Noutăți și perspective pentru CNIA și CNSS în 2022

Noutăți și perspective pentru CNIA și CNSS în 2022. Campionatul Național de Îndemânare Auto și Campionatul Național de Super Slalom va începe pe 14 mai  la Ploiești și vor avea 7 etape anul acesta.

Organizate de Clubul Sportiv GTAutoClub, cele două serii dedicate sportivilor amatori și profesioniștilor în automobilismul sportiv, inclusiv copii cu vârsta minimă de opt ani, Campionatul Național de Îndemânare Auto (CNIA) și Campionatul Național de Super Slalom (CNSS) se vor desfășura și anul acesta concomitent ca etape comune, dar cu clasamente și regulamente individuale.

Campionatul Național de Îndemânare Auto a debutat în 2011. De-a lungul anilor, s-a adaptat permanent cerințelor spectatorilor și piloților, oferind trasee din ce în ce mai atractive și mai interesante, înclinând către elementele de slalom și viteză.

Pentru că prestația piloților a crescut calitativ și participanții au fost în număr din ce în ce mai mare.  Începând cu sezonul competițional 2021 au fost demarate două proiecte: Campionatul Național de Îndemânare Auto (CNIA) și Campionatul Național de Super Slalom (CNSS).

O provocare logistică

2022 vine cu o serie de noutăți organizatorice, dar cea mai mare provocare va fi cea logistică, fiind de așteptat la start un număr dublu de participanți față de 2021.

Creșterea interesului pentru aceste două serii se datorează în principal formatului cu etape duble desfășurate doar în zilele de weekend, prezența celor două serii în orașe și municipii care nu sunt în mod tradițional pe „harta” automobilismului, și nu în cele din urmă datorită accesibilității.

Practic, orice persoană care a împlinit opt ani poate participa într-una din aceste serii, condițiile minime fiind elementele de siguranță și, în cazul copiilor, prezența unui tutore, antrenor sau persoană adultă desemnată să însoțească și să supravegheze concurentul.

Toate detaliile legate de regulamentul de participare sunt prezentate pe site-ul oficial al competițiilor, fiecare dintre cele două serii având secțiune separată: www.gtautoclub.ro

O rampă de lansare               

În condițiile în care interesul pentru competițiile de circuit este încă unul redus în România, pe de o parte numărul extrem de mic de circuite atât pentru karting cât și pentru automobilism și costurile mari, Campionatul Național de Îndemânare Auto și Campionatul Național de Super Slalom câștigă din ce în ce mai mult teren și popularitate, mai ales în rândul copiilor și al tinerilor.

Formatul de tip „poligon”, practic un slalom printre jaloane pe un traseu relatv scurt care pune în valoare reflexele, atenția și talentul pilotului și nu performanțele mașinii a făcut ca în ultimii ani aceste două serii să fie preferate de majoritatea debutanților în automobilism.

Dintre aceștia, cei mai ambițioși au mers mai departe în competiții pe circuit, viteză pe traseu montan, raliuri sau alte discipline din automobilismul de performanță.

Pe lângă costurile mici de participare, de la achiziționarea materialului de concurs, la consumabile și taxe, marele avantaj al acestor serii este că debutanții se obișnuiesc de la început cu mașina, nefiind nevoie ulterior să se adapteze spre exemplu de la kart sau monopost la automobil.

Edițiile 2022 CNIA și CNSS noutăți și perspective

Pentru acest sezon organizatorii au pregătit un calendar comun CNIA și CNSS cu șapte etape plus o Cursă a Campionilor.

Ca format, etapele se desfășoară în weekend, ziua de sâmbătă fiind rezervată antrenamentelor pentru ca duminică să aibă loc finalele.

Calendar 2022

  1. 14-15 Mai Ploiești
  2. 04-05 Iunie Ploiești
  3. 02-03 Iulie București
  4. 23-24 Iulie Brăila
  5. 13-14 August CT Park
  6. 03-04 Septembrie Rm. Vâlcea
  7. 24-25 Septembrie Iași
  8. 08-09 Octombrie Cursa Campionilor SAB & Accesorii

Înscrierile pentru prima etapă au început

Deși mai sunt 90 de zile până la prima etapă, ce se va desfășura la Ploiești, organizatorul a publicat deja regulamentul de înscriere și obținere a licențelor pentru acest sezon, precum și pentru înscrierea la prima etapă. Toate procedurile se realizează online.

După depunerea documentelor pentru obținerea licenței de pilot, înscrierile la prima etapă se fac online:

– CNIA: – https://cnia.gtautoclub.ro/etapa/ploiesti/

– CNSS: – https://cnss.gtautoclub.ro/etapa/ploiesti-2022/

Ca principală noutate pentru acest an în cadrul CNIA, juniorii, care până acum erau împărțiți în două clase (J1 8-12 ani, J2 12-14 ani), în ideea de a se asigura o luptă cât mai echilibrată, vor bebeficia de trei clase (J1 8-10 ani, J2 10-12 ani și J3 12-14 ani).

