Test Mercedes S 500 4Matic Coupe

Mercedes S 500 4Matic CoupeS-Class Coupe continuă tradiția coupe-urilor Mercedes rapide, elegante și rafinate. Noua generație aduce în plus un design mai atrăgător, un comportament mai agil și sisteme de asistență unice în industrie. Primul test în România pe Transfăgărășan cu S 500 4Matic Coupe.

În anii `80-`90, coupe-urile SEC bazate pe limuzina Clasa S se remarcau prin masivitate și opulență. Elegante, rapide și luxoase, coupe-urile de lux Mercedes de acum 20-30 de ani nu erau prea agile și sportive. Însă lucrurile s-au schimbat radical în ultimii ani. Noua gamă compactă care a reușit să atragă și un alt tip de clienți decât cei tradiționali, schimbarea la vârf în departamentul de design unde Gorden Wagener i-a succedat lui Peter Pffeifer și noua viziune privind sistemele de propulsie sunt principalele borne care au contribuit la revitalizarea spectaculoasă a cifrelor de vânzări, care au înregistrat creșteri record.

În acest context favorabil, gama de lux Clasa S a pornit pe un nou făgaș. Renunțarea la marca Maybach la finalul lui 2011 a deschis larg porțile celei mai complete game de lux din industria auto. Astfel, gama de lux va avea șase versiuni: limuzina cu ampatament scurt, lung, Maybach (cu un ampatament cu încă 20 cm mai lung decât la S Class lung), Pullman (cu 2+2+2 locuri), Coupe și un viitor cabrio.

Coupe-ul Clasei S a fost integrat și sub aspectul numelui în gamă și nu se mai cheamă SEC sau CL ci pur și simplu S-Class Coupe. Totul este nou la S-Class Coupe, nu doar numele. Pentru primul test în România am avut la dispoziție S 500 4Matic Coupe, oferit exclusiv la startul vânzărilor cu tracțiune integrală.

Prima impresie este că noul S-Class Coupe este mai mic decât fostul CL. Aceasta se confirmă și pe hârtie: S-Class Coupe este cu 7 cm mai scurt, cu 3 cm mai lat, cu 1 cm mai scund și are un ampatament cu 1 cm mai scurt. Dar nu doar dimensiunile de pe hârtie contează ci și noua linie de design și proporțiile superbe care fac ca mașina să pară mai compact.

mercedes s500 4Matic Coupe 41

Grila frontală mai joasă, care coboară  sub linia farurilor și integrează logoul Mercedes susținut de o singură bară transversală ne amintește de SLS AMG, stopurile lungi și subțiri din două piese care înglobează fiecare 39 de LED-uri și ornamentul cromat dintre stopuri creează o impresie de stil sportiv rafinat. Exact asta a dorit să transmită și Mercedes.
S-Class Coupe deschide o nouă eră de design pentru coupe-urile Mercedes care renunță la stilul baroc și la masivitate în favoarea stilului sportiv rafinat.

Tipic pentru un coupe Mercedes, montantul central lipsește, ornamentul cromat care înconjoară rama geamurilor fiind continuu. Și bineînțeles, geamurile de la uși nu au ramă, iar centura de siguranță este ”adusă” automat de un motoraș electric. Deși un coupe nu pune prea mare accent pe latura practică, în spate o persoană de 1,80 metri ca subsemnatul nu lovește plafonul cu capul, iar portbagajul are un volum decent de 400 de litri.

Spre deosebire de BMW care utilizează aceeași planșă de bord la Seria 7 și Seria 6 Gran Coupe, Mercedes a personalizat bordul lui S-Class Coupe acesta fiind diferit în dreptul pasagerului din față. Consola centrală se extinde spre spate iar volanul sport teșit în partea inferioară pare mai mic decât la Clasa S. Cele două displayuri TFT de 12,3 inci pentru instrumentele de bord și pentru centrala Comand Online (standard) sunt preluate de la Clasa S.

Modelul de test era echipat cu pachetul de lansare exclusivist și foarte scump Edition 1 (14.830 euro) care include sistemul inteligent de iluminare cu LED și 47 cristale Swarowski (sistemul inteligent de iluminare este standard și la versiunea de bază), sistemul Night View Asssist Plus și tapițeria de piele Nappa Exclusive roșu Bengal cu negru. Ambianța interioară este apropiată mai degrabă de cea a mașinilor de mică serie manufacturate manual în ceea ce privește calitatea materialelor însă finisarea nu are imperfecțiunile de la producția de serie mică. Pielea fină Nappa Exclusive Designo roșu Bengal cu negru care îmbracă scaunele, bordul și fețele de uși împreună cu inserția de lemn de plop din centrul bordului, elementele de finisaj galvanizate în nuanță Silver Shadow și butoanele din aluminiu natur creează acea ambianță luxoasă tipică coupe-urilor Mercedes.

