Porsche Taycan se va numi prima mașină electrică a companiei

Porsche Mission E

Porsche Taycan va fi denumirea primei mașini electrice a companiei cu sediul la Stuttgart. Modelul va avea la bază conceptul Mission E. Numele, derivat dintr-un cuvânt de origine turcă, face referire la ”un cal tânăr, plin de viață”. În mijlocul emblemei Porsche se află, încă din 1952, un armăsar surprins în timpul saltului.

Porsche Taycan va fi pus în mișcare de două motoare sincrone cu magneți, care vor dezvolta împreună peste 600 de cai putere și care vor face mașina electrică să accelereze de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde. Taycan va avea nevoie de 12 secunde pentru a ajunge la 200 km/h. Porsche trece în contul primei sale mașini electrice o autonomie de 500 de kilometri în ciclul NEDC.

Porsche Taycan Mission E

”Noua noastră mașină sport electrică este puternică și fiabilă; este un vehicul capabil să acopere în mod constant distanțe lungi și care simbolizează ideea de libertate”, explică Oliver Blume, Președintele Consiliului Executiv al Porsche AG.

Compania a dezvăluit numele oficial pentru primul său model de serie full electric în cadrul ceremoniei aniversare ”70 de ani de automobile sport Porsche”. Cu ocazia aceluiași eveniment, compania a anunțat investiții de peste 6 miliarde de euro în electromobilitate până în 2022, cheltuielile planificate inițial dublându-se astfel.

500 de milioane de euro vor fi alocate dezvoltării noii game Taycan. Aproximativ un miliard de euro va fi direcționat către electrificarea și hibridizarea gamei existente de modele, câteva sute de milioane pentru extinderea siturilor de producție, iar aproximativ 700 de milioane de euro vor fi rezervate dezvoltării de noi tehnologii, infrastructură de încărcare și smart mobility.

Producția viitoarei mașini sport electrice creează aproximativ 1200 de locuri de muncă doar la Zuffenhausen, acolo unde se construiesc deja o nouă vopsitorie, o zonă de asamblare, un pod transportor pentru transportarea caroseriilor vopsite și a motoarelor în zona de asamblare finală. Și uzina actuală se extinde pentru a primi producția de sisteme de propulsie electrice.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top