Test drive – Mitsubishi Outlander PHEV

Test drive - Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi modernizează propulsia Plug-In Hybrid de la Outlander care primește un motor nou pe benzină, mai multă putere și o baterie mai mare. Cel mai vândut Plug-In Hybrid din Europa mizează în continuare pe confort și pe propulsia electrică în oraș. Test cu echiparea Intense. 

Până anul trecut, Outlander Plug-In Hybrid era cel mai vândut Plug-In Hybrid din Europa, această versiune acontând circa 50% din vânzările gamei. În România, versiunea Plug-In Hybrid reprezenta în 2017 doar 16% din vânzări dar procentul a crescut la 25% în 2018 o dată cu adoptarea noului sistem de propulsie. Dar să vedem ce s-a schimbat.

În locul fostului motor cu 4 cilindri de 2 litri și 121 CP a apărut unul nou, tot cu 4 cilindri, dar de 2,4 litri care funcționează după ciclul Atkinson și dezvoltă 135 CP. De asemenea, puterea motorului electric din spate a fost mărită de la 82 la 90 CP în timp ce puterea motorului electric din față a rămas tot de 82 CP. Și bateria Li-Ion are acum capacitate mai mare pentru a oferi autonomie mai mare în modul pur electric. Astfel, aceasta are acum 13,8 kWh față de 12 kWh înainte.

Test drive - Mitsubishi Outlander PHEV

Nou este și sistemul de tracțiune integrală electric Super-All Wheel Control (S-AWC) care are două noi moduri de rulare Sport și Snow, suspensia a fost recalibrată, iar frânele față au acum discuri ventilate de 17 inci. Deci să recapitulăm: avem un motor termic, două motoare electrice, patru roți motoare Super-All wheel control (S-Awc) și o baterie mai mare. Exact această construcție inovatoare și managementul inteligent al sistemului de propulsie sunt cheia succesului acestui model.

Și în ceea ce privește designul sunt câteva modificări discrete, grila și bara față ca și farurile fiind modificate, iar roțile de 18 inci multispițe sunt de asemenea noi. Scaunele față au fost reconfigurate pentru un mai bun sprijin lateral iar tapițeria de piele de la versiunile de top este mai bună calitativ.

Test drive - Mitsubishi Outlander PHEV

Atmosfera interioară nu impresionează în mod deosebit, fiind mai degrabă sobră, cu accente de culori închise și displayul sistemului multimedia încastrat în bord și nu cu ramă de sine stătătoare cum este la modă în prezent. Și layoutul planșei de bord este ușor demodat la fel ca și textura plasticelor care sunt totuși moi dar Outlander pune accent pe partea funcțională și aici nu putem reproșa nimic. Atât sistemul multimedia cât și blocul climatizării sunt plasate foarte sus în câmpul vederii, climatizarea are afișaj propriu simplu și ușor de citit, iar ecranul sistemului multimedia are o rezoluție îmbunătățită. 

Ceea ce nu ne-a plăcut este lipsa navigației înlocuită complet de CarPlay și Android Auto, ceea ce nu poate fi acceptabil la acest nivel de preț care sare de 40.000 euro. Pe de altă parte, prin conexiunea cu smartphone-ul ai acces la o navigație în timp real de la google pe când sistemele de navigație din acest segment de preț nu au în marea lor majoritate un SIM de date cu acces în timp real.

Să trecem însă la atracția lui Outlander care este fără îndoială sistemul de propulsie. Dacă vreți să vă bucurați de avantajele acestui sistem de propulsie Plug-In Hybrid atunci e recomandat să vă încărcați bateria acasă seara sau ziua la birou dacă infrastructura vă permite. Aceasta se încarcă în circa 6 ore de la o priză normală de 220V și de la una trifazată de 380V în circa 3 ore și jumătate și asigură o autonomie măsurată de colegii noștri de la Quattroruote de 38 km în oraș și de 34 km pe drum național.

Test drive - Mitsubishi Outlander PHEV

Este o valoare reală foarte bună având în vedere cifrele oficiale declarate de 45-57 km. Astfel, cu bateria încărcată, Outlander Plug-In Hybrid se mișcă fluid și fluent în oraș în deplin confort și liniște, fără emisii și fără costuri.

Consumul oficial anunțat de Mitsubishi de 1,8l/100 km este utopic dar cu bateria încărcată valoarea reală de consum este de 4,63 l/100 km, cu mențiunea că nu veți mai obține aceeași valoare și în a doua sută de kilometri dacă nu vă opriți să încărcați bateria.

