Mașinile sub Euro 5 interzise în Capitală. Cât plătești ca să ai acces?

parcare pe trotuar

Măsurile plănuite de primarul Gabriela Firea îi înfurie pe șoferi. Nicio mașină sub Euro 5 nu va mai intra în București fără să plătească vinieta Oxigen.

Gabriela Firea anunța, în vara trecută, că de la 1 ianuarie 2020, oricine intră în Capitală cu o mașină care nu este înmatriculată în București sau Ilfov va fi obligat să plătească vinietă. În urma criticilor primite, Firea a decis modificarea proiectului. Astfel, orice mașină sub Euro 5,  indiferent unde este înmatriculată, intră în cel mai mare oraș al țării doar după ce șoferul achită vinieta Oxigen.

Vehiculele mai vechi de Euro 3 nu mai au drept de circulație în centrul Bucureștiului și vor plăti vinietă pentru a avea acces în celelalte zone. Șoferii vor fi nevoiți să achite 15 lei pe zi pentru vehiculele sub Euro 3, în timp ce aceia care vor să circule cu mașini Euro 3 și Euro 4 urmează să plătească o taxă de 5 lei pe zi. Dacă va trece de Consiliul General, măsura va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2020.

Mașinile din provincie nu mai intră în Capitală decât cu vinietă. CNCD: “Măsura e ilegală!”

Cine este prins fără vinietă este pasibil de amenzi cuprinse între 1.500 și 2.000 de lei. Au drept de aplicare a amenzilor atât polițiștii rutieri, cât și cei locali. Proiectul se află pe agenda Consiliului General al Primăriei București, care se va întruni pe 24 octombrie.

Odată cu emiterea vinietei, autovehiculul este înregistrat într-un sistem informatic de emitere, gestiune, monitorizare și control al vinietelor.

Lista vehiculelor acceptate în București:

  • Electrice și hibride;
  • Vehiculele pe două roți;
  • Vehiculele pentru persoane cu dizabilități;
  • Cele pentru transmisiuni radio și TV;
  • Cele aparținând instituțiilor de stat (ANAF, SRI, poliție, jandarmerie, MAPN, SIE etc.);
  • Vehiculele pentru intervenții de urgență (ambulanță, pompieri etc.);
  • Mijloacele de transport care aparțin Societății de Transport București;
  • Automobilele istorice;
  • Vehiculele utilizate pentru intervențiile la căile de comunnicație și rețelele edilitare;
  • Vehiculele prevăzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România face parte.

Ce este ZACA și unde se află?

ZACA reprezintă Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului și este delimitată astfel:

Piața Victoriei – Bulevardul Iancu de Hunedoara – Șoseaua Ștefan cel Mare – strada Polonă – strada Mihai Eminescu – strada Traian – Bulevardul Nerva Traian – Bulevardul Gheorghe Șincai – strada Lânăriei – Calea Șerban Vodă – Bulevardul Mărășești – strada Mitropolitul Nifon – Bulevardul Libertății – Calea 13 Septembrie – Șoseaua Pandurilor – Șoseaua Cotroceni – Splaiul Independenței – strada Știrbei Vodă – strada Berzei – strada Buzești – Piața Victoriei.

Retricțiile se aplică de luni până vineri, în intervalul orar 7 – 22. Astfel, acestea nu sunt în vigoare în zilele de weekend și în zilele de sărbătoare legală, dar nici în intervalul orar 22 – 7.

 

Cât plătești în funcție de norma de poluare a mașinii tale?

Cel mai mare tarif va fi plătit de șoferii care dețin mașini non Euro: 1.900 de lei pe an. La polul opus se vor afla posesorii de vehicule Euro 4, care vor fi nevoiți să plătească 500 de lei pe an. Șoferii vor putea achiziționa o vinietă valabilă pe o zi (15 lei pentru mașini non Euro și 5 lei pentru cele Euro 4) și până la un an.

Taxa Oxigen Euro 5

Vinieta se poate achiziționa din benzinării sau prin SMS, iar controlul se va face prin intermediul unui sistem de monitorizare video.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Mazda2 Hybrid AutoExpert.ro

Test Mazda2 Hybrid

Da, este o Mazda2 Hybrid, chiar dacă ai putea crede altceva. De ce a apelat Mazda la Toyota pentru a adăugă în

Scroll to Top