Test BMW M5

BMW M5

Propulsie sau tracțiune integrală? Automobil de familie sau supercar? Indiferent care vă sunt preferințele, BMW M5 vă oferă de toate! Și, în plus, a devenit extrem de ușor de condus, așa cum aveam să descopăr la primul test regional. Foto: BMW

 600 CP și 750 Nm pe un autoturism de familie? Asta nu-i a bună, îmi zic și scuip de trei ori în sân! Cum să mături șoseaua pe virajele strânse, cu trei copii pe banchetă? Ei bine, după testul din Slovenia, aveam să aflu că nu e cazul să-mi fac probleme. de când cu cei 300 km de test, care au combinat o porțiune de autostradă și o înșiruire lungă de viraje, cânt într-una: ”nu mi-e frică, nu mi-e frică de M5!”.

BMW M5

Cum adică? Să vă explic: e adevărat, am 750 Nm de la 1.800 rpm, dar în modul Efficient, M5 îi pune la șosea în cel mai civilizat mod, fără a crea vreo emoție că te dai cu mașina de-a latul șoselei. Să fiu bine înțeles: fiecare newtonmetru e acolo, îl simți când culci pedala și ți se apropie globurile oculare de ceafă, dar, cumva, modul de a distribui cuplul la asfalt este extrem de fin și sigur.

BMW M5

Altfel spus, poți să fii rookie în ale șofatului, dacă alegi programele corecte de rulare (DSC on, 4WD, Comfort pentru suspensia adaptivă și Efficient pentru motor), descoperi în M5 o limuzină extrem de confortabilă și ușor de condus. Totuși, dacă renunți la Efficient în favoare programului Sport, puntea spate glisează ușor la accelerare în ieșirea din viraje, situația păstrându-se complet sub control. Sport Plus este rezervat celor cu sânge rece și reacții instantanee. N-am riscat s-o activez pe drumurile publice.

 

BMW M5

 

Da, am spus ”dacă alegi 4WD”, pentru că BMW îți dă posibilitatea să alegi între tracțiune integrală (setările 4WD și 4WD Sport) și propulsie (2WD). Tracțiunea integrală se bazează pe o casetă de transfer centrală cu ambreiaj multidisc și pe un diferențial M activ pe puntea spate, care are efect de blocare între 0 și 100%.

 

 

 

BMW M5Indiferent de setările alese, sub capotă lucrează monstruosul V8 TwinPower Turbo de 4,4 litri care te convinge din primii metri că a apăsa accelerația la podea echivalează cu a mângâia leul în savană. Este o mostră de rafinament, pentru că poate rula fără niciun fel de vibrații în treapta a opta, dar poate împinge mașina până la 100 km/h în numai 3,4 secunde, până la 200 km/h în 11,1 secunde și se oprește din sprint la 305 km/h. Sunetul în habitaclu este moderat, tipic unei limuzine de lux, dar butonul care reglează clapetele eșapamentului poate transforma într-o secundă simfonia în apocalipsă, cu note baritonale care produc fiori pe șira spinării.

 

Îmbucurător, frânele opționale din fibră de carbon cu care era echipat exemplarul nostru reduc greutatea mașinii cu 23 kg față de cele clasice și necesită o oarecare obișnuință la rularea la limită, pentru că au distanțe de oprire extrem de scurte.

Verdict AutoExpert

Linia subțire dintre sportiv și confortabil a fost ștearsă: noul BMW M5 a devenit o bandă lată care acoperă toate cerințele și se adaptează oricărui scenariu. Este un cruiser uimitor la viteze de autostradă, un sportiv rafinat pe acele de păr și un sprinter pursânge la plecarea de pe loc.  
DATE TEHNICEBMW
ModelM5
MotorV8 TwinPower Turbo
Cilindree (cmc)4.395
Putere maximă/turație (CP/rpm)600/5.600-6.700
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)750/1.800-5.600
Transmisieautomată, 8 trepte
L/l/h (mm)4.965/1.903/1.473
Ampatament (mm)2.982
Masă la gol (kg)1.930
Volum portbagaj (l)530
Accelerație (0-100 km/h)3,4
Viteză maximă (km/h)305
Consum mixt (l/100 km)10,5
Emisii CO2 (g/km)241
Preț (euro cu TVA)119.357

Adaugati comentariu