Cu Mazda MX-5 la Slănic Moldova – mașini și locuri

Cu Mazda MX-5 la Slănic Moldova autoexpert.ro

Cei veșnic nemulțumiți spun că nicăieri nu e mai bine decât în altă parte. Eu am găsit toate ingredientele necesare să afirm că nicăieri nu e mai bine decât aici. Un cuplu, un telefon, roadsterul legendar MX-5 și o stațiune cu un șarm atemporal. Un vis. Text: Bogdan Grigorescu. Foto: Alina Grigorescu

 Totul este relativ? Fals! În tabloul meu, totul e absolut! Libertatea de a admira cerul, fericirea de a ataca virajele, vălul cu care aerul pur de munte îți învăluie simțurile, frecvența cu care vibrațiile motorului îți impulsionează inima aidoma unui defibrilator produs în rai, liniștea unei stațiuni aflate la capătul lumii. Bucuria de a împărți toată senzațiile cu persoana pe care o iubești. O feerie pe care poți s-o simți prin toți porii, închizând ochii și lăsându-te pradă imaginației.

Roadster Mazda la Slănic Moldova autoexpert.ro

Sau cumpărând o Mazda MX-5 și arătându-i calea până în Slănic Moldova. La mine a fost mai simplu – un apel la Mazda România mi-a pus pe tavă unul dintre cele mai frumoase weekenduri pe care le-am trăit vreodată. Vineri dimineață, am preluat jucăria. E atât de mică, încât naște în mine emoții paterne, dar arată suficient de agresiv, încât să mă stârnească. E mai scurtă decât Mazda2 cu 15,5 cm și cântărește mai puțin cu 50 kg. Are numai 1,22 m înălțime!

Un pic de spațiu

Deschid portbagajul – în esență, un rucsac de 116 l măsurați de Quattroruote – de la minusculul buton ascuns abil sub bara de protecție, lângă plăcuța de înmatriculare. Pun pariu că 50% din proprietarii de MX-5 habar n-au de existența lui. Înghesui în spate doar câteva haine și pornim la drum. Nici geanta foto nu încape, dar cui îi pasă? Am telefonul cu mine, iar asta e suficient! Mă rog, când pui mâna pe un cabriolet mai ai nevoie de cremă solară, ochelari de soare și șapcă. Mai ales că frumusețea asta se decapotează manual în 6 secunde.

Cu MX-5 spre Slănic Moldova

Cel mai simplu ajungi din București în Slănic Moldova pe „Drumul Morții“, E85. Dar acea bandă și jumătate pe sens e atât de periculoasă, încât nu merită să riști să te întâlnești frontal cu un brav șofer aflat în depășire, care încalecă axul drumului fără să se asigure. Iar dacă nu te omoară traficul, te omoară plictiseala drumului drept. Tot 300 km are și traseul alternativ prin Sinaia, Brașov și Târgu Secuiesc, mult mai virajată. Și aici riști să mori în trafic, dar de bătrânețe, mai ales pe Valea Prahovei. Eu însă am găsit ruta ideală. Peisajele sunt atât de pitorești, iar traficul atât de lejer, încât aproape că mă tem să ți-o dezvălui. O s-o fac, totuși. București – Ploiești – Nehoiu – Târgu Secuiesc – Slănic Moldova adaugă 20 km, dar, odată cu ei, tone de distracție! Viraje, diferențe de nivel, ioni negativi, verde. Extaz.

Roadster Mazda la Slănic Moldova autoexpert.ro

Tone de distracție

MX-5 eliberează adrenalina în sânge cu fiecare metru parcurs. Stau foarte jos, la numai 38 cm de șosea, și aproape de puntea din spate, care propulsează mașina, deci controlez perfect orice tentativă de supravirare. O simt ca pe un go-kart, dezbrăcată de orice artificiu inutil, pentru că cele 1100 kg distribuite în proporție de 53/47% pe punți se preling pe șoseaua sinuoasă cu o agilitate entuziasmantă. Încă o dovadă că greutatea mică bate puterea mare. Profit de lipsa traficului și îi descopăr limitele, care nu sunt deloc jos. Trebuie provocată explicit pentru a derapa, altminteri reglajele sunt atât de sportive, încât trasa este urmată cu sfințenie. Mai ales că motorul aspirat transmite cuplul progresiv, fără să pună la încercare reacțiile șoferului.

Visceral, cum numai un ”termic” poate fi

Nu e lent, împinge bine de la 2000 rpm, pentru că și greutatea e mică, iar la 1200 rpm, adică la 50 km/h într-a șasea, se simte confortabil. Însă, pentru a scoate totul din el, urc frecvent la 4000 rpm și mă bucur de cel mai autentic melanj de sunete și vibrații posibil. Maneta schimbătorului se smucește la orice accelerare și decelerare, dar trece prin trepte cu o viteză neegalată de a vreunei alte cutii manuale. Totul e direct. Totul e perfect, de parcă Dumnezeul roadsterelor însuși a reglat nebunia asta! Chiar și consumul, care, după 320 km de distracție, s-a stabilizat la 5,5 l/100 km, profitând din plin de suprafața frontală de 1,818 m2. Ireal!

Apasă 2 ca să afli totul despre Slănic Moldova!

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top