Daimler a prezentat modelele Mercedes-AMG GLE 63 4Matic+, GLE 63 S 4Matic+ și GLS 63 4Matic+. Elementul comun: motorul V8 twin-turbo de 4 litri, care dezvoltă între 571 și 612 CP.
Tradiția ”translatării” performanțelor AMG la gama de SUV-uri a căpătat formă acum fix două decenii, odată cu apariția lui ML 55, care dezvolta atunci 347 CP. Acum, după încă trei generații, succesorului GLE V167 îi este montat motorul V8 twin-turbo de 4,0 l, în două variante de putere (571 și 612 CP), și, astfel, se nasc versiunile Mercedes-AMG GLE 63 4Matic+ și, respectiv, GLE 63 S 4Matic+.
Propulsorul V8 are tehnologie de dezactivare a cilindrilor (la sarcini parțiale, taie alimentarea cilindrilor 2,3, 5 și 8), vine însoțit de filtru de particule și, în premieră, primește un sistem EQ Boost starter – alternator, care dezvoltă 22 CP și funcționează la tensiunea de 48 V. Acesta este dispus între motor și cutie pentru a salva spațiu și suplimentează temporar cuplul motor al V8-ului cu 250 Nm, iar pe perioadele de decelerare recuperează energia. Turbo-compresoarele sunt dispuse între cele două rânduri de cilindri pentru a răspunde mai prompt la accelerări.
Peste acesta, sistemul AWD, suspensia pneumatică adaptivă (cu programe Comfort, Sport și Sport+) și barele stabilizatoare active lucrează cu transmisia TCT 9G pentru a-i asigura o dinamică de top. Accelerația 0-100 km/h durează 4,0 s (sau 3,8 s la versiunea S).
Iar dacă, ocazional, mai ieși de pe șosea (cât îți permit jantele de 20 inci ale versiunii de bază, respectiv de 21 inci ale lui S), cele două programe de tracțiune nou-apărute în meniu (Trail și Sand), împreună cu garda variabilă la sol au grijă să te întorci pe asfalt fără probleme. Astfel, în Sport și Sport+ garda la sol scade cu 10 mm, în timp ce în Trail și Sand crește cu 55 mm (până la 70 km/h).
Standard, ambele versiuni vin cu diferențial blocabil pe puntea spate, controlat electronic, pentru un plus de dinamică și stabilitate. Sistemul de frânare se bazează pe etriere cu 6 pistonașe și discuri de 400 mm pe față, respectiv cu un singur pistonaș și discuri de 370 mm pe spate. La versiunea mai puțin puternică, etrierele sunt gri, în timp ce S vine cu etriere roșii.
Toate aceste sisteme se regăsesc și pe marele Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+, doar performanțele dinamice diferă, așa cum o arată datele tehnice de mai jos. To mai jos găsiți și galeria foto cu super-SUV-ul de clasă lux.
| Marcă | Mercedes-AMG | Mercedes-AMG | Mercedes-AMG |
|---|---|---|---|
| Model | GLE 63 4Matic+ | GLE 63 S 4Matic+ | GLS 63 4Matic+ |
| Motor/nr. Cilindri | V8 twin-turbo | V8 twin-turbo | V8 twin-turbo |
| Cilindree (cmc) | 3.982 | 3.982 | 3.982 |
| Putere maximă/turație (CP/rpm) | 571/5.750-6.500 + 22 (electric) | 612/5.750-6.500 + 22 CP (electric) | 612/5.750-6.500 + 22 CP (electric) |
| Cuplu maxim (Nm/rpm) | 750/2.250-5.000 | 850/2.500-4.500 | 850/2.500-4.500 |
| Transmisie | integrală permanentă | integrală permanentă | integrală permanentă |
| Cutie de viteze | 9 trepte, automată | 9 trepte, automată | 9 trepte, automată |
| Accelerație 0-100 km/h (s) | 4,0 | 3,8 | 4,2 |
| Viteză maximă (km/h) | 250 | 250 | 250 |
| Consum mixt (l/100 km) | 11,4 | 11,5 | 11,9 |
| Emisii CO2 (g/km) | 261 | 262 | 273 |
Se spune ca baietii nu se maturizeaza niciodata: jucariile lor doar devin mai scumpe. Posibilitatile…
Comisia Europeană a prezentat astăzi noul său „pachet privind autovehiculele” care va „sprijini eforturile sectorului…
Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai…
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat deschiderea unei noi sesiuni a programului Rabla 2025.…
În pachetul de noi reglementări pentru industria auto, oficialii Comisiei Europene par să fi făcut…
Un grup de profesioniști cu peste 30 de ani de experiență în industria auto, provenind…