec I

În 1968, Opel monta un set de 14 baterii plumb-acid pe un Kadett B. Numit Stir-Lec I, automobilul de atunci era un prim exemplu al autonomiei extinse. Pentru a încărca cele 14 baterii, modelul Opel Kadett folosea un motor cu combustie amplasat în spate.

Opel Elektro GT

Trei ani mai târziu, Georg von Opel, nepotul fondatorului mărcii germane, stabilea șase recorduri mondiale la volanul modelui Opel Elektro GT. Acesta era propulsat de două motoare electrice ce ofereau 120 CP și permiteau coupeului să atingă o viteză maximă de 188 km/oră.

Energia electrică era stocată în baterii nichel-cadmiu ce cântăreau 590 kg. Dacă se păstra o viteză constantă de 100 km/oră, modelul Opel Elektro GT avea o autonomie de 44 kilometri.

Opel Impuls

Impuls a fost un program de cercetare desfășurat între 1990 și 1997 de către inginerii Opel. Primul vehicul rezultat a fost Impuls I, un Kadett echipat cu motor electric și baterii nichel-cadmiu cu electrolit lichid. Putea parcurge aproximativ 80 km și avea o viteză maximă de 100 km/oră.

Programul a evoluat apoi într-un model Astra break propulsat de două motoare electrice. Energia electrică era stocată în 32 de baterii cu plumb. Puterea totală era de 61 CP.

A treia fază a programului Impuls a fost o flotă de 10 automobile electrice ce au acoperit un total de peste 300.000 km. Cinci mașini erau echipate cu baterii de nichel-cadmiu (45kW/61 CP), iar celelalte cinci au folosit baterii de capacitate ridicată, cu sodiu/clorură de nichel (42 kW/57 CP).

Opel Twin

Un spectaculos concept numit Opel Twin a fost prezentat în 1992. Futuristul model folosea un motor cu trei cilindri de 0.8 litri ce oferea 34 CP în paralel cu două motoare electrice de 14 CP ce erau utilizate la deplasarea pe distanțe scurte sau în mediul urban. Volanul modelului Opel Twin era amplasat central.

Opel Combo Plus

Prima încercare de a crea un vehicul utilitar electric a venit în 1995 prin modelul Opel Combo Plus. Modelul folosea două baterii sodiu/clorură de nichel ce alimentau un motor electric de 45 kW.

HydroGen

la începutul anului 2000, Opel începea să studieze și zona propulsiei cu celule de combustibil cu hidrogen prin intermediul modelului Zafira HydroGen 1. Pilele cu hidrogen furnizau energie electrică pentru un motor electric de 75 CP și 251 Nm.

În 2001, Opel a oferit o flotă de 20 modele HydroGen 3 pentru a fi testate de către clienți. Puterea a fost crescută la 82 CP, iar viteza maximă era de 180 km/oră.

În 2004, două exemplare Zafira HydroGen 3 au parcurs 10.000 km prin Europa din Norvegia și până în Portugalia.

A patra generație, HydroGen4 folosea 440 celule conectate în serie ce furnizau electricitate unui motor electric de 100 CP. Începând din 2008, o flotă de vehicule HydroGen4 a fost testată de autoritățile din Germania.

Opel Ampera

În aceeași perioadă, Opel prezenta la Salonul Auto de la Frankfurt 2007 un concept numit Flextreme GT/E. Acesta avea să intre în producția de serie în 2011 sub forma modelului Opel Ampera.

Deși Opel a prezentat mașina ca fiind un automobil cu motor electric de 150 CP ce folosea pe post de range extender un motor termic de 86 CP, s-a demonstrat că motorul pe benzină putea angrena și roțile, modelul Ampera fiind practic un plug-in hybrid. Bateria electrică de 16 kWh folosită de Ampera (și de modelul identic Chevrolet Volt) furniza suficientă energie pentru o autonomie ce varia între 40 și 80 km.

Opel Ampera a avut și un urmaș în modelul Ampera-e lansat în 2016. Acest model full-electric oferea o autonomie de peste 400 km, fiind propulsat de un motor electric de 204 CP.

Adaugati comentariu