Supertest SUV-uri supersport: Lamborghini Urus vs concurența

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 

Este exact ceea ce nu se vrea a fi Stelvio Quadrifoglio. Viața la bordul italianului se trăiește fix ca într-o mașină sport pursânge: absolut totul este nativ, foarte puțin asistat, fără bare stabilizatoare active și direcție integrală, dar cu greutate excepțional de mică (este singurul model care cântărește sub două tone, are cu 156 kg mai puțin decât următorul) și cu cel mai scurt sistem de direcție (demultiplicare 12,3:1). Impresia subiectivă este că pilotezi un kart printre SUV-uri, într-atât de agil și responsiv este Stelvio QV. La limită supravirează (în modul Race), în cel mai entuziasmant mod, iar limita este sus de tot. Direcția transmite excepțional informații despre gradul de aderență pe puntea față, dar aș depuncta ușor faptul că nu se întărește suficient.

Peste toate, însă, cel mai mic motor din grup și singurul cu arhitectură V6 își onorează originile nobile: are cea mai mare putere specifică (176 CP/l) și o elasticitate excepțională, deși, ce-i drept, duce-n spate cel mai ușor și aerodinamic model din test. Totul la cel mai mic preț.

Un V6 la 90 grade cu origini nobile: motorul lui QV derivă din V8-ul lui Ferrari 488. Dezvoltă 510 CP, și astfel afișează o putere specifică respectabilă, de 176 CP/litru. Cutia de viteze automată ZF are 8 trepte și, în condiții normale, transmite tot cuplul spre puntea spate, iar când aceasta pierde aderența, transferă până la 50% pe roțile din față. Sistemul 4×4 dispune de diferențial spate activ (Alfa Torque Vectoring), iar opțional pot fi montate frâne Brembo din ceramică și carbon, cu șase pistonașe pe față. Sistemul de frânare are un circuit electrohidraulic inovator.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top