Pe unde va trece autostrada Nord-Est

Pe unde va trece autostrada Nord-Est

Dacă într-o primă fază ne întrebăm de unde a apărut această nouă autostradă nu trebuie să stăm prea mult pe gânduri. Autostrada Nord-Est a apărut de nicăieri și nimeni nu știa ceva despre acest proiect.

Asta până când premierul Viorica Dăncilă a prezentat investitorilor arabi proiectul unei autostrăzi nord-est al cărei traseu aduce parțial cu cel al autostrăzii Unirii. Varianta de traseu prezentată investitorilor arabi prevede o rută pentru autostrada Unirii de la Târgu Neamț o ia spre Suceava și apoi se termină la granița cu Ucraina.

Autostrada Nord-Est, numită astfel nu se știe dacă dintr-o eroare sau dacă este vorba de un nou proiect, are un trase ce pornește de la Ungheni (ca și A8) pentru a se îndrepta după Târgu Neamț spre nord, către Suceava, în loc să traverseze Carpații Orientali spre Ditrău – Târgu Mureș. Autostrada Unirii varianta Dăncilă se termină undeva la granița cu Ucraina.

Ceea ce duce cu gândul la faptul că nu e vorba de o nouă autostradă, ci doar de o eroare, este accea că datele proiectului (realizarea acesteia în PPP, nivelul taxei de autostradă, volumul plăților de disponibilitate și bonusurile plătite în cazul definitivării acesteia înainte de termen) sunt identice cu cele pentru autostrada Unirii.

Sursa: digi24.ro

România a depus un singur proiect major de infrastructură la Comisia Europeană. Corina Crețu afirmă, din nou, că România nu are în analiză proiecte majore depuse la Comisie în afara Magistralei de Metro M6, proiect în legătură cu care încă așteaptă un răspuns la o scrisoare adresată de către Directorul General al DG Regio, Dl Marc Lemaitre, Ministrului Transporturilor, fără de care regulamentele nu îi permit să adopte o decizie.

„Niciun alt proiect major nu e depus la Comisia Europeană, în condițiile în care România a depășit cu mult datele la care singură s-a angajat că le va depune, nu numai pentru spitalele regionale, dar și pentru autostrăzile Pitești-Sibiu, Târgu Mureș-Iași, Craiova-Pitești, podul de la Brăila, Metroul Pipera-Berceni, Centura Bucureștiului, etc”, afirmă Corina Crețu.

Adaugati comentariu