Noul VW Polo e aici: Imagini și informații oficiale




noul-vw-polo (15)

Noul VW Polo a fost dezvăluit oficial, la Berlin. A șasea generație a modelului de segment B împarte, în premieră, platforma tehnică și tehnologiile prezente la bord cu fratele mai mare, VW Golf. În România, noul model va fi disponibil din septembrie. Detalii complete.

VW Polo VI este construit pe versiunea simplificată a arhitecturii modulare MQB, intitulată A0, fiind al doilea model de clasă mică, după Seat Ibiza, din concernul VW care adoptă această platformă. Dimensiunile exterioare s-au apreciat considerabil comparativ cu modelul anterior. Cel mai mult au avut de câștigat lungimea (4.053 mm, plus 81 mm), lățimea (1.751 mm, plus 63 mm) și ampatamentul (2.564 mm, plus 94 mm), în timp ce înălțimea s-a redus sensibil din considerente aerodinamice (1.446 mm, minus 7 mm). Ecartamentele față și spate s-au mărit, de asemenea, cu 62 mm (1.525 mm), respectiv 49 mm (1.505 mm).

Trecerea la platforma MQB A0 aduce și economii substanțiale de greutate, noul Polo fiind cu până la 70 kg mai ușor decât precedesorul său: masă la gol minimă de 1.070 kg. Platforma MQB A0 integrează un mix de oțeluri ultra-rezistente și aluminiu la nivelul șasiului, suspensia față fiind de tip MacPherson, iar cea spate semi-independentă, cu bară de torsiune, indiferent de versiune. Noua versiune A0 a platformei MQB poate suporta și un sistem de tracțiune integrală, dar Polo va dispune exclusiv de tracțiune față.

noul-vw-polo (17)

Spațiul interior a crescut semnificativ, iar volumul de încărcare al portbagajului s-a mărit cu 25%, de la 280 la 351 litri, diferența fiind enormă: 71 litri. VW anunță un progres de 15 mm în ceea ce privește libertatea de mișcare a capului în față și 30 mm în spate. Pentru prima dată în istoria modelului, VW Polo va renunța la versiunea cu trei portiere, care acoperea 30% din vânzări, urmând să fie disponibil exclusiv în format cu cinci uși.

Din punct de vedere stilistic, noul VW Polo este un Golf la scară redusă. Conform tradiției VW, noul model este definit de proporții precise și detalii simple, fără artificiile de design preferate de mulți dintre rivalii din clasa mică. Blocurile optice față și spate dispun în premieră de tehnologie full LED, opțional, iar nivelul de personalizare al noului Polo atinge un nivel fără precedent: 14 nuanțe exterioare, 12 modele de jante, 17 tipuri de decorațiuni interioare, 11 modele de tapițerii pentru scaune și două teme de culoare principale pentru interior.

Noul VW Polo va putea fi comandat în șase niveluri de echipare: Trendline, Comfortline, Highline, Beats și GTI. Dacă ediția Beats pune accentul pe un sistem audio performant, modelul sportiv GTI va afișa detaliile așteptate de la un warm hatch: jante de 17 inch, grilă tip fagure și faruri cu inserții de culoare roșie, evacuare dublă cromată, bare de protecție cu design special, stopuri LED și un eleron suplimentar, grefat în partea superioară a hayonului.

noul-vw-polo (13)

Și dacă tot vorbim despre interior, trebuie spus că la acest capitol noul VW Polo nu poate fi descris decât drept digital și revoluționar. Layout-ul planșei de bord este, probabil, cel mai spectaculos detaliu al noului Polo, aceasta grupând instrumentele de bord (în premieră absolută) digitale Active Info Display și touchscreen-ul cu diagonala de 6,5 sau 8 inch al centralei multimedia pe același nivel, delimitat printr-un panou decorativ cu aspect de sticlă fumurie. Consola centrală este acum orientată spre șofer, iar gurile de ventilație centrale au fost mutate mai jos, sub display-ul tactil central. Opțional, se oferă încărcare wireless prin inducție pentru telefoanele mobile, acces fără cheie și conexiune la internet.

Gama de motorizări va include la start opt versiuni distincte. Motorul de bază este un motor aspirat de 1 litru, cu trei cilindri și numai 65 CP, disponibil și într-o variantă mai puternică, de 75 CP. În format turbo, același motor de 1 litru dezvoltă 95 și 115 CP. VW oferă pentru noul Polo și două motorizări turbo cu patru cilindri: 1.5 TSI cu 150 CP și 2.0 TSI cu 200 CP, ultima fiind dedicată modelului de înaltă performanță GTI. Pe frontul diesel, VW Polo propune două unități 1.6 TDI cu 80 și 95 CP, înzestrate cu un sistem catalitic de reducere selectivă a noxelor SCR. Toate versiunile mai puternice de 95 CP pot fi comandate opțional cu transmisie DSG cu dublu ambreiaj și șapte trepte. Echiparea de serie cuprinde, în funcție de versiune, cutii manuale cu 5 și 6 trepte.

VW Polo face un mare pas înainte și la capitolul siguranță, transferând în clasa mică tehnologiile din segmentul imediat superior, preluate de la Golf. Astfel, lista sistemelor de asistență standard include funcțiile de monitorizare a distanței față de vehiculul din față și de frânare automată, cu posibilitate de detecție pietonilor: Front Assist, City Emergency Braking și Pedestrian Monitoring, acompaniate de senzori de presiune a anvelopelor și de limitator de viteză. Contra cost, noul VW Polo poate fi specificat cu pilot automat adaptiv (activ până la 210 km/h, funcție stop&go), asistență la parcare și la schimbarea benzii de rulare.

noul-vw-polo (1)

Adaugati comentariu