CNIA și CNSS de 11 ani în România

Pe pagina CNSS (urmează să fie implementată și la CNIA), a fost creat câmpul „ISTORIC”, cu toate  etapele începând cu anul 2011 (https://cnss.gtautoclub.ro/istoric/).

Foarte interesant, aici pot fi revăzute traseele (poate pentru mulți, astăzi par imposibile), transmisiunile live și fotografiile de atunci.

Prima etapă a avut loc pe 15 mai 2011: – https://cnss.gtautoclub.ro/etapa/debutul-cnia-etapa-i-2011/

În secțiunea MEDIA: – https://cnss.gtautoclub.ro/etapa/debutul-cnia-etapa-i-2011/

Atunci și acum

„Sunt foarte interesante modificările aduse traseelor, asta pentru că am fost deschiși în a ne adapta preferințelor generației tinerilor piloți și spectatorilor. A fost cel mai greu pas pe care l-am făcut, să renunț la mersul cu spatele, parcări și garări, în favoarea elementelor de slalom și viteză. Tinerii (în mod special Horia Gheorghe), trebuie să recunosc că au avut dreptate. De la 20-30 de concurenți, am ajuns la peste o sută. Este posibil sa fim nevoiți sa limităm numărul de încrieri (probabil 120), anul trecut am avut și 160.” a declarat fostul campion național și organizator Gheorghe Teodor.

Aceste campionate nu se puteau desfășura fără implicarea autorităților locale, Teo Ghorghe declarînd că până în acest moment, are confirmarea implicării primăriilor în organizarea etapelor de la Ploiești (primele două etape), Râmnicu Vâlcea și Iași.

De asemenea, pentru 2022 se anunță o prezență mai mare în grupele de Juniori și cele dedicate automobilelor cu propulsie electrică.

„Suntem optimiști, rezultatele ne încurajează și ne obligă sa fim și mai performanți în organizarea celor două campionate.”

Campionatul Național de Îndemânare Auto a debutat în 2011. De-a lungul anilor, s-a adaptat permanent cerințelor spectatorilor și piloților, oferind trasee din ce în ce mai atractive și mai interesante, înclinând către elementele de slalom și viteză. Pentru că prestația piloților a crescut calitativ și participanții au fost în număr din ce în ce mai mare, la recomandarea FRAS am demarat începând cu sezonul competițional 2021 două proiecte, Campionatul Național de Îndemânare Auto (CNIA) și Campionatul Național de Super Slalom (CNSS).

Campionatul Național de Îndemânare Auto – Primul pas în motorsport

Piloții debutanți, cei care fac primul pas în motorsport au șansa de a învăța elementele de bază în îndemânarea auto, elemente care îi vor ajuta în formarea abilităților specifice acestui gen de competiție.

După trei ani competiționali, în funcție de aspirațiile și talentul fiecăruia, pot merge în CNSS, campionate de viteză în coastă, circuit sau raliuri.                                                        

Campionatul Național de Super Slalom – Pentru profesioniști

Piloții experimentați, cei cu vechime în motorsport: îndemânare auto, viteză în coastă, circuit sau raliuri, sunt cei care fac deliciul spectatorilor prin abordări spectaculoase ale traseelor de slalom.

Lor li se adaugă juniorii, cu vârste între 14 și 18 ani, participările feminine tot mai consistente  și seniorii de peste 65 de ani.

Crezi că ești un bun pilot? Demonstrează-o legal

CNIA și CNSS se adresează tuturor pasionaților de automobilism și vin totodată ca o alternativă legală și sigură pentru tinerii atrași de performanță în automobilism, chiar și pentru cei care altfel riscau să devină participanți la cursele ilegale.

Piloții începători au de învățat diverse elemente de dificultate care le sunt de folos în circulația de zi cu zi cu atutoturismul, își dezvoltă încrederea și stăpânirea de sine, precum și reacțiile prompte în situații limită, contribuind astfel la creșterea siguranței în trafic.

