Presa germană: Volkswagen a vândut modele pre-serie ca mașini rulate

Volkswagen mașini rulate

În timp ce Volkswagen face eforturi mari să lase în urmă scandalul Dieselgate, o nouă informație apărută în presa germană agită spiretele în industria auto. Volkswagen a confirmat că a vândut mii de mașini pre-serie ca mașini rulate, fără ca acestea să fie conforme cu normele din Europa și Statele Unite.

Publicația germană Handelsblatt a anunțat că Volkswagen a recunoscut că a vândut 6.700 de modele pre-serie, folosite pentru testare, în perioada 2006 și 2018. 4.000 dintre acestea au fost comercializate în Germania, iar celelalte au luat drumul altor state europene sau al Statelor Unite. În mod normal, toate aceste unități ar fi trebuit distruse sau folosite doar ca exponate.

Conform aceleiași publicații, CEO-ul companiei, Herbert Diess, este la curent cu această practică încă din 2016. În ultimii doi ani, constructorul german a făcut eforturi pentru a-i informa pe proprietari în privința provenienței mașinilor pe care le-au achiziționat. Autovehiculele lor nu primiseră certificarea corespunzătoare de la organismele abilitate.

Citește și:

Dieselgate – Amendă de un miliard de euro pentru Volkswagen

Mașinile pre-serie nu sunt certificate pentru vânzare, dar Volkswagen le-ar fi vândut fără ca acestea să primească undă verde pentru comercializare.

Volkswagen a inițiat deja un recall în privința automobilelor cu probleme. Modificările vizează, în cazul unora, doar un update de soft sau revizuirea sistemului de navigație. Alte mașini sunt atât de departe de specificațiile unui model de serie, încât Volkswagen a decis să le distrugă.

Presa germană scrie că Volkswagen a recurs la astfel de practici doar în cazul modelelor proprii, nu și în cazul altor modele ale grupului auto, cum ar fi Skoda, Seat, Audi și Porsche.

Autoritățile germane analizează cazul, iar constructorul german ar putea primi din nou amenzi consistente pentru comercializarea vehiculelor neconforme pentru o perioadă de 12 ani. Producătorul riscă să fie dus în instanță de proprietarii care nu au știut până de curând că mașinile lor nu sunt conforme cu criteriile de comercializare a autovehiculelor.

“Faptul că acestea sunt modele Volkswagen, construite între 2006 și 2018 arată că (…) Volkswagen nu a înțeles nimic nici la trei ani după scandalul diesel”, spune Klaus Müller, șeful organizației care apără drepturile consumatorilor, VZBV.

Adaugati comentariu