Test BMW 225xe Active Tourer: O lună de fericire

BMW 225xe

Deși la prima vedere totul pare convențional, primești câteva indicii asupra sistemului electrificat de propulsie. De exemplu, turometrul are un display digital la bază care afișează permanent autonomia electrică, sensul în care ”curge” curentul electric (spre roți sau spre baterie) și modul de funcționare a sistemului (MAX eDRIVE, AUTO eDRIVE și SAVE BATTERY).

 

Dacă alegi MAX eDRIVE, folosești motorul electric până când se descarcă complet bateria, dacă schimbi în AUTO eDRIVE lași sistemul să decidă singur când să folosească cele două motoare, în timp ce în SAVE BATTERY motorul pe benzină funcționează atât pentru a trage mașina, cât și pentru a genera curent care să încarce bateria. Astfel, îl poți selecta pe autostradă (de exemplu), urmând ca, în orașele de pe parcursul rutei, să alegi MAX eDRIVE și să te bucuri de curentul agonisit. Inteligent.

BMW 225xe

Cât despre modurile de rulare, au rămas acolo ECO PRO, COMFORT și SPORT, care modifică gradul de asistare a direcției, precum și răspunsul motorului și al cutiei automate cu 6 trepte.

Două motoare, ca la avion, sunt gata să mă propulseze pe tărâmul sportivității: unul pe benzină care antrenează puntea față și unul electric pe axa spate. Dacă majoritatea producătorilor proiectează plug-in hybridele pentru eficiență, BMW a avut în prim-plan performanța.

BMW 225xe

În primul rând, fiecare motor antrenează câte o punte, iar asta aduce două avantaje cruciale în planul sportivității. Primul – mașina are sistem 4×4 permanent, indiferent cât de plină este bateria, pentru că motorul pe benzină poate genera oricând curent care să antreneze puntea spate. Al doilea – puterea sistemului este egală cu suma puterilor celor două motoare. Și asta pentru că acestea lucrează independent și nu sunt înseriate, ca la alte plug-in hybride la care ambele motoare acționează aceeași punte și la care puterea combinată este clar mai mică decât puterea fiecărui motor. Deci, ”pe românește”, 136 CP de la motorul termic + 88 CP de la motorul electric = 224 CP ai sistemului.

Citiți aici testul cu BMW Seria 2 Gran Tourer!

Matematică pură pe hârtie, plăcere pură pe șosea! Sistemul împinge fabulos de bine în linie dreaptă, pentru că motorul electric dezvoltă constant cuplul maxim și ”umple” golurile motorului termic. E o senzație sportivă, dublată de sound-ul incitant al propulsorului turbo cu 3 cilindri mari, de 500 cmc fiecare. O combinație care entuziasmează la demaraje și reprize. Iar cei care vor să rămână eco, pot conta pe o rulare pur electrică până la 125 km/h (verificată de mine).

BMW 225xe

Cât despre stabilitatea pe viraje, sunt câteva aspecte de punctat. În primul rând, comportamentul este pur neutru, atât pentru că bateria și motorul electric dispuse în spate echilibrează masele pe punți, cât și datorită tracțiunii integrale permanente. Practic, mașina stă impecabil pe trasă și este o plăcere să ”te dai” cu ea pe viraje. Totuși, trebuie să fii atent la două aspecte: greutatea relativ mare (1.750 kg), care o face să alunece (uniform, ce-i drept) spre exterior, și direcția cu feedback prea vag pentru un BMW adevărat. Suspensia este excelent reglată, mai degrabă sportivă decât confortabilă, dar fără să zdruncine excesiv.

Apasă 3 pentru autonomie electrică și consum de benzină!

Adaugati comentariu