Metroul din Drumul Taberei, amânat din nou. Când va fi funcțional?

Metrorex

Inaugurarea liniei de metrou care unește cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei se amână din nou, așa că traficul rămâne sufocat. Motivul este incredibil: Metrorex are conturile blocate pentru datorii neachitate.

Metrorex are conturile blocate din cauza neplății unei datorii cotate la peste 94 de milioane de lei, care ar fi trebuit să ajungă la compania constructoare, Astaldi, după ce italienii au câștigat mai multe procese în instanță. Suma reprezintă daune interese și cheltuieli de judecată, dar și datorii privitoare la extinderea magistralei 4 cu stațiile Străulești și Laminorului.

Astaldi condiționează finalizarea lucrărilor de plata datoriei și a redus dramatic ritmul operațiunilor în subteran. Metrorex însă, este cu plata la zi pentru contractul care vizează Magistrala 5, dar admite că există riscul ca italienii să înceteze lucrările.

149,31 milioane de lei a achitat Metrorex pânăă la această oră, din suma totală de 452 de milioane de lei, pe care o datorează companiei Astaldi.

Oprirea lucrărilor poate afecta și circulația tramvaiului 41, care leagă cartierele Ghencea, Drumul Taberei, Militari și Crângași de nordul Capitalei. Reprezentanţii Asociaţiei Metrou Uşor au remarcat că la viitoarea staţie de metrou Parc Drumul Taberei, unde au avut nevoie de întreruperea circulaţiei tramvaiului 41 se întâmplă aproape nimic notabil, scrie economica.net.

Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc anunțase, în luna mai a acestui an, că M5 va fi gata în luna decembrie.

Magistrala 5 va avea o lungime de 7 kilometri și va include 10 stații de metrou și un depou. Atunci când va fi functional, metroul va opri la Râul Doamnei, Constantin Brâncuși, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară și Eroilor 2. Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei.

Magistrala 5 va duce numărul total de kilometri de linii de metrou din București la 78, iar numărul stațiilor la 63. Viena are o rețea de linii subterane pe o distanță asemănătoare, 83 de kilometri, dar cu 98 de stații. Roma numără 60 de kilometri și 73 de stații.

 

Adaugati comentariu