Legea anvelopelor de iarnă – opinia asiguratorilor

Noua lege privind introducerea obligatorie a anvelopelor de iarna este sustinuta si de catre asiguratori. In cele ce urmeaza va prezentam opinia companiei Generali Romania despre sibiectul in cauza, companie reprezentata de catre Radu Ionescu, Sef Serviciu Asigurari Auto.

1.Care este punctul de vedere al companiei Generali Romania vizavi de noua lege privind obligativitatea anvelopelor de iarna?

In primul rand, trebuie sa apreciem aceasta initiativa ca pe o masura de protectie pentru soferii mai putin responsabili, o masura de reducere a numarului accidentelor si, abia apoi, sa analizam impactul asupra asigurarilor.
Este o masura de responsabilizare a soferilor in trafic, masura care vine in acord cu politica Casco promovata si sustinuta de Generali Romania si care implica bonusuri/reduceri semnificative pentru soferii cu o conduita buna in trafic.

2. Cum sustineti aceasta initiativa?

Asa cum am mentionat anterior, o apreciem, pentru ca o consideram o masura utila pentru conducatorii
auto, care trebuia legiferata daca s-a ajuns la concluzia ca liberul arbitru creaza efecte negative asupra societatii.

Si, pentru ca vorbim de o lege care ne implica si pe noi, asiguratorii, nu putem decat sa luam masurile necesare respectarii acesteia. Este timpul ca, si in Romania, legile sa se respecte, sa se aplice si sa se si plateasca pentru nerespectarea lor.

3. Aveti clauze privind folosirea anvelopelor de iarna?
Da. In conditiile produselor de asigurare CASCO (vandute de cele doua brand-uri pe care le detinem in piata de asigurari, Ardaf si Generali Asigurari),  este prevazuta o fransiza de 30% din valoarea pagubei pentru daunele survenite in timp ce masina era condusa pe drumurile publice in perioada 1 noiembrie – 28/29 februarie, fara ca aceasta sa fie dotata cu anvelope de iarna, in masura in care aceste fapte constituie contraventii potrivit reglementarilor privind circulatia rutiera.

4. Care sunt planurile pentru anul 2012 si cum vedeti piata de asigurari?
Prioritatile noastre sunt consolidarea pozitiei companiei in piata si construirea unei afaceri sanatoase care, o data criza trecuta, sa inregistreze o crestere dinamica si profitabila.

Referitor la piata, din pacate, aceasta nu si-a continuat trendul ascendent preconizat in anii dinainte de criza, cand se vorbea de cresteri de doua cifre de la an la an, de prime subscrise de peste 2 miliarde de euro. A reusit doar sa se mentina aproape de pragul de 2 miliarde de euro.

Sa nu uitam ca 2010 a fost primul an de scadere sub pragul mentionat, iar 2011 se asteapta a fi anul Stabilitatii, in sensul mentinerii pietei la nivelul celei din anul precedent.

Pentru 2012, estimarile sunt strans legate de evolutia a numerosi factori economici, atat la nivel local, cat si  European. Daca economia isi va reveni, la interval de o jumatate de an efectele acesteia se vor rasfrange si asupra pietei asigurarilor si vom asista la o evolutia a acesteia.

Adaugati comentariu