Tesla Model S Plaid vs Suzuki Hayabusa, Kawasaki ZX-14R. Drag race.

Tesla Model S Plaid vs Suzuki Hayabusa, Kawasaki ZX-14R autoexpert.ro

Până acum ceva timp, părea imposibil ca un autoturism cu 4 uși să accelereze mai repede decât o motocicletă sport. Dar, între timp, au apărut autoturismele electrice. Acum, meciul se rejoacă: Tesla Model S Plaid vs Suzuki Hayabusa, Kawasaki ZX-14R.

Când spui Suzuki Hayabusa, instinctiv te gândești la cea mai rapidă motocicletă din lume. Accelerează până la 100 km/h în sub 2,5 secunde și depășește 300 km/h. La fel, și Tesla Model S Plaid este cel mai rapid sedan din istorie. Trei motoare electrice, totalizând 1020 CP, pun umărul pentu a o accelera până la 100 km/h în 2,1 s. Unde mai pui că motoarele electrice dezvoltă cuplul maxim de la 0 rpm și accelerează instantaneu.

Pe scurt, balanța care până acum se înclina puternic spre motociclete, și-a schimbat orientarea. Însăși ideea că un sedan cu 4 uși poate ține piept celei mai rapide motociclete este șocantă.

Tesla Model S Plaid vs Suzuki Hayabusa

Publicația americană Edmunds a profitat de testul pe care l-a avut cu un Model S Plaid și a adus o Busa pentru comparație. Ambele mașinării erau stock, deci fără modificări. În șa a stat Chris Moore, care modifică motociclete și concurează cu ele pe pistă.

Tesla Model S Plaid vs Suzuki Hayabusa, Kawasaki ZX-14R autoexpert.ro

Indiferent dacă au pornit de pe loc sau au accelerat de la 65 km/h, autoturismul a câștigat. Practic, Busa n-a avut nicio șansă decât când Chris a furat startul. Însă, în ecuație a mai intrat un factor decisiv: vântul puternic din față. Deși Tesla are o suprafață frontală mai mare, deci ar fi trebuit să fie mai puternic frânată aerodinamic, Busa a suferit mai mult, fiind mult mai ușoară. Rafalele au destabilizat motocicleta la fiecare start. E drept, și Carlos Lago, redactorul Edmunds, a fost afectat de direcția prea ușoară, care a necesitat corecturi din manșă.

➡ Tesla plănuiește introducerea unor baterii low-cost 💡

Și Kawasaki ZX-14R a avut aceeași soartă, deși diferențele au fost clar mai mici. E posibil ca accelerările consecutive să fi scăzut performanța lui Model S pe termen scurt, din cauza încălzirii bateriilor.

 

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 AutoExpert

Primul test cu Alfa Romeo Ibrida Q4

Săptămâna trecută îți scriam aici detaliile legate de Alfa Romeo Ibrida Q4. Între timp, am fost prezent la testele internaționale și am

Miorița

Mioriţa – o gură de Rai

Inspirate de balada Miorița, vinarsurile de la Beciul Domnesc, ce poartă același nume venerabil, s-au născut “pe-un picior de plai” în pitoreștii

Scroll to Top