Dacă însă bateria este descărcată, valorile de consum cresc dramatic și ajung la o medie de 9 l/100 km, mai slabă cu 0,6 l/100 km decât a noului Honda CR-V cu motorul turbo de 1,5 litri. Așadar, la drum întins, după primii 100 de kilometri, avantajul Plug-In Hybrid dispare însă în oraș Outlander poate merge o distanță practică la fel ca un Leaf sau cu un Zoe.

Test drive - Mitsubishi Outlander PHEV

La drum, din punct de vedere subiectiv, Outlander nu impresionează prin puterea dezvoltată a ansamblului, care ajunge la 224 CP însă, surprinzător, pe hârtie, cifrele arată foarte bine, mai ales reprizele, cea de la 70 la 120 km/h în D fiind la nivelul unui SUV de putere similară. Ceea ce ne-a plăcut  este și livrarea liniară a puterii, sprijinul motoarelor electrice fiind decisive în asigurarea liniarității. Motorul termic singur este mai mult decât discret, iar dacă comutați pe modul Charge de încărcare a bateriei în mers, motorul termic își pierde din suflu și crește și consumul.

Outlander nu are pretenții sportive. Direcția este mult asistată și foarte ușoară chiar și în modul Sport, iar în viraje mașina se înclină și are o inerție importantă. Este în schimb confortabilă fiind un cruiser ideal pentru vacanțe.

Peste 42.000 euro pentru a doua versiune de echipare Intense este însă prea mult, dar bateria mare de 13,8 kWh și ansamblul sofisticat al celor trei motoare costă plus faptul că deși este doar a doua echipare, Intense oferă deja foarte multe.

Verdict AutoExpert

Outlander Plug-In Hybrid este soluția ideală între o deplasare fără emisii în oraș pe o distanță acceptabilă deTest drive - Mitsubishi Outlander PHEV 35-38 km și o deplasare la drum lung în weekend cu un consum la nivelul unui SUV clasic. Este un compromis foarte bun la un preț din păcate destul de mare, mai mare decât al lui Mini Countryman S E All4.

 

 

 

 

 

  • Autonomie electrică decentă și practică
  • Spațiu interior generos
  • Echipare standard bună
  • Reprize bune
  • Consum la nivel de SUV clasic la drum întins cu bateria descărcată
  • Agilitate medie
  • Navigație doar prin AppleCar Play sau Android Auto

 

 

 

 

 

 

 

Test drive – Mitsubishi Outlander PHEV – galerie foto / Fotograf: Bogdan Paraschiv

DATE TEHNICEMitsubishi
ModelOutlander PHEV
Motor termic
Motor/ nr. cilindriL4, aspirat
Cilindree (cmc)2.360
Putere maxima/turatie (CP/rpm)135/4.500
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm)211//4.500
Motor electric fata
Putere (CP)82
Cuplu motor (Nm)137
Motor electric spate
Putere (CP)95
Cuplu motor (Nm)195
Putere totala ansamblu (CP)224
Transmisieintegral_ electrica
Cutie de vitezereductor cu raport fix
L/l/h (mm)4.695/1.800/1.710
Ampatament (mm)2.670
Volum portbagaj (l)498-1602
Masa la gol (kg)1.955
Acceleratie 0-100km/h (s)10,5
Viteza maxima (km/h)170
Consum mixt (l/100 km)1,8
Emisii CO2 (g/km)40
MASURATORI QUATTRORUOTE
Acceleratii
0-60 km/h (s)4,7
0-100 km/h (s)9,7
0-130 km/h (s)16,4
1 km cu start de pe loc (s)31,2
Reprize
Repriza 70-90 km/h (s)3,3
Repriza 70-120 km/h (s)9
Fr‰anare de la 100 km/h
La gol, rece (m)41,8
Consum
La 90/100/130 km/h (l/100 km)8,26/8,69/11,11
In oras/drum national/autostrada bat. ”nc.
(l/100 km)el/4,03/10,63
Consum ”in test bat. ”nc. (l/100 km)4,63
In ora_/drum national/autostrada bat. desc. (l/100 km)8,85/7,52/10,64
Consum ”in test bat. desc. (l/100 km)9,09
Masa
Masa masurata (kg)2.083
Zgomot interior
la 50 km/h (dBA)58
”In accelerare maxima72,4
Pret (euro cu TVA)42.352

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top