Noul Peugeot 208 este tânăr și futurist și spun francezii, convinși că mașina lor este o apariție specială în segmentul B. 208 primește o nouă generație a sistemului Peugeot i-Cockpit și o redare tridimensională a informațiilor.

La câteva zile după ce câteva fotografii ajunseseră pe internet, Peugeot prezintă oficial noul 208. Modelul are la bază platforma CMP (Common Modular Platform), în timp ce versiunea e-208 este construită pe structura e-CMP. Platforma vine la pachet cu o reducere a masei totale cu 30 de kilograme, o aerodinamică superioară și o optimizare a sistemului de propulsie, vibrații reduse și sisteme de asistență preluate din segmentele superioare.

Noul Peugeot 208 va fi disponibil cu trei motoare pe benzină, un propulsor diesel și o versiune electrică. Avem astfel de-a face cu un motor de 1,2 litri cu trei cilindri PureTech 75 cu transmisie manuală cu 5 trepte, PureTech 100 cu transmisie manuală cu 6 trepte sau automată cu 8 trepte și PureTech 130 cu transmisie automată. Celor care preferă un diesel, le-a fost rezervat motorul de 1,5 litri cu patru cilindri BlueHDI 100 cu transmisie manuală cu 6 trepte.

Noul Peugeot 208 (35)GALERIE FOTO

Noul Peugeot e-208 primește o baterie cu o capacitate de 50 kWh, cu un cuplu de 260 Nm livrat de la bun început. Acesta oferă trei moduri de rulare: Eco, Normal și Sport, acesta din urma asigurând o accelerație de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde. 340 de kilometri este autonomia asigurată între două încărcări, conform noului standard WLTP.

Noul Peugeot 208 (15)

Mini-ul electric asigură – spune constructorul francez – cel mai bun confort termic, datorită unei unități de încălzire de mare putere, susținută de o baterie HV, datorită unei pompe de căldură și controlului automat al temperaturii, sistemului de pre-încălzire, care poate fi controlat și prin intermediul unei aplicații. La bord se regăsesc și scaune încălzite, în funcție de linia de echipare aleasă.

Volumul portbagajului lui e-208 este identic cu cel al versiunii cu motor convențional, de 220 de litri. Bateriile sunt amplasate sub podea.

Noul Peugeot 208 (16)

Mașina poate fi încărcată de la o priză domestică în 16 ore sau de la un Wall Box, în 5 ore și 15 minute pentru versiunea de 11 kW sau în 8 ore la 7,4 kW. O stație de încărcare publică, cu încărcător de 100 kW, bateria poate ajunge la 80% în doar 30 de minute.

Noul 208 este mai lung, mai lat și mai aproape de sol. Partea frontală primește farurile Full LED cu cele trei “gheare”, iar pe capotă se află logo-ul 208. În capătul opus, apare și la noul 208 banda neagră care unește cele două stopuri.

Își fac apariția în gamă trei culori noi: galben Faro, albastru Vertigo și roșu Elixir.

Noul Peugeot 208 (29)

Cabina noului model, cu Peugeot i-Cockpit, asigură o ergonomie exemplară și o redare tridimensională. Francezii au acordat o atenție sporită spațiilor de depozitare, vitale într-o mașină din segmentul B. Astfel, cei care iau loc într-un 208 primesc un spațiu în cotiera dintre scaunele din față, o tavă în fața schimbătorului și un alt loc de depozitare în consola centrală, pe lângă torpedoul și buzunarele ușilor.

208 este disponibil cu cinci linii de echipare: Like, Active, Allure, GT Line și GT. Cele două din urmă vin cu farurile LED, cu pasaje ale roților în negru lucios, jante de 17 inci, lumină ambientală, scaune sport și pedalier cu inserții din aluminiu. GT-ul primește și tapițerie Alcantara și jante cu design special.

Noul Peugeot 208 (18)

Tânărul francez din segmentul B primește sisteme de asistență preluate de la frații mai mari. Vine astfel cu Cruise Control adaptiv cu funcție Stop & Go (pentru mașinile cu transmisie automată), asistent la menținerea benzii de circulație, asistență la parcare (pentru versiunile cu EAT8), cea mai nouă generație a sistemului de frânare de urgență și avertizare în cazul unui risc de coliziune, monitorizare a șoferului și a unghiului mort, dar și capacitatea de a recunoaște indicatoarele rutiere.

Noul Peugeot 208 va ajunge în showroom-uri în toamna acestui an. Până atunci însă, mașina va ajunge la standul constructorului francez de la Salonul Auto de la Geneva.