Mercedes-Benz a reinventat E63 AMG

Războaiele sunt întotdeauna evenimente în urma cărora nimeni nu beneficiază de un câștig efectiv. Pe de altă parte, în lumea auto au existat, și există în continuare, unele „războaie” care contribuie enorm la dezvoltarea acestei industrii. Unul dintre ele are parfum nemțesc și-l are drept erou pe un anume… Mercedes-Benz E63 AMG.

Cum ceilalți combatanți din „bătălia” de care aminteam anterior, în speță BMW M5 și Audi RS6, s-au tot redescoperit în ultimul timp, Mercedes-Benz nu putea să lase garda jos. Așa se face că cei responsabili de versiunea AMG a facelift-ului operat recent pe Clasa E au primit misiunea nu doar de a îmbunătăți modelul, ci chiar de a-l reinventa.

Pentru prima dată în istoria unui E AMG avem de-a face cu un sistem de tracțiune integrală. Versiunea special dezvoltată pentru performanță a cunoscutului 4Matic va fi oferită în standard pe piața din America de Nord, în timp ce în Europa va fi opțională. Setarea sa va permite distribuirea a 67% din cuplul motor către puntea motoare spate, restul fiindu-i rezervat punții față. Se va păstra astfel un caracter sportiv pronunțat, specific variantelor cu propulsie, dar se va îmbunătăți considerabil comportamentul dinamic.

Asta pentru că Mercedes-Benz a pregătit un meniu de nu mai puțin de 557 CP și 720 Nm cuplu motor maxim pentru noul E63 AMG (V8, 5,5 l). Așa se explică cele doar 3,6 secunde necesare unui sprint până la 100 km/h, cu plecare de pe loc (cu sistem 4Matic). Consumul mediu se anunță a fi de doar 10,3 l/100 km. Oficial! Dacă accelerarea pare prea lentă… AMG va oferi și o versiune S, cu 585 CP și 800 Nm (1.750-5.000 rot/min), pentru o „sută” disponibilă în 3,5 secunde. Cu așa performanțe sedanul destul de corpolent al germanilor se poate lua de guler cu multe super car-uri de pe piață, aruncând chiar mănușa către celebri constructori din Italia, de exemplu.

Comportamentul dinamic va beneficia de aportul diferențialelor cu alunecare limitată (standard în cazul versiunii S), de cel al suspensiei adaptive sau al frânelor ceramice. Transmisia va fi una automată cu șapte trepte de viteze (AMG Speedshift) și va oferi patru setări pentru funcționare: Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus și Manual.

Design-ul este cel mai radical adoptat vreodată de o versiune AMG a Clasei E. Dacă din lateral schimbările sunt minore, doar jantele sărind în ochi, iar în spate doar emblema, difuzorul de aer și ornamentele finale ale sistemului de evacuare îți dau de bănuit că trebuie să alimentezi cu combustibil de cea mai înaltă calitate, în față lucrurile au scăpat de sub control. În cel mai bun mod posibil! E63 AMG urlă performanță prin intermediul noului spoiler, foarte agresiv, dar plăcut ochiului (și eficient dinamic). Steaua ce a făcut celebră marca germană tronează în mijlocul grilei, într-o dimensiune ce amintește de modele clasice Mercedes-Benz.

Interiorul n-a suportat modificări radicale, dar oferă materiale dintre cele mai bune. Scaune sport, piele Nappa, cusături de mare finețe, sistem de sunet Bang&Olufsen, volan sport și un ceas IWC. Toate pentru a-ți reaminti de ce Mercedes-Benz este unul dintre cele mai râvnite și admirate brand-uri auto la nivel mondial. Acum nu ne mai rămâne decât să ne clătim frumos ochii cu noua bijuterie AMG, sau, celor mai norocoși dintre noi nu le rămâne decât să-și consulte contul personal… pentru unii Moș Crăciun nu vine doar pe 24 decembrie.

Adaugati comentariu