Test drive – Volvo V60 Inscription D4 AT8

Test drive - Volvo V60 Inscription D4 AT8

Toate break-urile Volvo de clasă medie lansate de-a lungul timpului au convins prin spațiu și utilitate. Acum, prin folosirea platformei SPA, noul V60 promite să împrumute o parte din confortul seriei 90.  

Poate nu mulți cunosc modelul Duett – primul break Volvo apărut în anul 1953, dar sigur toată lumea știe clasicele 850 Wagon și 960 Wagon, cu ale lor forme pătrățoase, probabil cele mai reprezentative modele break din istoria automobilului. Între timp, la Volvo, clasic a devenit avangardist, simplu s-a transformat în elaborat, iar suprafețele banale au devenit curbe și muchii armonioase, care transformă break-urile suedezilor din simple autoturisme utilitare, în mici opere de artă. Acum, gama a fost simplificată, pentru că noul V60 le-a înlocuit pe fostele V60 și V70, două modele aflate la limitele inferioară, respectiv superioară, ale clasei medii. Actualmente, în oferta suedezilor există doar trei break-uri: compactul V40, mediul V60 și marele V90.

Test drive - Volvo V60 Inscription D4 AT8

Pentru actuala generație, Volvo a apelat la platforma SPA, dezvoltată pentru seria 90, dar utilizată inclusiv de XC60. Suedezii au profitat din plin de modularitatea ei și au „jonglat” liber cu dimensiunile caroseriei: lungimea lui V60 a crescut cu 14 cm raportat la fosta generație, iar ampatamentul de 2.872 mm este cel mai generos din segmentul break-urilor de clasă medie. Fratele Volvo V90, are ampatamentul superior cu numai 7 cm, fapt care oferă multe indicii despre spațiul interior al lui V60.

Într-adevăr, patru persoane beneficiază de spațiu suficient, indiferent de talie, chiar dacă în ecuație intră trapa panoramică, precum în cazul exemplarului nostru (1.501 euro). Această a doua generație, cu plafon aproape orizontal, pemite un acces comod pe banchetă, și oferă un spațiu la genunchi de 11-46 cm, cu 22% peste cel al generației anterioare.

Două persoane călătoresc bine pe bancheta tare, dar corect profilată, cu locuri încălzite și îmbrăcată cu pieleTest drive - Volvo V60 Inscription D4 AT8 perforată Agnes Nappa (3.810 euro, standard fiind disponibilă piele Moritz Comfort), dar tunelul central amplu profilat și lățimea interioară de 124 cm incomodează al treilea călător. Confortul este amplificat de puntea spate multilink, combinată cu suspensia pneumatică, disponibilă opțional pentru 900 euro, ce asigură o amortizare excelentă a denivelărilor, cu accelerații verticale la nivelul banchetei care, de cele mai mule ori, nu depășesc 2,5 m/s2. Nici suspensia sport (480 euro), care coboară garda la sol cu 1 cm, aflată în configurația exemplarului nostru, nu a „reușit” să compromită confortul suspensiei.

Test drive - Volvo V60 Inscription D4 AT8În față se stă și mai bine, grație scaunelor încălzite/ventilate, cu șezut extensibil și reglaje electrice inclusiv pentru nivelul de susținere laterală (standard la Inscription). Comandați și funcția de masaj (690 euro) și aveți toate șansele să transformați mașina într-un centru Spa suedez veritabil! Poziția de conducere coborâtă (48 cm deasupra șoselei) și tunelul central înalt adaugă sportivitate, pe lângă calitatea conferită de materialele premium și asamblările ireproșabile. Aduc un plus de funcționalitate și stil instrumentarul digital configurabil de 12,3 inci și sistemul multimedia cu display tactil de 8 inci.

Dacă habitabilitatea vechilor break-uri Volvo s-a păstrat nealterată, spațiul pentru bagaje a scăzut simțitor: forma regulată îl face să pară foarte încăpător, suedezii îl creditează cu 529 litri, dar măsurătorile Quattroruote relevă doar 378 litri, din cauza înălțimii mici. Podeaua are o trapă amovibilă care se ridică, pentru a fixa bagajele, o găselniță foarte utilă inventată de suedezi. Opțional, pachetul Versatility Pro (1.350 euro) adaugă, printre altele, hayon electric și rabatare electrică a spătarului banchetei. În sfârșit, marginea de încărcare foarte joasă (63 cm) și suprafața plană formată la rabatarea banchetei sunt perfecte pentru încărcarea facilă a obiectelor grele și lungi. 

Test drive - Volvo V60 Inscription D4 AT8

 

Cei 190 CP se trezesc cu un zgomot ușor, dar fără vibrații. Dopat cu două turbine, motorul dezvoltă 400 Nm, care par mai mulți când apeși accelerația, pentru că trag constant și decis începând cu 1.500 rpm. Păcat că propulsorul diesel nu este disponibil și pe sedanul S60, care se bazează exclusiv pe motorul bi-turbo, de 2.0 litri pe benzină, fie în variantă solo, fie în combinație cu un motor electric (în versiunea plug-in hybrid). Revenind la dieselul nostru, în oraș s-a mulțumit cu 7-8 l/100 km, în condițiile unei greutăți de 1.890 kg, și s-a dovedit foarte silențios în accelerare maximă (71,2 dB(A)).

