PwC: orașul București are nevoie de mijloace alternative de transport

PwC: orașul București are nevoie de mijloace alternative de transport

Conform unui nou studiu PwC Digital Auto Report, orașul București se confruntă cu o problemă de trafic majoră. La fel ca pe cuprinsul întregii țări, parcul auto a înregistrat o creștere neconcordantă cu dezvoltarea infrastructurii. Astfel, recomandarea PwC este simplă: utilizarea mijloacelor de transport alternativ.

Potrivit raportului, numărul automobilelor în uz din România a ajuns la 8,2 milioane unități la nivelul anului 2018. Aceasta reprezintă o creștere de 7,4% față de aceeași perioadă a anului anterior. În București, conform cifrelor oferite de Institutul Național de Statistică, în iulie 2019 erau 2.139.439 de rezidenți. Iar parcul auto din capitală nu include și vehiculele aflate în tranzit – raportarea este de aproximativ 1,4 milioane de autoturisme înregistrate oficial.

„Parcul auto a crescut cu 7,4% în România în 2018 conform datelor oficiale – la peste 8,2 milioane de vehicule. Însă infrastructura rutieră nu ține pasul. Spre exemplu, orașul București, cu circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate oficial, la care se adaugă cele în tranzit, este de mulți ani în topul celor mai congestionate orașe din Europa, iar nivelul particulelor în suspensie din aer este dublu față de cel maxim recomandat de Organizația Mondială a Sănătății”, a spus Daniel Anghel, partener PwC România.

Conform companiei, o soluție – în acest context – este de a utiliza soluții alternative de transport. Drept exemplu, putem menționa formatul „car sharing, ride-hailing, abonamentele sau platformele de micro-mobilitate,” adaugă Anghel. Europa are estimări foarte optimiste pentru segmentul modelelor alternative de proprietate / transport. Acest sector va crește de la 33 miliarde USD în 2018 la 191 mld. în 2025 și 393 mld. în 2030.

 

Adaugati comentariu