Ca și la Clasa S, scaunele sunt perfecte dar și foarte scumpe. Practic, acestea rezolvă orice conflict de interese. Sunt mari și confortabile ca niște fotolii de lux, dar la nevoie se strâng pe lângă tine, funcția dinamică permite întărirea lateralelor în funcție de partea pe care iei virajul, iar de acum renumitul masaj ”hot stone” este de apreciat la drum lung . Toate aceste facilități sunt incluse în pachetul Comfort (2.108 euro) la care se adaugă și funcțiile de ventilare și încălzire.

mercedes s500 4Matic Coupe 38

 

 

 

La drum primul lucru care atrage atenția este nivelul extrem de redus de zgomot. Ca și limuzina S-Class, coupe-ul este cel mai silențios automobil din lume. La viteze de peste 180 kmh se aude doar un ușor zgomot la vânt sau de la anvelopele uriașe montate pe jantele AMG de 20 inci când se merge pe drumuri degradate. Apoi, confortul este de top. Ca și în cazul Clasei S, în ciuda unui reglaj mai ferm al trenului de rulare și a jantelor AMG de 20 inci opționale prezente pe mașina de test, coupe-ul rulează ca pe pernă de aer. Standard, Clasa S Coupe are suspensie Airmatic, mai coborâtă cu 10 mm decît la limuzină, care poate fi reglată pe modul Sport sau Comfort. La viteze mai mari, suspensia coboară cu încă 10 mm, contribuind la obținerea unei stabilități impresionante și a unei aerodinmaici foarte bune mai ales în cazul în care se optează pentru pachetul AMG disponibil pe mașina de test (6.758 euro).

Motorul V8 bi-turbo de 4,7 litri are 20 CP în plus față de vechea generație și este mai economic cu 0,5 l/100m km. De altfel, consumul oficial de 9,4 l/100 km este cel mai mic pentru un V8 din această categorie. În testul nostru pe serpentinele de pe Transfăgărășan și în regim de condus mai alert, consumul a fost de circa 15 l/100 km, care este încă o valoare bună pentru un motor V8 bi turbo de 455 CP. Cuplul enorm de 700 Nm ascunde imperfecțiunile cutiei automate cu 7 trepte pe care le-am relevat la alte modele Mercedes cu motoare mai mici – schimbarea mai lentă a treptelor și indecizia la retrogradări – deoarece cuplul motor este omniprezent, toți cei 700 Nm fiind disponibili încă de la 1800 rpm și până la 3500 rpm.

mercedes s500 4Matic Coupe 21

Coupe de lux prin excelență, noul S-Class Coupe este și mai plăcut la condus. Deși are peste 2 tone la gol și peste 5 metri lungime, pare mai ușor la condus și mai agil. Nu este un SLS AMG, dar oferă acea agilitate tipică unor mașini mai mici și mai ușoare. Iar tracțiunea integrală oferă rezerve impresionante la limită și permite o conducere dinamică ca și cum ai fi la volanul unui model cu tracțiune spate. Într-un cuvânt, oferă mai multă siguranță fără a diminua plăcerea în conducere.

Noul S Class Coupe oferă acea notă de exclusivitate tipică mașinilor de serie mică deși este produs în câteva mii de exemplare, un design superb interior și exterior pentru care Mercedes nu ar trebui să mai invidieze Aston Martin unde a cumpărat 5% din acțiuni și un pachet de siguranță și de asistență unic în acest segment.

Cât de importante sunt sistemele de asistență inovatoare de pe Clasa S Coupe ne-am dat seama după parcurgerea Transfăgărășanului noaptea.

Sistemul Night Vision înlătură stresul de a-ți forța vederea să vezi ce se întâmplă pe marginea drumului și încordarea de a încerca să identifici un potențial obstacol. Pietonii sau animalele de pe marginea drumului sunt vizualizați perfect pe afișajul alb-negru de pe displayul central TFT dintre cele două indicatoare de bord și semnalizați corespunzător cu pătrățele roșii. Iar sistemul inteligent de lumini cu LED-uri contribuie nu doar la siguranța condusului ci îți odihnește și ochii. Lumina albă este foarte odihnitoare, distribuția luminii este perfectă iar funcția dinamică în viraje care face ca lumina să urmeze virajul este foarte utilă. Pe autostradă sistemul de păstrare a benzii cu corecție din direcție și asistentul de oboseală te ajută să ajungi întotdeauna la destinație.

Puteți vedea drive testul video cu S 500 4Matic Coupe pe Transfăgărășan.

Concluzie

La cel mai înalt nivel tehnologic prin tradiție, Clasa S Coupe nu mai are acum de ce să fie invidioasă pe formele lui Aston Martin. Noul S Class Coupe ar putea servi foarte bine ca mașină pentru James Bond, care ar putea beneficia de toate sistemele de siguranță de asistență de ultimă oră. Iar pachetul Edition 1 este absolut fabulos. Ambianța interioară este demnă de mașini mult mai scumpe.

 

Adaugati comentariu