Test BMW 225xe Active Tourer: O lună de fericire

BMW 225xe

Bateria s-a schimbat la sfârșitul lui 2019. Dacă înainte avea 7,6 kWh brut (5,8 kWh utilizabili), acum a primit un acumulator cu densitate mai mare, care înghesuie în același spațiu de sub banchetă 10 kWh brut (8,8 kWh net), un plus care promite o creștere cu 25% a autonomiei electrice. Și acum, proba practică.

BMW 225xe

În oraș am tot avut ocazia să-i măsor autonomia electrică, într-o lună de alergătură. Aceasta a oscilat între 33 și 40 km, în funcție de o mulțime de factori. În primul rând, temperatura exterioară a fost de 2-15°C, apoi, a depins foarte mult dacă am pornit dimineața pe baterie fără precondiționarea mașinii (fapt care o obligă să suporte încălzirea tuturor sistemelor mașinii), sau am luat-o de la priză, cu precondiționarea făcută și, în final, de numărul consumatorilor electrici. Cea mai probabilă autonomie pe care o vei experimenta și pe care eu am obținut-o cel mai des a fost de 35 km. Cu bateria anterioară, de 5,8 kWh net, colegii de la Quattroruote au atins o autonomie urbană medie de 25 km, deci un progres de 10 km este perfect plauzibil.

BMW 225xe

Dacă mergi cu bateria goală în oraș, computerul de bord va afișa consumuri care la rece vor atinge 10 l/100 km și care, pe parcursul călătoriei vor scădea până la aproximativ 8 l/100 km. Morala este simplă: BMW 225xe este automobilul ideal în oraș atunci când îl încarci zilnic. Adică dacă ai o priză la birou sau acasă. Astfel, împuști doi iepuri dintr-o lovitură: primul – te deplasezi ieftin (sau gratis) și fără emisii, al doilea – nu te temi de autonomia electrică, pentru că motorul pe benzină îți sare în ajutor la golirea bateriei. Și nu te gândi că poți s-o încarci rapid, în timp ce faci cumpărăturile în magazin, pentru că BMW 225xe poate fi cuplat doar la prizele de curent alternativ de maximum 3,7 kW printr-un conector Type 2, așa că o să stai minimum 3 ore ca să alimentezi complet bateria.

Oricum, indiferent cât de goală e bateria și în ce mod rulezi, mașina se oprește la semafor și pornește full-electric cel puțin până la 20 km/h.

BMW 225xe

Firește, am mers cu ea și în afara localității, vreo 800 km în total. Și aici am mers în toate scenariile posibile, și o să încep cu cel mai dezavantajos: pleci la drum cu bateria goală și nu oprești să încarci pe drum. După un traseu mixt, de 600 km, în care am alternat rampe și pante, autostradă, drum național plat și câteva localități, consumul a fost de 6,3 l/100 km (6,6 l/100 km dus, 6,0 l/100 km întors).

Citește aici testul cu BMW 118d / 135i xDrive

Pe autostradă poți să alegi modul SAVE BATTERY, caz în care motorul termic încarcă bateria cu maximum 11 kWh/100 km (valoare care scade pe măsură ce se încarcă bateria), sau să mergi în AUTO eDRIVE, situație în care bateria se încarcă cu 0,5-0,7 kWh/100 km, adică motorul pe benzină va consuma doar ca să deplaseze mașina, încărcând extrem de puțin bateria (doar la pantele aproape insesizabile). Consumul astfel obținut a fost de 8,7 l/100 km.

BMW 225xe

Când am încărcat bateria 100% și am pornit la drum întins, respectând limitele de viteză, am obținut o autonomie de… 35 km! Adică identică cu cea din oraș, în condițiile în care am folosit faza scurtă, sistemul de sunet și încălzirea în scaun la prima treaptă.

Apasă 4 pentru costuri, verdict și date tehnice!

Adaugati comentariu