Șeful BMW acuză electrificarea forțată

Oliver Zipse (2)

Oliver Zipse, șeful BMW, nu este de acord cu electrificarea forțată. În concepția sa, aceasta va avea implicații economice negative pentru Europa.

Scriam zilele trecute despre atitudinea refractară pe care CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares. ”Un lucru e clar, că electrificarea este o tehnologie aleasă de politicieni, nu de industrie” spunea el într-o discuție cu presa. Tot în același articol scriam și despre alți producători care nu privesc cu ochi buni electrificarea.

Acum, o nouă reacție a apărut în presă. Oliver Zipse, șeful BMW, consideră că electrificarea forțată este o idee proastă. AutomobileWoche scrie că, într-o întâlnire cu partidul politic Uniunea Creștină Socială, CEO-ul a declarat, referindu-se la motoarele cu ardere internă:

”Cel mai mare segment de piață, în termeni absoluți, în Germania dar și în Europa, și în întreaga lume este motorul cu combustie. Înainte de a-l opri, pur și simplu, totul în 8-10 ani, trebuie să știi bine ce faci.”

 ➡ Italia: electrificarea va afecta 70.000 de locuri de muncă 💡

”Dacă încercați să interziceți această tehnologie în Germania și Europa, dar piața mondială nu este la acest nivel avansat, o să pierdem la această tehnologie (locul pe care îl avem, n.r.) în plan mondial. Drept urmare, vă avertizăm că nu trebuie să facem asta prea curând, fără să dăm o șansă (Europei, n.r.) să se dezvolte odată cu celelalte piețe.

Electrificarea forțată, un deserviciu adus Europei

Ar fi greșit să renunțăm pur și simplu la o tehnologie în care avem o poziție de top pe piața globală, iar alții să intre, pur și simplu, pe acest segment de piață. Nu cred că asta ar ajuta clima (…).”

Dezvoltăm un pic. Dincolo de faptul că motoarele cu combustie sunt mai curate ca oricând, aici, declarația are și alte conotații. Cea mai importantă dintre ele: pierderea locului pe care companiile europene, și germane, în special, îl au în plan global. Dacă acestea se vor alinia restricțiilor europene, vor încetini ritmul dezvoltării motoarelor termice, sau vor renunța complet la ele.

Motor BMW M750d electrificarea forțată

➡ BMW renunță la V12 💡

Asta, în situația în care alți producători din afara Europei, care activează în mare parte pe alte piețe, ar continua să dezvolte această ofertă, luându-le locul celor europene. Ar fi o lovitură pentru economia Germaniei și a Europei.

Declarația este cu atât mai onestă, cu cât BMW nici nu pare atât de afectat de aceste schimbări. Are pregătită câte o versiune pentru fiecare tip de propulsie (termic, PHEV și electric) și continuă să dezvolte motoare convenționale.

 

 

 

 

Adaugati comentariu