Test drive - Volvo V60 Inscription D4 AT8

 

Direcția ușoară în modul Comfort (1,4 kg forță de învârtire a volanului), ajută din plin la manevrele în spații strâmte, dar diametrul de bracaj de 11,7 m, o consecință firească a ampatamentului mare, îl dezavantajează. Pe drum național, consumul scade la 6 l/100 km, în timp ce, în modul Sport, direcția pierde din asistare și asigură incisivitate pe viraje. Feedback-ul din volan nu m-a convins însă pe deplin, deși break-ul s-a dovedit extrem de stabil la limită, dovedind un comportament neutru încântător, datorat inclusiv suspensiei adaptive pneumatice 4C. Chiar dacă ruliul este ținut sub control de suspensia sport, inerția celor aproape 1,9 tone se simte, dar aderența puternică și intervenția fină a sistemelor de asistență mențin trasa fără efort.

Notă maximă pentru frânele eficiente și ușor de dozat din pedală, care nu obosesc nici după o folosire îndelungată. Pe de altă parte, transmisia automată cu 8 trepte nu primește din partea mea notă maximă. Nu smucește, urcă lin în trepte, iar de cele mai multe ori funcționează fără reproș. Problema vine la decelerare, când, pentru câteva momente, transmisia este indecisă în alegerea treptei, fapt care, după distanțe lungi pe drumurile naționale cu o bandă, tipic mioritice, poate să devină deranjant. Pe puținii kilometri de autostradă din România, V60 rulează fără zgomot până aproape de 140 km/h, unde încep să se audă turbulențele aerodinamice. La 130 km/h, turometrul indică 2.000 rpm în treapta a 8-a, iar consumul se stabilizează la 7 l/100 km.

Pachetul de asistență disponibil standard este extrem de generos, și include asistent de bandă, frânare automată cu detectarea pietonilor, bicicliștilor și animalelor, sistem împotriva părăsirii carosabilului (activ între 65 și 140 km/h) și recunoașterea semnelor de circulație. Opțional, poate fi comandat excelentul pachet Pilot Automat Adaptiv (1.620 euro), ce conține Pilot Assist, Distance Alert și asistent activ de bandă și care accelerează, frânează și menține banda complet autonom, la viteze mai mici de 50 km/h.

Verdict AutoExpert

Un cruiser foarte confortabil și silențios, care renunță la o parte din veleitățile de cărăuș în favoarea spațiului interior. Puternic de la turații scăzute și economic în rulare, preferă turele relaxate și oferă un înalt grad de siguranță.

 

 

 

 

 

  • Finisaje excepționale
  • Spațiu interior generos
  • Confort bun al suspensiei
  • Spațiu interior mare
  • Motor puternic și economic
  • Rulare extrem de silențioasă
  • Portbagaj cu volum mediu
  • Transmisie indecisă la decelerări

 

 

 

 

 

 

 

Test drive – Volvo V60 Inscription D4 AT8 / Galerie foto / Fotograf: Bogdan Paraschiv

 

 

ModelVolvo V60 Inscription D4 AT8
Motor/ nr. cilindriL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.969
Putere maxima/turatie (CP/rpm)190/4.250
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm)400/1.750-2.500
Transmisiefata
Cutie de vitezeautomata, 8 trepte
L/l/h (mm)4.761/1.850/1.427
Ampatament (mm)2.872
Volum portbagaj (l)529-1.441
Masa la gol (kg)1.844
Acceleratie 0-100 km/h (s)7,9
Viteza maxima (km/h)220
Consum mixt (l/100 km)4,7
Emisii CO2 (g/km)125
MASURATORI QUATTRORUOTE
Acceleratii
0-60 km/h (s)4
0-100 km/h (s)8,7
0-130 km/h (s)14,2
1 km cu start de pe loc (s)29,8
Reprize
Repriza 70-90 km/h (s)3,4
Repriza 70-120 km/h (s)8,3
Fr‰anare de la 100 km/h
La gol, rece (m)40
Consum
La 90/100/130 km/h (l/100 km)4,83/5,24/7,0
In oras/drum national/autostrada (l)7,25/6,02/6,67
Consum ”in test (l/100 km)6,67
Autonomie (km)825
Masa
Masa masurata (kg)1.890
Zgomot interior
la 50 km/h (dB(A))57
I”n accelerare maxima71,2
Pret (euro cu TVA)48.885

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Fiat 500 sh AutoExpert

Fiat 500 Second Hand

Istoria se dovedește tot mai des cheia spre renașterea mărcilor. Iar cel mai celebru model, Fiat 500, este dovada cea mai clară.

Scroll to Top