Lancia Delta Safarista e reală și costă 680.000 euro

Lancia Delta Safarista autoexpert.ro

Poate că Delta a fost, la vremea ei, vehiculul suprem pentru atacat probele pe zăpadă și macadam din raliuri. Dar timpul a trecut și prioritățile s-au schimbat. Acum, moda cere crossovere și SUV-uri. Și italianca s-a conformat: aceasta este Lancia Delta Safarista!

A trecut mult timp de când a apărut prima Delta pe piață. 42 de ani, mai precis. Italianca încă înflăcărează visele entuziaștilor. Dar, pentru cei mai tineri, care n-au trăit ”fiorul iubirii” în raliuri, alături de Delta originală, Automobili Amos a dezvoltat două versiuni mai actuale.

Lancia Delta Futurista autoexpert.ro
Lancia Delta Futurista

Lancia Delta Futurista

Prima se numește Lancia Delta Futurista. Este un hatchback cu 3 uși, așa cum n-a mai existat. Modelul folosește structura de rezistență a versiunii originale (cu 5 uși), dar, în rest, fiecare panou a fost modificat. Folosirea intensă a fibrei de carbon a permis reducerea gerutății totale la 1250 kg. Capota motorului și aripile față formează un singur panou, în timp ce masca amintește de Lancia Beta Monte Carlo.

Lancia Delta Futurista autoexpert.ro
Lancia Delta Futurista

➡ Un val de mașini electrice învie modele istorice 💡

Eliminarea ușilor din spate este un tribut adus Lanciei Delta S4. Și suspensia față a fost redesenată, pentru a diminua caracterul subvirator al modelului original. A fost adăugat un roll-cage, pentru creșterea rigidității, lumini LED, jante noi, dar s-a păstrat același desen ușor de recunoscut.

Motoul? Are 2 litri, ”peste 300 CP” și depășește 230 km/h. Prețul? 350.000 euro. Producția? 20 de unități.

Lancia Delta Safarista

Lancia Delta Safarista autoexpert.ro
Lancia Delta Safarista

Dar nu Futurista este vedeta poveștii noastre, ci sora ei, Lancia Delta Safarista. Logoul său: ”Nu contrează unde, ci cum și cu cine”. Mașina asta este destinată, în egală măsură, zăpezilor din Suedia și dunelor din Arabia Saudită. Are tot 3 uși, pentru rigiditate. Nu sunt decât două locuri disponibile și cockpitul este plin cu elemente provenite din cursele de mașini. Elementele de rezistență, cutia de viteze și diferențialele au fost ranforsate pentru a face față solicitărilor. Motorul a fost revizuit, iar răcirea apei, uleiului și aerului introdus în cilindri a fost îmbunătățită.

Dar toate au venit cu prețul lor. Un exemplar costă 570 de mii de euro + TVA, adică, dacă-l comanzi în România, se apropie de 680.000. Nu vor fi realizate mai mult de 10 exemplare.

via automobiliamos

Adaugati comentariu