Constructorul francez anunță reînnoirea întregii familii compacte Megane. În plus, Renault introduce și noua versiune plug-in hybrid Megane E-Tech. Gama va deveni disponibilă pentru clienții din România în a doua parte a anului.

Renault împrospătează a patra generație Megane, model compact vândut în peste 7 milioane de exemplare de la introducerea sa în 1995. Modificările aduse modelelor hatchback, Estate și gamei R.S. sunt în special de natură tehnică. Astfel, versiunile cu cinci uși sau break primesc farurile „LED Pure Vision”. Versiunea GT Line este înlocuită cu noua echipare R.S. Line. Iar gama sportivă R.S. se bazează strict pe motorul 1.8 turbo cu injecție directă și 300 CP. Acesta are de acum un cuplu de 420 Nm (+30 Nm) dacă este aleasă cutia automată EDC.

Renault prezintă noua gamă Megane și Megane E-Tech Plug-in

La interior schimbările sunt mult mai evidente. Renault va oferi pe Megane un nou instrumentar de bord digital, de 10,2 inch, precum și o zonă multimedia cu touchscreen de 9,3 inch. Ambele sunt operate prin intermediul sistemului Renault Easy Link. Un plus de siguranță și confort va fi adus și de „Asistentul în trafic și pe autostradă,” un sistem semi-autonom de nivel 2 SAE.

Renault prezintă noua gamă Megane și Megane E-Tech Plug-in

Cea mai importantă noutate adusă de facelift-ul modelului compact francez o reprezintă introducerea modelului E-Tech Plug-in. Noua tehnologie PHEV este, conform Renault, „centrată pe recuperarea de energie și inspirată direct de know-how-ul mărcii în Formula 1.”

PHEV ca la crossover-ul Captur

Sistemul hibrid de pe Megane E-Tech Plug-in este format dintr-un propulsor pe benzină de 1,6 litri, două motoare electrice și o cutie de viteze „multimode”. Opțiunea va fi disponibilă la început doar pe Megane Estate și dispune de 160 CP. În plus, acumulatorii de 9,8 kWh (400V) vor oferi o autonomie EV de până la 50 km (WLTP) în ciclu combinat. Etalonul pentru mediul urban este de 65 km, iar viteza maximă în modul EV este de 135 km/h.