Jeep Compass, redefinirea aventurii

Jeep Compass AutoExpert.ro

La aproape 20 de ani de la apariția primei generații, Jeep Compass a ajuns la a treia, ridicând ștacheta pe toate fronturile. Produs în Italia, în uzina Melfi, pe platforma STLA Medium, SUV-ul a crescut în dimensiuni (fără a intra în segmentul D), introducând o serie de tehnologii și soluții noi, menite să îmbunătățească confortul și caracterul practic. Principala noutate se află însă sub capotă, unde există loc pentru tehnologii foarte diferite, de la full hybrid la pur electric via plug-in hybrid. Așadar, o ofertă bogată de motorizări și primele livrări programate pentru trimestrul al patrulea al acestui an.

Jeep Compass AutoExpert.ro

Dimensiuni

Noua generație Jeep Compass a crescut considerabil ca dimensiuni, repoziționându-se la limita superioară a segmentului C. SUV-ul are 4552 mm lungime (+15 cm față de modelul anterior), 1928 lățime și 1652 înălțime, în timp ce ampatamentul este de 2795 mm. O atenție deosebită a fost acordată capacităților în off-road, unghiurile caracteristice SUV-urilor fiind promițătoare, 20° atac, 15° ventral, 26° degajare, iar adâncimea maximă a vadului prin care poate trece, de 408 mm. De asemenea, sistemul Selec-Terrain va fi standard la toate versiunile, așa cum va fi și protecția de 360 de grade, deja prezentă pe modelul Avenger. Masa declarată este de 1674 kg pentru full hybrid și de 2161 pentru versiunea electrică.

Propulsie

Noul Compass va fi disponibil cu cinci motorizări: una full hybrid, una plug-in și trei electrice. Doar două variante vor fi disponibile la lansare, și anume cele entry-level, pe benzină și electrică. Compass hibrid 1.2 turbo pe benzină dezvoltă 145 CP și 230 Nm și e cuplat cu o cutie DCT cu șase trepte în care este integrat un motor electric de 28 CP ce susține grupul motopropulsor și poate deplasa mașina pe porțiuni scurte, la viteză redusă, datorită bateriei de 0,9 kWh. Această versiune poate ajunge de la 0 la 100 km/h în 10,3 secunde, atinge o viteză maximă de 188 km/h și are un consum mediu WLTP de 5,9 l/100 km, cu emisii de CO2 de 133 g/km.

Pe de altă parte, poarta de acces către gama electrică dispune de o baterie de 74 kWh combinată cu un motor electric frontal de 213 CP (cuplul nu a fost declarat), pentru un demaraj 0–100 km/h în 8,5 secunde și o viteză maximă de 180 km/h. Autonomia nu a fost încă omologată, dar în oraș, potrivit producătorului, Compass poate parcurge aproximativ 500 km cu un plin de energie. Pentru realimentarea cu energie există o soluție rapidă, de 160 kW, la CC, cu un timp de încărcare de la 20 la 80% de 30 de minute, și un încărcător de bord cu până la 22 kW.

Ulterior, oferta electrică va fi extinsă cu o a doua versiune cu tracțiune față, de 231 CP, și cu una cu tracțiune integrală, 4xe, cu două motoare de 375 CP (cu o unitate în spate de 67 CP și 232 Nm). De asemenea, va fi loc și pentru o variantă plug-in hybrid de 195 CP.

Jeep Compass AutoExpert.ro

Evoluție

Designul exterior reprezintă o evoluție semnificativă a stilului modelului anterior, care a dus la îmbunătățirea eficienței aerodinamice, CX-ul scăzând cu 10%, la sub 0,3, lucru datorat inclusiv unui sistem aerodinamic activ în partea din față și scutului modular de sub mașină.

În habitaclu se remarcă o nouă dispunere a planșei de bord, cu două ecrane mari (de 10 inchi pentru instrumentarul de bord și de 16 pentru sistemul de infotainment cu actualizare over-the-air) și o mulțime de compartimente pentru depozitare. Capacitatea totală a diferitelor compartimente este de 34 de litri, la care se adaugă cei 550 de litri declarați ai portbagajului combinat standard cu o banchetă fracționabilă 40:20:40 (producătorul vorbește de 55 mm spațiu suplimentar pentru picioarele pasagerilor din spate).

Jeep Compass AutoExpert.ro

De asemenea, sunt disponibile sisteme de conducere asistată de nivel 2, cu schimbare semiautomată a benzii de rulare, un head-up display și faruri Matrix LED. Aceste blocuri optice sunt standard la First Edition, împreună cu jante de 20 de inchi, conducere autonomă de nivel 2, senzori de parcare față și spate, precum și scaune reglabile electric, încălzite și tapițate cu material textil și vinil. O trapă și un sistem de ventilație și masaj pentru scaunele din față sunt, de asemenea, disponibile ca dotări opționale.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top