 CNIA: clasamente       

1. Ddebutanți (D), trei clase (D1, D2, D3, 100-200 CP)

2. Juniori (J), trei clase (J1, J2, J3, cu vârsta între 8-14 ani)

3. Femina (F), grupă unică rezervată concurentelor de sex feminin

4. Sprint (S), grupă suplimentară (a doua participare), indiferent de clasa de cilindree

5. Open, clasamentul tuturor piloților, indiferent de grupă

6. Echipe

CNSS: clasamente      

1. Avansați (A), cinci clase (A1, A2, A3, A4, A5, cu cilindreea sub 1400 cmc și peste 3000 cmc)

  1. Juniori (J), două clase (J1, J2, cu vârsta între 14-18 ani)
  2. Electrice (E), două clase (E1, E2, sub 250 CP și peste 250 CP)
  3. 4. Femina (F), grupă unică rezervată concurentelor de sex feminin
  4. Modificate (M), automobile modificate, indiferent de clasa de cilindree
  5. Open clasamentul tuturor piloților, indiferent de grupă
  6. Echipe

 Premiere

Primii trei piloții clasați pe grupele și clasele de mai sus sunt răsplătiți cu diplome, cupe, șampanie, produse de întreținere auto și, în funcție de nivelul de sponsorizare, cu premii în bani.

Cum se desfășoară CNIA-CNSS

Cele două Campionate sunt formate din câte 7 etape și se desfășoară concomitent, în zilele de sâmbătă și duminică.

Separat de cele 7 etape ale Campionatului, este organizată și Cupa Campionilor CNIA-CNSS, o competiție care nu punctează în clasamentul anual, dar are o atractivitate aparte, fiind o demonstrație a celor mai buni piloți ai anului.

Fiecare etapă are un regulament particular de concurs, publicat pe www.gtautoclub.ro, cu un program stabilit și un traseu bine studiat, cu elemente de slalom și viteză, care nu se mai repetă pe parcursul anului respectiv.

Concursul se desfășoară pe o suprafață plană de 5.000-10.000 mp, presărat cu jaloane la diverse distanțe și poziții conform schiței traseului publicat, piloții trebuind să parcurgă traseul în cel mai scurt timp posibil, fără să atingă sau să doboare vreun jalon (penalizările sunt de o secundă pentru jalon atins și 3 secunde pentru jalon dărâmat). Totul se desfășoară contraconometru, între START și SOSIRE, timpii fiind centralizați în clasamentul etapei (afișați online pe site-ul nostru). Clasamentul se face în funcție de timpul cel mai bun obținut în una din cele două manșe de concurs.

Sunt asigurate servicii de arbitrare, cronometrare electronică, service de roți gratuit pentru toți piloții participanți, comentariu sportiv în direct și pentru transmisiunile online.

Programul unei etape:

– sâmbăta, între orele 12:00 – 20:00, este ziua dedicată antrenamentelor

– duminca, sunt trei manșe cronometrate, una de antrenamente și două de concurs.

Duminica, manșa de antrenamente începe la ora 10:30, urmată de cele două de concurs, prima la ora 13:00 și a doua la ora 15:00. Premierea are loc la ora 17:30.

Avanatajele CNIA-CNSS

Campionatele se adresează publicului larg, tuturor pasionaților de motorsport, inclusiv sportivilor cu posibilități materiale reduse. Aceștia pot veni cu mașina lor de stradă. Performanța ține în primul rând de măiestria pilotului, iar  talentele se pot afirma încă din primele participări.

Mediatizarea este concretizată prin apariții în presa scrisă și online: peste 1.400 apariții și un reach de peste 10.000.000.

Toate etapele sunt transmise în direct pe paginile de Facebook şi Youtube (cu un Reach între 40.000 și 60.000 de vizualizări pe etapă)

Fiecare participare a piloților este urmărită cu interes, evoluția lor specifică, de la antrenamente și până la ultima manșă de concurs, cu juniorii de la 8 la 18 ani, debutanți cu mașini ușor accesibile sau piloți experimentați cu bolizi de sute de cai putere, continuând cu mașinile electrice, și nu în cele din urmă, grupa Femina.

Exemplu pagină etapă CNSS: https://cnss.gtautoclub.ro/etapa/romexpo/

Pe această pagină vizualizați: piloții înscriși, clasamentul online, aparitii în media (pre și post eveniment), galerie foto și video (transmisiunea online).

AutoExpert și autoexpert.ro, parteneri ai acestor serii încă de la debut vor continua să suțină această inițiativă pentru că actualii concurenți sunt automobiliștii de mâine. Vă invităm să parcurgeți în rezumat ceea ce s-a întîmplat sezonul trecut accesând link-urile de mai jos:

Cupa SAB & Accesorii 2021: Cursa Campionilor la Îndemânare Auto și Super Slalom

O nouă generație de piloți se impune la Cupa Shopping City Râmnicu Vâlcea 2

Doi juniori în clasamentul Open la CNIA și CNSS în Cupa Domnești-Argeș 2021

Răsturnări spectaculoase de situație în Cupa CTPark

Pentru detalii accesați www.gtautoclub.ro unde sunt două secțiuni: CNIA și CNSS

Adaugati comentariu