Șeful Dacia & Lada: Sistemele hibride de propulsie vor fi prezente pe mașinile noastre atunci când piața o va cere

Șeful diviziei Dacia - Lada din grupul Renault, Denis Le Vot, a declarat că, în domeniul electrificării, marca franceză este deschizător de drumuri. Mașinile Dacia vor avea însă sisteme hibride de propulsie.

După prezentarea rezultatelor financiare ale grupului Renault pentru primul semestru al lui 2021, oficialii francezi au discutat cu un grup restrâns de jurnaliști ai unor publicații din întreaga lume, printre care și LifeNews.ro, despre bilanțul financiar și viitorul mărcilor Renault, Dacia și Lada.

În cadrul acestei discuții, Denis Le Vot, CEO Dacia & Lada, a explicat că „în cadrul grupului, Dacia nu este, categoric, deschizătorul de drumuri. Așa cum explica și Luca (n.n. Luca De Meo – CEO Renault Group), marca Renault are acest rol. Totuși, pot spune că Dacia nu a rămas în urmă. Are deja un model 100% electric pe piață, Spring, și vreau să spun că, în momentul în care vorbim, acesta are 16.000 de comenzi de la clienți. Livrările către clienți vor începe în septembrie”.

Conform lui Le Vot, „Spring o duce chiar bine. Este o ofertă Dacia unică, prin care aducem accesibilitate către mașinile electrice pentru toți. Costă binișor sub 20.000 de euro, vreo 17.000 chiar, fără subvenții”.

În opinia oficialului care conduce la nivel mondial mărcile Dacia și Lada, Spring va rămâne singurul model electric al brandului, în schimb fiind programate să apară pe piață mașini cu sisteme hiibride de propulsie.

„Pe platfoma modelelor Dacia, CMF-B, aceeași cu a modelelor Renault Clio și Captur, pot fi instalate toate tipurile de sisteme de propulsie hibridă E-Tech, atât HEV cât și PHEV. Acestea vor fi prezente pe mașinile Dacia atunci când piața o va cere. Deci, cu Dacia, nu suntem deschizători de drumuri, dar avem toate soluțiile la îndemână”, a încheiat Denis Le Vot.

De altfel, cu câteva zile în urmă, și Philippe Brunet, Senior Vice President Combustion and Electric Powertrain al grupului Renault, a declarat că „prima mutare a mărcii Dacia va fi aceea de a trece către sisteme hibride de propulsie. Hibridul rămâne un compromis bun pentru a rămâne cu un preț convenabil având în același timp emisii de CO2 reduse. Apoi, când prețul bateriilor va scădea semnificativ, ceea ce se va întâmpla cu siguranță, dar nu în următorii cinci ani, ci după 2026, vom putea oferi un model electric Dacia, precum Lodgy de exemplu, cu un pachet decent de baterii și, în consecință, cu autonomie suficientă”.

Dacia și Lada au pus umărul la revenirea grupului la profit

Francezii de la Renault au prezentat astăzi resultatele financiare ale grupului pentru primul semestru al anului. În ciuda efectelor crizei de semiconductori, compăania din care face parte și Dacia a raportat un profit net de 354 mil. euro, față de pierderea de 7,3 miliarde din 2020.

Strategia lui Luca De Meo, șeful grupului Renault, de a favoriza profitul în detrimentul volumului vânzărilor și de a reduce costurile fixe ăși arată primele roade. După ce în primul semestru al anului trecut grupul francez din care face parte și Dacia raporta o pierdere netă spectaculoasă de 7,3 miliarde de euro, în perioada similară din acest an Renault a raportat un profit de 354 milioane de euro.

De asemenea, marja operațională care anul trecut era de -1,2 mld. euro (-6,5%) a urcat în 2021 până la 654 milioane de euro sau 2,8% din venituri.

În acest context, după scăderi importante în ultima perioadă, vânzările grupului Renault s-au majorat în prima jumătate a lui 2021 cu 18,7% până la 1,19 milioane de unități.

Din acest total, 901.000 unități, corespunzătoare unei creșteri cu 18,5%, au aparținut mărcii principale, Renault. Cu volume de vânzări mai mici, mărcile Lada și Dacia, cuplate acum într-un pol economic în cadrul grupului, au asigurat creșterea. Astfel, Dacia a comercializat în primul semestru din 2021 nu mai puțin de 263.000 de unități, în creștere cu 24,5% față de anul precedent, iar Lada, cu 215.000 unități, a raportat o creștere cu 41,1%.

Cele mai mari piețe ale grupului Renault sunt Franța (287.602 unități), Rusia (270.285 unități) și Germania (87.029 unități). Din nefericire, România nu se află între primele 20 de piețe ale grupului. În schimb Marocul – stat care deține două uzine care produc mașini Dacia și se află într-o competiție acerbă pentru noi proiecte cu uzina din România – se găsește pe poziția a noua, cu 39.164 unități vândute în prima jumătate a acestui an.

– Vicepreședinte Renault: Dacia va trece întâi la hibridizare și apoi către 100% electric
– Dacia Spring, din nou disponibilă pentru comenzi

Adaugati comentariu