Renault Symbioz – imagini și informații oficiale

Renault Symbioz AutoExpert.ro

A mai răams loc între Captur și Austral? Are potențial un model nou aflat între clasa mică și cea compactă? Renault așa crede, deci iată-ne la Paris, de unde îți prezentăm cel mai nou membru al familiei francezilor: Renault Symbioz! Foto: Renault

Până nu demult, limitele dintre segmente erau clar delimitate. Aveam modele care se concurau direct, dar acele vremuri au apus. Acum, asistăm la ștergerea granițelor dintre clase de către modele care joacă în două ligi, precum Renault Symbioz. Renault îl vede ca făcând parte din clasa compactă, dar adevărul e că se află fix între segmente. Cel mai apropiat rival este Citroen C3 Aircross, un SUV cu doar 2 cm mai scurt.

Renault Symbioz AutoExpert.ro

Renault probabil că și-a făcut bine temele, pentru că spațiul atât de strâmt dintre Captur și Austral poate cauza canibalizarea dintre modele. Nu avem confirmarea prețurilor lui Symbioz, încă, dar putem specula că cel de pornire se va situa un pic mai aproape de al lui Captur decât de al lui Austral, mai ales că are la bază platforma CMF-B, a primului, mai puțin complexă decât CMF-CD-ul celui de-al doilea, inclusiv ca arhitectură a suspensiei. Francezii promit cel mai mic TCO (cost total de operare) din clasa compactă, și, astfel, țintesc direct inclusiv companiile cu flote, dornice de a obține cât mai „multă mașină” cu costuri minime.

Renault Symbioz AutoExpert.ro

Cum arată Renault Symbioz „pe viu”?

Are o siluetă foarte apropiată de a noului Scenic electric, fiind un crossover extrem de dinamic, cu „arome” de monovolum și break. Garda la sol de 16,9 cm, este suficientă pentru obstacolele din mediul urban. În afara orașului, are două atuuri. Înălțimea de 1,57 m, care îi asigură o suprafață frontală mică pentru un crossover compact, deci un consum mic și o agilitate mare. Aceasta, împreună cu greutatea mai mică de 1,5 tone promite incisivitate accentuată pe viraje.

Din față aduce cu Captur facelift, mai ales datorită luminilor de zi în formă de jumătăți de romb. Din spate, cu Scenic, deși stopurile nu se extind în jos ca la modelul electric. Rulează pe jante din aliaj, de 18 și 19 inchi și poate fi îmbrăcat într-una dintre cele șapte culori exterioare. Dintre acestea, doar Flame Red și Mercury Blue sunt mai extrovertite, în rest fiind doar nuanțe mai „reținute”.

Habitaclu rafinat în versiunile de top

Interiorul are evident mai multe tușe premium decât mi-aș fi imaginat, cu suprafețe moi pe zonele superioară și frontală ale bordului și în zona superioară a fețelor de uși. Am, totuși, rezerva faptului că au fost expuse doar exemplare din zona superioară a gamei, deci nu știu dacă și echiparea de bază, Evolution, destinată cu precădere flotelor companiilor, beneficiază de același tratament.

Crossover compact AutoExpert.ro

Perechea de ecrane, formată din instrumentarul de bord de 10,3 inchi și display-ul central tactil de 10,4, vine cu o grafică colorată, cu detalii fine și cu rezoluție excelentă, așa cum se întâmplă în toată gama francezilor. Deși instrumentarul digital este configurabil, nu există o temă cu turometru clasic, pentru că nu avem de-a face decât cu sistemul de propulsie E-Tech în primă fază. Sper, totuși, ca viitoarea motorizare mild hybrid să beneficieze de această opțiune.

Crossover compact AutoExpert.ro

În spatele sistemului multimedia rulează un sistem de operare Google Automotive, care permite descărcarea a peste 50 de aplicații din magazinul Play, o parte dintre ele fiind personalizate pentru utilizatorii Renault. Cotiera centrală glisează și adăpostește un mic spațiu de depozitare, iar scaunele sunt foarte bine profilate, ca la mai toate modelele mărcii.

Spațiu uriaș la genunchi

Pasagerii din spate se bucură de o liberate de mișcare a genunchilor inimaginabilă, dacă o raportăm la lungimea exterioară. Astfel, cu bancheta glisată la maximum în spate, între genunchi și spătarul scaunului este o distanță mai mare de 20 cm, în cazul celor 1,77 m pe care îi am. Deasupra capului nu mi-au încăput decât trei degete. Asta, deși Renault spune că înălțimea interioară este mai mare cu 3 cm decât a celorlalte modele cu plafon vitrat. Și asta, pentru că Solarbay nu are o jaluzea clasică să-l acopere când bate soarele, rulându-se deasupra banchetei, ci devine opac la apăsarea unui buton.

Crossover compact AutoExpert.ro

Există cotieră centrală cu suporturi pentru pahare, două mufe USB-C și priză de 12 V pentru brichetă, guri de ventilație, buzunare pe spătarele scaunelor, dar nu și mânere de viraj. Tunelul central este relativ accentuat, fapt care ar putea incomoda pasagerul din mijloc.

Portbagaj cu volum fără rival în segment

După cum spuneam mai sus, bancheta culisează 16 cm. Cu ea la maxim în față genunchii mei se lipesc de zonele laterale ale spătarului și păstrează cam 5 cm până în „scobitura” sa centrală. Avantajul este că, astfel, portbagajul câștigă 132 l, ridicarea electrică a hayonului dezvăluind un volum uriaș, de 624 l. Cu podeaua dublă montată, nu există praguri nici la încărcare, nici la rabatarea banchetei. Totuși, culisarea acesteia în față cască o crevasă de fix 16 cm la capătul podelei. Lateralele portbagajului sunt căptușite cu pâslă și există cârlige de agățat plase. În meniu nu apar priza de 12 V și mânerele de rabatat bancheta.
Renault Symbioz AutoExpert.ro

➡ Vizitează aici pagina Renault! 💡

Singurul sistem de propulsie disponibil la lansarea lui Renault Symbioz este E-Tech. Este același propulsor de la Clio și Captur, dezvoltă 145 CP și lucrează la tensiunea de 400 V. Am reușit să aflu de la un oficial Renault că, ulterior, va fi disponibil și un mild hybrid. N-a specificat despre care este vorba, dar mă aștept să fie cel de 1,2 l și 130 CP. Renault mai are în gamă și propulsorul de 1,33 l, dar acesta tinde să dispară din ofertă.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top