Test Mazda CX-60 Takumi Plug-in Hybrid

Mazda are o nouă navă amiral în gamă. Noul SUV CX-60 țintește sus, fiind primul plug-in hybrid produs de marca niponă, iar elementele premium sunt la cel mai înalt nivel.

Mazda s-a aliniat preferințelor clienților din lumea întreagă punând pe primul loc un SUV de clasă medie. Noul CX-60 devine nava amiral a mărcii nipone pe piața din Europa, fiind cel mai mare și luxos SUV din ofertă.

Cu un preț ce plasează Mazda în zona constructorilor premium, noul CX-60 este și primul plug-in hybrid produs de niponi, iar modelul are de înfruntat o concurență puternică formată din modele ca Toyota Rav4, BMW X3, Volvo XC60, Lexus NX, Mercedes-Benz GLC sau Audi Q5.

Mazda CX-60 PHEV – lansare internațională

Având o lungime de 4745 mm, noul CX-60 este semnificativ mai mare față de actualul CX-5. Mazda nu oferă, însă, o variantă cu șapte locuri, această configurație fiind rezervată pentru viitorul model CX-80.

Plug-in hybrid

Pentru a îl cunoaște mai bine, Mazda ne-a chemat în Germania, la sediul său european din orașul Leverkusen pentru a încerca noul model. Am avut la dispoziție modelul CX-60 cu sistem de propulsie plug-in hybrid format din motorul termic Skyactiv-G de 2,5 litri cu patru cilindri, un motor electric de 100 kW și o baterie de 17,8 kWh și 355 V. Această combinație oferă o putere totală de 327 CP și un cuplu motor de 500 Nm. Modelul oferă tracțiune integrală asigurat de un sistem ce favorizează propulsia pe puntea spate, iar transmisia este intermediată de o nouă cutie de viteze automată cu opt trepte.

Ca o paranteză, propulsorul 2.5 plug-in hybrid nu va fi singurul din oferta noului model. Ulterior, gama va fi completată cu două motorizări clasice, benzină și diesel. Propulsorul pe benzină va avea 3,0 litri, șase cilindri și tehnologie Skyactiv-X, despre care am vorbit în atâtea rânduri. Propulsorul va dispune și de sistem mild hybrid M Hybrid Boost și o transmisie automată cu opt trepte, plus tracțiune integrală i-Active All-Wheel Drive. În ceea ce privește dieselul, acesta va avea 3,3 litri și tot șase cilindri și va face parte din familia Skyactiv-D. Vor fi disponibile două variante de putere: 200 CP sau 254 CP.

Takumi

La testele internaționale din Germania, găzduite chiar de centrul european al mărcii Mazda din orașul Leverkusen, am putut luat contact cu versiunea de top a modelului CX-60. Am condus versiunea cu motorizare plug-in hybrid în varianta de top numită Takumi. La exterior, Mazda a adoptat o siluetă clasică, cu linii specifice în segmentul SUV-urilor de clasă medie. Cu o capotă lungă și o parte frontală impozantă, CX-60 este o evoluție elegantă față de stilul adoptat de CX-5 facelift. Sunt disponibile opt nuanțe de culoare pentru caroserie.

La drum

Pe autostradă, CX-60 rulează în deplin confort, fiind genul de SUV cu care poți face multe sute de kilometri fără a te stresa prea tare. Pe drumurile secundare însă, suspensia este un pic cam prea rigidă și poate strica din plăcerea călătoriei. Nu ajută nici jantele mari de 20 inchi folosite pentru nivelul de echipare Takumi. O jantă cu diametrul mai mic va ajuta confortul la rulare. Nu am apreciat nici selectorul pentru cutia de viteze automată, acesta fiind preluat de la modelul electric MX-30. Pentru a ajunge în D, selectorul trebuie întâi mutat spre dreapta și apoi în spate, o mișcare nu foarte intuitivă. Impresii complete despre Mazda CX-60 sunt publicate în numărul de septembrie al revistei AutoExpert.

Date tehniceMazda
ModelCX-60 plug-in hybrid
Motor termic
Configurație/nr. cilindri L/4, benzină
Cilindree (cm3)2488
Putere max./turaţie (CP/rpm)192/ 6000
Cuplu max./turaţie (Nm/rpm)261/ 400
Motor electric
Putere maximă (CP)136
Cuplu maxim (Nm)250
Putere totală ansamblu (CP)327
Cuplu total ansamblu (Nm)500
Tracțiuneintegrală
Cutie de vitezeautomată, 8 trepte
L × l × h (mm)4745 × 1890 × 1680
Ampatament (mm)2870
Volum portbagaj (l)570
Masă la gol (kg)2070
Acceleraţie 0–100 km/h (s)5.8
Viteză maximă (km/h)200
Consum mixt (l/100 km)1.5
Emisii CO2 (g/km)33
Preț (euro)52390

 

Adaugati comentariu