Test BMW X2 xDrive25e – ”Către priză”

BMW X2 xDrive25e autoexpert.ro

Electrificarea gamei BMW continuă, iar SUV-urile de clasă compactă nu aveau cum să scape această transformare, atât X1, cât și X2 primind o variantă hibridă plug-in bazată pe propulsorul de 1,5 litri și un motor electric. Test cu BMW X2 xDrive25e. Foto: Bogdan Paraschiv

Anunțate în primăvara anului trecut, versiunile hibride plug-in ale SUV-urilor X1 și X2 sunt acum disponibile și pe piața din România. Ambele folosesc același sistem format din propulsorul pe benzină de 1,5 litri cu trei cilindri și un motor electric amplasat pe puntea din spate.

BMW X2 xDrive25e autoexpert.ro

Am luat contact cu X2 în versiunea sa hibridizată, numele său complet fiind BWM X2 xDrive25e. Așa cum ne-a obișnuit, BMW a creat un hibrid plug-in complet, o alternativă excelentă la motorizările diesel, care încet-încet vor dispărea din oferta constructorului bavarez.

BMW X2 xDrive25e – istoria ascunsă în detalii

BMW X2 este unul dintre cele mai interesante SUV-uri din gama bavarezilor. Construit ca o alternativă la compactul X1, X2 nu este neapărat un SUV-coupé după modelul perechilor X3 și X4 sau X5 și X6, ci mai degrabă un crossover cu elemente care fac trimitere la istoria mărcii. Cu un design aparte, X2 e o alternativă excelentă la clasa compactă, fiind mai practic, în opinia mea, față de un BMW Seria 1.

BMW X2 xDrive25e autoexpert.ro

➡ Test BMW X2 M35i vs Mini Countryman JCW 💡

X2 poate fi identificat imediat datorită emblemei BMW de pe montantul din spate, fiind singurul model din gamă care o are plasată acolo, ceea ce este o trimitere directă la modelul M1, care avea două în partea din spate.
Chiar dacă este un hibrid plug-in, BMW nu a făcut nimic special pentru a-l diferenția de restul gamei. Doar un ochi ager va remarca flapsul care acoperă portul de încărcare amplasat pe aripa stânga-față și litera „e“ din denumirea modelului, literă ce identifică modelele BMW electrificate.

Dar să trecem la trenul de rulare. Dacă, în mod normal, BMW furniza tehnologie mărcii Mini, care face parte din grup, de data aceasta transferul a fost invers. Sistemul hibrid plug-in folosit de BMW X2 xDrive25e este preluat de Mini Cooper SE Countryman All4. O denumire lungă pentru SUV-ul Countryman plug-in hibrid.

BMW X2 xDrive25e autoexpert.ro

Sistemul împerechează motorul 1.5 turbo cu trei cilindri ce oferă 125 CP între 5000 și 5500 rpm cu o cutie de viteze automată cu convertizor de cuplu și șase trepte și un motor electric de 95 CP, amplasat pe puntea din spate. Datorită celor două surse de putere, fiecare cu puntea ei motrice, X2 hibrid plug-in dispune de tracțiune integrală. Pentru a alimenta cele două surse de putere, avem un rezervor de benzină de 36 de litri și o baterie de 10 kWh (8,8 capacitate netă).

Rezervorul este relativ mic pentru un automobil clasic, dar în combinație cu motorizarea electrică mașina poate avea o autonomie combinată de aproximativ 400 km, în funcție de stilul de condus. În plus, poate rula în mod pur electric 57 km, conform fișei oficiale.

➡ Configurează-ți propriul X2 plug-in aici! 💡

Am vrut să verificăm această valoare în viața reală. Și am constatat că nu este departe de adevăr. Rulând absolut normal pe DN 1, am parcurs 51,5 km până când motorul termic a intervenit. Astfel, dacă avem unde să încărcăm bateria peste noapte sau peste zi, la birou, propulsorul termic va porni foarte rar. X2 xDrive25e poate fi folosit pentru naveta zilnică în mod electric activând modul Max eDrive.

Consumul oficial raportat de BMW este de 1,7 l/100 km. În timpul testelor noastre, am folosit modurile Save (care permite păstrarea nivelului bateriei pentru o folosire ulterioară) și Auto eDrive (mod hibrid în care motorul termic este utilizat la accelerații sau când nivelul bateriei e foarte scăzut). Chiar și la folosirea exclusivă a mașinii cu motorul termic, consumul înregistrat de computerul de bord a fost de 7,5–8 l/100 km.

Suspensia lui X2 este mult mai bine reglată pentru drumurile noastre denivelate, trecerile peste linii de tramvai sau limitatoare de viteză fiind absorbite excelent. Spre deosebire de BMW 220i Gran Coupé, de exemplu, care are o suspensie mult mai rigidă.

Prețurile pentru versiunea hibridă plug-in a SUV-ului BMW X2 pornesc de la 46.470 de euro. Pentru echiparea Model M Sport X se mai adaugă 3065 de euro. Iar după aplicarea opționalelor alese pentru mașina de test (culoare Phytonic Blue Metallic, volan încălzit, jante din aliaj de 19 inchi, scaune sport, volan M, Connected Drive Plus etc.) prețul final este de 59.623 de euro.

Verdict AutoExpert

Dragos-BaltateanuVersiunea hibridă plug-in a modelului BMW X2 este o alternativă excelentă pentru cei care au unde să încarce bateria peste noapte. Astfel, mașina poate fi folosită aproape exclusiv în mod electric pentru naveta zilnică. Iar atunci când avem nevoie de mai mult, motorul 1.5 turbo nu dezamăgește.
  • Aspect atrăgător
  • Sistem hibrid performant
  • Suspensie confortabilă
  • Planșă de bord analogică
  • Încărcător de 3,7 kW
Fișă simplă PHEV BMW X2
ModelX2 xDrive 25e
Motor/nr. cilindri L3 turbo
Cilindree (cm3)1499
Putere max./turaţie (CP/rpm)125/5000-5500
Cuplu max./turaţie (Nm/rpm)220/1500-3800
Motor electric 1
Putere max./turaţie (CP/rpm)95/8000
Cuplu max./turaţie (Nm/rpm)165/100-3900
Putere totală ansamblu (CP)220
Cuplu total ansamblu (Nm)385
Tracțiuneintegrală
Cutie de vitezeautomată, 6 trepte
L × l × h (mm)4360 x 1824 x 1512
Ampatament (mm)2670
Volum portbagaj (l)410
Masă la gol (kg)1805
Capacitate baterie (kWh)10
Autonomie electrică (km)57
Acceleraţie 0–100 km/h (s)6.8
Viteză maximă (km/h)195
Consum mixt (l/100 km)1.9
Emisii CO2 (g/km)43
Preț (euro, cu TVA)46.470

Adaugati comentariu