MG ZS – primul contact cu concurentul Daciei Duster

MG ZS AutoExpert.ro

Cu ocazia primelor teste pe care importatorul mărcii britanice le-a organizat în România, am decis să mă axez pe cel mai important model pentru piața noastră, MG ZS. De ce-i atribui această caracteristică, cum de consider, încă, MG o marcă (aproape) britanică și cum se simte pe viu SUV-ul de clasă mică, îți spun mai jos. Foto: MG, AutoExpert

Bun. Fără să mă lungesc, permite-mi să-ți explic care e treaba cu marca britanică. M și G sunt inițialele denumirii Morris Garages, nu Min Guo! Și nu s-a născut în 2006, în Shanghai, ci în 1924, adică acum un veac, în Oxford. Deci, măcar istoric, marca asta este britanică până-n măduva oaselor. Sigur, chinezii de la SAIC Motor dau banii începând cu 2006, dar studioul de design principal se află, din 2011, în Longbridge, Birmingham, Marea Britanie. Un al doilea studio, aflat în centrul Londrei, pe Marylebone Road, i s-a alăturat ulterior. E drept că mașinile nu sunt produse în Europa, în 2016 uzina din Longbridge fiind închisă. Producția s-a mutat în China. Deci, istoria și faptul că multe dintre produsele MG sunt proiectate în Regatul Unit le face să poată fi considerate (aproape) britanice.

Gama MG AutoExpert.ro

Oricum, europenii nu par a da mulți bani (la figurat) pe faptul că mașinile astea sunt produse în China. În schimb, se bucură că nu dau mulți bani la propriu. Tocmai de-aia, MG4 a devenit al doilea cel mai vândut autoturism electric din Europa, după Tesla Model 3. Și în România, datorită (în principal) raportului dintre prețul de 31.400 euro și calitățile pe care le are, cu siguranță vom avea o mulțime de exemplare pe străzi.

MG ZS AutoExpert.ro

Accesibil, dar convingător?

Dar, în opinia mea, alta va fi vedeta. Una mai accesibilă, mai convențională, mai apropiată de preferințele românilor. MG ZS va deveni (probabil) principalul concurent al lui Duster. Prețurile sale pornesc de la 17.950 euro, pentru echiparea Excite cu motor atmosferic de 1,5 litri. La Dusterul de bază, prețul se va apropia de 20.000. E drept, dacă judecăm corect, ar trebui să comparăm motoarele echivalente.

Deci, reiau: prețul de bază pentru versiunea Exclusive singura disponibilă pe motorul de 1.0 l, turbo, al lui MG ZS este 19.400 euro, adică extrem de apropiat de al lui Duster 1.0 ECO-G (care, în plus, are și GPL). Ce nu are Duster de bază și are ZS? Un sistem multimedia și un instrumentar digital. A, și materiale fine, așa cum îți explic mai jos.

MG ZS AutoExpert.ro

Am ales să conduc doar exemplare Exclusive, care au plastice moi la interior, elemente îmbrăcate în vinilin (sub care se află burete), tapițerie din imitație de piele, toate inclusiv pe fețele de uși din spate, în timp ce Duster are doar plastice tari. Deci, senzația este că MG s-a preocupat mai tare decât Dacia să aibă un habitaclu mai somptuos, în timp ce SUV-ul românesc este clar mai dur.

Trebuie să ții cont că nivelul de echipare Exclusive nu are un pachet de dotări omogen, în sensul că acesta diferă în funcție de motorizare. Un exemplu: la 1.5 atmosferic are scaune reglabile manual, fără încălzire, în timp ce la 1.0 turbo – electric, cu încălzire. Sau, la 1.0 turbo cu transmisie automată nu există trapă, în timp ce la aceeași motorizare cu manuală, există. Și pot să continui cu exemplele.

Ce au toate exemplarele Exclusive, fără excepție? Instrumentar de bord digital de 7 inchi, sistem multimedia cu ecran tactil și conectivitate Apple CarPlay și Android Auto cu cablu, 4 geamuri electrice, oglinzi reglabile și pliabile electric, faruri LED automate, jante din aliaj pe 17 inchi, cotieră centrală între scaune și alte astfel de dotări utile.

Finisaje peste medie

Cert e că, indiferent pentru care optezi, senzația este că MG nu coboară la nivelul de autoturism chinezesc. Se simte grija cu care a fost asamblat. Și spațiul interior este mare. De exemplu, cu scaunul reglat pentru cei 1,78 m pe care-i am, pot lua loc lejer în spate, iar între genunchi și spătarul scaunului mai rămân 4 degete. Deasupra capului încape o palmă de-a latul până la plafon.

Sigur, bancheta nu culisează și spătarul nu se reglează, nu există cotieră centrală și nici guri de ventilație. Dar există mânere de viraj, plase pe spătarele scaunelor și două mufe USB, iar o parte din fețele de uși și cotierele acestora sunt îmbrăcate în vinilin moale. Pe scurt, impresionant pentru un SUV mic. Aproape britanic.

Portbagajul este foarte încăpător. Are 448 l, iar Dusterul 4×2 are 472, deci nu e nici cu 10% mai mare. Forma este relativ regulată, iar pereții laterali sunt căptușiți cu o pâslă asemănătoare cu cea de la Duster. Sub podea este un spațiu mare destinat roții de rezervă, dar nu există decât un kit de reparație a penei. Așa că mai ai și acolo oleacă de volum pe care să-l umpli cu nimicuri.

