O nouă organizare Ford în România

Compania Națională de Vânzări Ford și-a început activitatea în România, la 01 august.

Paul Flanagan a fost anterior responsabil de coordonarea activităţii a 188 dealeri Ford din Marea Britanie. După cum știm, piața auto britanică este una dintre cele mai exigente, din punct de vedere al politicii față de client, așa că, firesc, experiența de acolo va fi utilizată în favoarea clienților români.

AutoExpert: De ce atât de târziu, după cumpărarea fabricii din România?
Paul Flanagan: Având în vedere implicațiile multiple și dimensiunea afacerii, crearea unei asemenea companii nu poate fi făcută peste noapte. Realitatea este că am avut nevoie de cei trei ani, pentru a demara activitatea în condițiile cele mai bune atât pentru rețea, cât și pentru clienți.

AE: Ce va aduce nou pentru clienți noua organizație Ford? Referitor la prețuri, termene de livrare… etc.
PF: Firesc, dealerii vor avea acces mai rapid la stocul de mașini și la piesel de schimb, direct de la Ford, prin intermediul Companiei Naționale de Vânzări. Implicit, vom răspunde mai rapid la solicitările clienților, satisfacția acestora fiind prioritară. Prețurile modelelor Ford vor fi competitive, în raport de competiția direct.

AE: În Anglia, piață pe care ați activat, există o adevărată cultură a clientului, determinantă pentru nivelul de vânzări, de care a trebuit să țineți cont în activitatea anterioară. În România situația este diferită. Care vor fi primele măsuri în această direcție?
PF: Așa cum am menționat mai sus, clientul este în centrul tuturor acțiunilor noastre. În acest sens, tot ce facem trebuie să conducă la ideea de “client Ford pe viață”. Tocmai de aceea experiența fiecărui client, la orice dealer, trebuie să fie o plăcere, indiferent dacă este cazul reviziei la o mașină de 10 ani sau al cumpărării unei mașini noi.

[_newpage_]

AE: Ce va aduce nou pentru dealeri noua organizație Ford?
PF: În primul rând, dealerii vor comunica direct cu producătorul, cu avantaje reciproce și, în același timp, provocări. Pe de altă parte, dealerii vor trebui să fie foarte exacți în comenzi, în stocuri și în evaluarea pieței. Sunt convins că au atins această maturitate și că vor reuși.

AE: Cum influențează fabrica de la Craiova vânzările de automobile Ford în România?
PF: Producția Ford în România ar trebui să aibă un impact pozitiv asupra vânzărilor din piața locală, unde este important să creștem rapid. Mai mult, odată cu noua organizare, Ford își întărește poziția aici și dovedește încă o dată încrederea în fabrica de la Craiova și în România, în ciuda dificultăților economice actuale. 

AE: Astăzi, Ford este marca numărul 1 printre importatorii de automobile. Care sunt mijloacele prin care s-a ajuns aici?
PF: Pe scurt, cred că Ford este acolo datorită calității produselor și valorii ridicate pentru client.

AE: Piața românească este un caz special în Europa, cu scădere mai mare de 75%, comparativ cu 2007. Cum vedeți ieșirea din criză? Și când?
PF: Din păcate, acest an va fi mai rău decât așteptarile noastre, cu o piață totală care va atinge 100.000 – 110.000 de mașini noi. Cred că primele semne de revigorare ar putea să apară abia de la mijlocul anului 

[_newpage_]

AE: Datorită scăderii veniturilor din vânzarea de mașini noi, majoritatea rețelelor de marcă au crescut tarifele in service. Ca urmare, din ce în ce mai mulți clienți (unii chiar aflați în garanție) renunță la atelierele oficiale, în favoarea celor alternative. Care este politica Ford în acest sens?
PF: Ca și ceilalți jucători din piață, suntem îngrijorați în acest sens. Pot spune că este obligatoriu ca dealerii să dovedească calitatea serviciilor pe care clienții sunt dispuși să le plătească. Împreună cu partenerii noștri vom căuta soluțiile optime care să-i facă pe clienți să utilizeze în continuare punctele de service Ford.

AE: Piața românească de autoturisme noi este grav afectată de importul de mașini rulate. Cum va contracara Ford  acest fenomen? Există o strategie de intrare pe piața de buy back și second hand?
PF: Piața mașinilor rulate din import este confuză, datorită interpretărilor diferite ale taxelor. Rezolvarea acestui aspect este o prioritate pentru noi și vom lucra, împreună cu Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile , la crearea unui cadru de concurență egală, care să-i ajute pe dealerii noștri să lupte cu aceleași arme cu importurile de second hand. De asemenea, intenționăm să implementăm un sistem propriu de buy back și second hand.

AE: Odată cu preluarea fabricii Daewoo, era de așteptat să preluați și o parte dintre dealerii de Daewoo. Care este politica Ford față de aceștia?
PF: În continuare, analizăm posibilitatea de expansiune a rețelei Ford, la nivel național. Ca urmare, oricine consideră că deține capacitatea de a deveni dealer Ford este liber să ne contacteze.

 [_newpage_]

AE: Ce v-a surprins plăcut în România?
PF: Soarele din această vară.

AE: Ce v-a plăcut cel mai puțin?
PF: Calitatea drumurilor.

AE: Care sunt trei motive pentru a-ți cumpăra un Ford?
PF: Produs excelent, valoare excelentă, rețea de dealeri excelentă… Ar trebui să fie suficient pentru client, nu-i așa?

„Doresc să îi asigur pe clienţii noştri actuali şi viitori din România că obiectivul nostru este acela de a furniza servicii de vânzare, post-vânzare şi marketing la standarde excepţionale. Pentru noi, satisfacţia clientilor este prioritară şi dorim să le oferim acestora o experienţă deosebită, atât în calitate de cumpărători, cât şi în calitate de proprietari de autovehicule Ford”. Paul Flanagan, Managing Director Ford Romania.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top