Test drive – Kia Sportage facelift 1.6 T-GDI 7DCT 4×4 Style

Test drive – Kia Sportage facelift 1.6 T-GDI 7DCT 4×4 Style! La mai puțin de trei ani de lansare, Kia operează un facelift și aduce câteva noutăți în gama Sportage. Prezentăm în exclusivitate primele impresii despre noul Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4×4 Style.

Cu 131.000 unități vândute în 2017, SUV-ul Sportage produs la uzina din Zilina, Slovacia, acoperă un sfert din vânzările lui Kia în Europa fiind un model crucial pentru marca coreeană.

Test drive – Kia Sportage facelift

Generația actuală arăta foarte bine dar Kia a considerat necesar să opereze niște retușuri estetice. Astfel, bara față cu o nouă priză care integrează proiectoarele de ceață și bara cromată de sub proiectoare a fost redesenată, farurile cu LED cu patru lumini de zi integrate, iar scutul cu aspect metalic argintiu prezent pe mașina de test este opțional la fel ca și cel spate (31 euro).

În spate, semnătura în formă de C a LED-urilor este nouă ca și bara cromată de la baza barei de protecție. Și grila tiger-nose este disponibilă acum cu finisare negru mat ca pe mașina de test sau negru lucios. Din lateral se remarcă ramele cromate de la praguri și noile jante de 16, 17 și 19 inci (387 euro la Style) și cinci culori noi.

Nivelurile de echipare au rămas ca înainte – Plus, Classic, Style și GT Line, acesta din urmă primind și el câteva retușuri estetice.

Noi am condus versiunea cu motorul turbo de 1,6 litri și 177 CP care este neschimbată dar îndeplinește acum normele Euro 6d TEMP la fel ca toată gama de propulsoare. Toate dieselurile au catalizator SCR cu ADBlue și toate motoarele pe benzină au filtru de particule.

Principala inovație în noua gamă de motoare este noul propulsor turbodiesel de 2 litri cu 185 CP și 400 Nm din seria EcoDynamics+ care beneficiază de un sistem mild hybrid cu baterie Li-Ion de 0,48 kWh și rețea de 48V. În locul alternatorului clasic, sistemul are un starter generator integrat MHSG  care generează până la 12 kW în timpul accelerării motorului termic reducând consumul.

La frânare sau la luarea piciorului din accelerație, starter generatorul recuperează energie pe care o înmagazinează în bateria de 0,44 kWh pentru a o utiliza ulterior. Turbodieselul de 2 litri este disponibil exclusiv cu 4×4 în combinație cu transmisie manuală cu 6 trepte sau noua cutie automată cu 8 trepte.

De asemenea, vechiul turbodiesel de 1,7 litri a fost înlocuit cu noul propulsor de 1,6 litri U3 disponibil în versiuni de 115 sau 136 CP.

La interior, nu sunt modificări semnificative la versiunea Style cu excepția faptului că ecranul tactil opțional de8 inci (de la 155 euro, 263 euro cu DAB) are un design nou. Navigația cu ecran de 7 inci, hărți de la TomTom, Android Auto/Apple Car Play) este standard.


Motorul turbo de 1,6 litri urcă frumos în ture, are vigoare încă de la turații joase și cutia automată cu dublu ambreiaj reacționează prompt la apăsarea pedalei de accelerație. Pe modul manual însă, retrogradarea se produce dând maneta spre înapoi, adică exact invers decât este natural. În schimb, cutia automată are mod Auto Hold, foarte practic la opririle la semafor.

Spre deosebire de alți rivali cu motoare turbo mici, propulsorul lui Kia Sportage facelift 1.6 T-GDI livrează performanțe decente și reprezintă o opțiune interesantă mai ales că este combinat standard cu 4×4 în versiunea cu transmisie automată DCT. Iar prețul de 27.007 euro cu TVA este mai mic decât la unii rivali 4×2 cu performanțe inferioare. Singurul minus: consumă ușor cam mult. Pe un parcurs extraurban am ajuns la 9 l/100 km în timp ce Kia anunță 6,8 l/100 km extra urban și 7,4 l/100 km mixt.


Din Drive se poate comuta în modul Normal și Sport care modifică puțin răspunsul direcției și cutiei dar nu semnificativ însă după facelift impre
sionează plăcut compromisul mai bun pentru suspensie care a redus ruliul păstrând nivelul ridicat de confort chiar și cu jantele de 19 inci opționale de pe mașina de test.

 

Spațiul interior a rămas la fel de generos ca înainte, pasagerii din spate având la dispoziție printre cele mai mari spații pentru genunchi în spate cuprins între 13 și 45 cm. Iar volumul portbagajului atinge o valoare foarte bună de 503 litri la versiunea cu roata de rezervă opțională.

Noul Kia Sportage se poate comanda deja, beneficiind în continuare de garanția standard de 7 ani sau 150.000 km. 

Verdict AutoExpert

Deși mici, retușurile estetice au adus un aer proaspăt, iar acum compromisul pentru suspensie este mai bun, Sportage având o ținută mai fermă cu ruliu mai redus, dar același confort de înalt nivel. Motorul turbo de 1,6 litri este o opțiune interesantă, mai ales în versiunea testată cu 4×4 și cutie automată DCT cu 7 trepte, oferită la un preț fără concurență.

  • Retușuri estetice de efect
  • Motoare conforme Euro 6d Temp
  • Ținută de drum în progres
  • Preț fără concurență
  • Consum relativ mare
DATE TEHNICEKia Sportage
Model1.6 T-GDI 7DCT 4x4 Style
MotorL4, turbo
Cilindree (cmc)1.591
Putere maxima/turatie (CP/rpm)177/5.500
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm)265/1.500-4.500
Transmisieintegral_
L/l/h (mm)4.485/1.855/1.635
Ampatament (mm)2.670
Masa la gol (kg)1.562
Volum portbagaj (l)503-1.492
Acceleratie 0-100 km/h (s)9
Viteza maxima (km/h)201
Consum mixt (l/100 km)7,4
Emisii CO2 (g/km)170
Pret (euro cu TVA)27.007

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top