Mini are o nouă transmisie cu dublu ambreiaj și șapte trepte

mini

Modelele MINI Hatch cu trei uşi, MINI Hatch cu cinci uşi şi MINI Cabriolet vor beneficia de opțiunea unei noi transmisii automate Steptronic cu şapte trepte și dublu ambreiaj.

Concepută pentru a oferi o „dinamică impresionantă pentru o plăcere sporită a condusului”, cutia de viteze combină două transmisii parţiale într-o singură carcasă.

După cum explică Mini, elementul central al sistemului constă din două ambreiaje umede răcite cu ulei: unul dintre acestea este responsabilă pentru rapoartele de transmisie pare (2, 4, 6), în timp ce celălalt este pentru rapoartele impare (1, 3, 5, 7) şi marşarier. În timpul călătoriei, unul dintre cele două ambreiaje este deschis, iar celălalt este închis. Acestea interacţionează atunci când conducătorul schimbă vitezele în sus sau în jos: deschiderea unui ambreiaj activează simultan închiderea celui de-al doilea.

Datorită acestui design, cutia de viteze este întotdeauna gata să se schimbe și acest lucru promite reprize mai rapide. Transmisia a fost, de asemenea, proiectată cu gândul la eficiență, astfel încât să susțină sistemul de pornire / oprire a motorului, precum și funcția de coasting. Cutia de viteze poate accesa, de asemenea, date GPS pe vehicule echipate corespunzător.

Principiul de proiectare a transmisiei cu dublu ambreiaj a fost adaptat direct din motorsport. La fel ca pe circuit, aceasta permite conducătorilor MINI să efectueze manevre de acceleraţie foarte dinamice, permiţând urcarea treptelor de viteză fără întreruperea cuplului. Conducătorul poate menţine acceleraţia apăsată în timp ce controlul transmisiei stabileşte punctele de schimbare atât de precis, astfel că turaţia ideală a motorului este întotdeauna disponibilă după schimbarea vitezei pentru a asigura o creştere continuă a vitezei.

Transmisia cu ambreiaj dublu este acţionată cu ajutorul unui selector electronic, care revine întotdeauna în poziţia iniţială după schimbarea între modul de condus D, poziţia neutră N şi modul mers înapoi. Frâna de parcare este activată prin apăsarea butonului P. Modul S poate fi activat din poziţia D prin deplasarea manetei de selecţie spre stânga: aceasta susţine un stil de condus foarte sportiv şi permite intervenţia manuală.

Adaugati comentariu