Viața la volan e relaxantă. Asta aveam să aflu după testul cu ambele versiuni, 1.5L 5MT, respectiv 1.0T 6AT. Nu sunt motive de entuziasm, și nici nu cred că MG și-a dorit să insufle asta șoferului. Cel puțin, nu cu reglajul limitat al volanului, care nu se reglează în adâncime, doar pe înălțime. Dar eu am reușit să-mi găsesc poziția corectă la volan fără probleme. Și încă ceva: ambele motoare cu ardere internă sunt de origine General Motors, deci nu sunt chinezești!

MG ZS 1,5 litri atmosferic, cutie manuală

Pentru prima tură de 30 km, am luat motorul de bază, de 1,5 litri, cu transmisia manuală. Ansamblul are marele atu că funcționează extrem de rotund, caracteristică tipică motoarelor cu 4 cilindri. Motorul se armonizează ideal cu cutia manuală, iar senzațiile transmise sunt ”dulci”, fără ”nerv”. Deci, dacă ești adeptul rulărilor relaxate, o să ți se potrivească de minune. Suspensia este reglată spre confort, iar direcția este fină și promptă în punctul central.

Ambreiajul iertător permite plecarea fină de pe loc, iar maneta schimbătorului cu 5 trepte se mișcă ușor. Însă, de îndată ce mărești ritmul, simți că motorul trebuie turat spre zona roșie a turometrului, altminteri nu are cuplu suficient. Deci, o să amesteci des în cutia de viteze, din dorința de a ține motorul în zona regimului de 4000 rpm. Dacă ești obișnuit cu motoarele atmosferice, înțelegi ce vreau să spun. La 130 km/h, turația în treapta a 5-a este de 3400 rpm. La terminarea buclei, consumul a fost de 7,3 l/100 km.

MG ZS 1,0 litru, cutie cu dublu ambreiaj

O poveste total diferită narează propulsorul turbo de 1,0 litru, combinat cu transmisia automată. Îl simți din start mult mai nervos, și asta place la depășiri și, în general, la rularea rapidă. Totuși, mi s-a părut că pleacă un pic prea repede de pe loc, și asta nu e în general în favoarea condusului în blocaje. Nu poți schimba treptele manual, nici de la manetă, nici de la padele (pentru că ultimele nu există). Poți, totuși, să pui maneta în Sport și să te bucuri de schimburi un pic mai rapide, concomitent cu un regim de turație mai ridicat al motorului.

Per total, ansamblul este rafinat și fâșneț, și n-ai multe de reproșat. Fișa tehnică ne arată că accelerația 0-100 km/h durează mai mult decât la 1,5-ul natural aspirat, dar permite-mi să mă îndoiesc profund. Cel puțin, la nivelul senzațiilor, micul turbo este incomparabil mai vioi. Dar, în cazul meu, a și consumat mai mult cu 0,5 l/100 km.

SUV compact chinezesc britanic AutoExpert.ro

Concluzia? E prematur să mă pronunț decisiv asupra calităților și defectelor lui MG ZF după doar 30 km cu fiecare variantă. Dar, per total, primul contact a fost favorabil și abia aștept s-o testez pentru câteva zile!

Dar, până atunci, mai am un detaliu să-ți comunic. Și nu-i deloc neînsemnat. MG are ”triplă” garanție de 7 ani sau 150.000 km. Cum adică triplă? Adică, pe toată această perioadă, primești garanție propriuzisă, verificare anuală gratuită și asistență rutieră (la fel de) gratuită.

 ➡ Vizitează aici pagina MG Europe! 💡

Date tehniceMG ZS
Model1.5L 5MT Exclusive1.0T 6AT Exclusive
Configurație/număr. cilindriL4, benzinăL3, turbo
Cilindree (cm3)1498999
Putere maximă/turație (CP/rpm)106/6000111/5200
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)141/4500160/1800-4700
Tracțiunefață
Cutie de vitezemanuală, 5 trepteautomată, 6 trepte
L × l × h (mm)4323 x 1809 x 1644
Ampatament (mm)2580
Masă la gol (kg)12311264
Volum portbagaj (l)118/1160
Accelerație (0–100 km/h)10,912,4
Viteză maximă (km/h)175180
Consum mixt (l/100 km)6,6-7,2
Preț de pornire (euro)19.40022.600

5 thoughts on “MG ZS – primul contact cu concurentul Daciei Duster”

  1. Și încă ceva: ambele motoare cu ardere internă sunt de origine General Motors, deci nu sunt chinezești!
    De origine? Adica? Sunt cumva produse de Mahindra, India?

  2. Bogdan Grigorescu

    Vă salut! Noi nu publicăm niciodată prețurile fără TVA. Deci, prețul este cel de listă, cu TVA inclus. 🙂

  3. Bogdan Grigorescu

    Motoarele sunt cele din familia SGE (Small Gasoline Engine) ale grupului GM. Cel de 1.0l, cu 3 cilindri, dezvoltă 125 CP în China, față de 111 în Europa. A fost montat pe Opel Adam, pe fosta generație de Corsa, etc. Cel de 1,5l, cu 4 cilindri, dezvoltă 118 CP în China, față de 106 în Europa. De-a lungul timpului, a fost folosit mai ales în SUA și China, și în special în variantă turbo. În variantă supraalimentată, poate fi găsit sub capota lui Buick Envision, Chevrolet Equinox și Malibu, etc. În varianta atmosferică, a echipat a doua generație Chevrolet Volt, unde lucrează în cadrul sistemului de propulsie hibrid.

  4. Am achiziționat în urmă cu 3 ani un ATV Limhai ..este prima și ultima chinezărie pe care o voi achiziționa…..ever

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top