Proiecte secrete: Noul SUV Coupe Range Rover Velar

Range Rover Sport Coupe

Cursa înarmării în segmentul recent inventat al SUV-urilor coupe are un nou combatant surpriză: Range Rover Velar. Rival cu X6 și GLE Coupe, noul model va fi, de fapt, mai mic decât actualul Range Rover Sport, mixând liniile atletice ale unui coupe cu atributele tradiționale ale mărcii.

Ascensiunea Jaguar din ultimii ani a fost fulminantă. XE, XF, F-Pace, succesiunea rapidă de noi modele a transformat Cenușăreasa grupului Jaguar-Land Rover (în materie de vânzări, bineînțeles, acestea reprezentând doar un sfert din cele realizate de sora Land Rover) în vedetă. Deși încă mai culege roadele succesului înregistrat de modelul compact Evoque, Range Rover a rămas fidel rețetei tradiționale, mizând mai presus de orice pe veleitățile off-road deosebite ale modelelor sale.

Range Rover Sport Coupe
Acum, însă, a sosit momentul ca și Range Rover să își întoarcă privirea către o nișă în plin avânt, aceea a SUV-urilor cu aptitudini rutiere pronunțate. Astfel va lua naștere un Range Rover complet nou, care nu înlocuiește nici Evoque, nici Range Rover Sport și va fi ținti audiența lui BMW X6 și Mercedes GLE Coupe.
„Dacă Jaguar poate produce un SUV, de ce nu poate și Range Rover să construiască un sedan?”, declara jovial directorul de design Land Rover, Gerry McGovern. Noul model nu va fi, însă, o berlină. Prototipurile camuflate surprinse în timpul testelor de preserie lasă să se întrevadă un SUV coupe tipic, cu cinci portiere, de dimensiuni medii spre mari, cu o capotă lungă, o lunetă abruptă și o gardă la sol ceva mai redusă, cel puțin conform standardelor Range Rover. Numele său va fi Range Rover Velar. Cu o personalitate aparte și un design dinamic, noul SUV Coupe va reprezenta veriga lipsă dintre off-roaderele de lux ale mărcii și SUV-urile premium convenționale, teritoriu neexplorat, cu potențial imens pentru Range Rover.

Range Rover Sport Coupe
Creat pornind de la platforma lui Jaguar F-Pace, Range Rover Velar va măsura aproximativ 4,8 m în lungime (F-Pace 4,73 m, Range Rover Sport 4,85 m), va fi construit din aluminiu și oțel, cu o caroserie realizată integral din aluminiu, astfel că masa la gol a noului model s-ar putea încadra sub pragul psihologic de 2.000 kg. Tracțiunea integrală și cutia automată ZF cu opt trepte vor fi standard indiferent de versiune, gama de motorizări urmând să fie, de asemenea, preluată de la F-Pace.

 

Cu alte cuvinte, Range Rover Velar va fi oferit alături de noile motoare Ingenium cu patru și, din 2017, cu șase cilindri în linie, la care se vor adăuga top-modelele V8 pe benzină, creditate cu până la 550-600 CP. Potrivit bursei zvonurilor, în viitor este posibil ca Land Rover să renunțe la actualele unități V8, rămășițe ale erei Ford, în favoarea unor motoare V8 furnizate de BMW sau Mercedes. Ulterior, din program va face parte și o variantă Plug-in hibrid, cu un consum mediu ipotetic de numai
3 l/100 km.

Startul vânzărilor este programat abia pentru a doua jumătate a anului 2017.

Adaugati comentariu