Test Opel Mokka și Mokka-e – ”Proaspăt”

Opel Mokka autoexpert.ro

Cel mai nou model din gama Opel a sosit de ceva timp în România și am avut ocazia să îl punem la încercare în cadrul unui minitur de două zile pe ruta București-Ploiești-Brașov și retur. Noua Mokka introduce un aer proaspăt în gama Opel, iar clienții pot opta inclusiv pentru o versiune complet electrică, Mokka-e. Foto: Ciprian Mihai

Opel face acum parte din grupul francez PSA, care, la rândul său, și-a unit destinele cu FCA, pentru a crea uriașul grup Stellantis. Chiar dacă la nivel macro Opel nu mai are nimic de-a face cu General Motors, grupul care i-a fost mamă timp de mai bine de jumătate de secol, brandul cu sediul lângă Frankfurt nu și-a pierdut direcția și sufletul.

Opel trece printr-un proces de împrospătare a gamei și a imaginii de marcă ușor îmbătrânită, iar modelul care vrea să demonstreze că Opel este o marcă mai proaspătă decât niciodată este noua Mokka.

Mokka este un SUV cu forme rotunde născut în 2012, care împărțea platforma cu Chevrolet Trax, pe vremea când Chevy se adresa și europenilor. Mai târziu, Opel a pus un X în numele său, odată cu faceliftul din 2016. Opel Mokka X avea să dispară din gama producătorului în 2019, dar nu pentru mult timp.

Opel Mokka autoexpert.ro

Opel avea planuri mari pentru numele Mokka, pregătind o a doua generație, dar cu o serie de modificări radicale. În 2020, a dus o lungă campanie de teasing în care anunța modelul Mokka, prezentat în cele din urmă la jumătatea anului.

În 2021, Opel Mokka a ajuns și în România, fiind și primul model lansat de noul importator al mărcii germane în România, Trust Motors Import. L-am scos la plimbare într-un minitur pe traseul București-Ploiești-Brașov și retur. Vremea nu a ținut cu noi: am avut parte de zăpadă amestecată cu ploaie, dar noua Mokka a trecut astfel prin toate testele posibile apărute în calea lui de drumurile românești.

Noul Opel Mokka este primul model din gama constructorului german apărut concomitent atât în variantă electrică, cât și cu motorizare termică. Ambele versiuni au fost prezente la lansarea la test și le-am putut pune la încercare.

Opel Mokka și Mokka-e autoexpert.ro

În prima zi, am avut la dispoziție Opel Mokka-e Ultimate, versiunea pur electrică a modelului german. Venită în culoare verde și cu capota neagră, Mokka-e se remarcă prin discreta emblemă în forma literei e amplasată pe montantul central și grila plină ornată cu sigla Opel în versiune nouă. Sigla are acum un design mai discret, elementele fiind mai subțiri. În spate, modelul Mokka are denumirea de model pe toată lungimea hayonului, o schimbare în modul în care Opel își marchează denumirile mașinilor.

➡ Vizitează aici pagina modelului Mokka 💡

De fapt, tot designul noii Mokka este deosebit de îndrăzneț. La prima vedere, pare o Corsa pe steroizi, dar e mai mult de-atât. Opel s-a inspirat după conceptul GTX Experimental din 2018, iar noua parte frontală poartă denumirea Vizor integrând farurile, grila, camerele video și senzorii necesari sistemelor de asistență.

➡ Noua Astra, de la 19.500 euro în România 💡

Schimbări importante se regăsesc și la interior. Mokka și Mokka-e sunt primele modele Opel cu un cockpit complet digital. Opel renunță astfel la indicatoarele analogice, în favoarea a două ecrane digitale amplasate în fața și în dreapta celui de la volan. Noua organizare este numită Pure Panel și preia rolul atât de planșă de bord, cât și interfață pentru sistemul de infotainment. Noua soluție aleasă de Opel elimină jumătate din butoanele fizice pe care le foloseau anterior modelele mărcii, eliberând și minimalizând interiorul. Însă Opel nu a căzut în extrema cealaltă, ca Peugeot și Citroën, la care aproape toate comenzile sunt exclusiv digitale, ci a păstrat o serie de butoane fizice importante, cum ar fi cele pentru climatizare și volumul sistemului audio, care au rămas acolo unde trebuie să fie.

Opel Mokka-e

Primul contact a fost cu versiunea electrică modelului Mokka. Aceasta folosește deja bine cunoscuta platformă CMP, ce permite utilizarea unei soluții de propulsie electrică, dar și motorizări termice, pe benzină sau diesel. În cazul lui Opel Mokka-e, avem soluția cu motor electric de 136 CP amplasat pe puntea față și baterie de 50 kWh. O soluție deja testată pe larg în cadrul Grupului PSA, unde o regăsim în aceeași formulă la Opel Corsa-e, Combo-e Peugeot e-208, e-2008 și altele.

Opel Mokka-e autoexpert.ro

Mașina se remarcă prin silențiozitate, motorul electric având doar un sunet artificial creat să-i avertizeze pe pietoni de apropierea unui model electric. Cei 136 CP și 260 Nm sunt suficienți pentru uzul zilnic, Mokka-e putând accelera de la 0 la 100 km/oră în 9 secunde. Viteza maximă a fost limitată la 150 km/h. Oficial, consumul de energie electrică este de 17,4 kWh/100 km, dar, în condiții de iarnă, cu sistemul de climatizare pornit la 23 de grade și cu toți consumatorii activați, Mokka-e a consumat în medie 25 kWh/100 km pe traseul București-Brașov.

Opel Mokka-e autoexpert.ro

Bateria are o capacitate brută de 50 kWh și netă de 45, ceea ce îi oferă o autonomie oficială de peste 300 km. Bineînțeles, autonomia scade, în condiții de iarnă și în funcție de stilul de condus. De altfel, Mokka-e folosește un algoritm destul de pesimist, care scade imediat cifra autonomiei atunci când mașina urcă o pantă accentuată.
Mokka-e poate fi încărcată la stații rapide de până la 100 kW sau la stații AC, de unde poate trage 7,4 ori, opțional, 11 kW. Încărcătorul mai rapid este opțional și costă 388 de euro.

Opel Mokka-e dispune de trei moduri de rulare: Eco, Normal și Sport. În modul Eco, primești doar 60 kW (aproape 82 CP) și 180 Nm, iar răspunsul la acționarea pedalei de accelerație va fi ușor anesteziat. În modul Normal, te bucuri de 80 kW (110 CP) și 220 Nm, în timp ce în modul Sport, motorul electric va livra toți cei 136 de cai-putere și 260 Nm, pentru ca Mokka-e să poată accelera de la 0 la 100 km/h în 9 secunde.

Opel Mokka-e autoexpert.ro
Mokka-e impresionează însă prin suspensia excelent reglată și parcă adaptată special la drumurile noastre. Deși își păstrează latura dinamică intactă, suspensia absoarbe bine denivelările, fără ca mașina să se încline excesiv. În ceea ce privește prețul, noul Opel Mokka-e pornește de la 35.335 de euro, iar pentru echiparea de top e-Ultimate, prețul este de 40.610 euro (TVA inclusă, fără prima acordată prin programul Rabla Plus).

DATE TEHNICE Opel Mokka-e
Modele-Ultimate
Motor electric
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)136/nc
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)260/nc
Transmisiefață
Cutie de vitezeautomată
L x l x h (mm)4151 x 1791 x 1534
Ampatament (mm)2561
Volum portbagaj (l)310
Masă la gol (kg)1598
Capacitate baterie (kWh)50
Acceleraţie 0-100 km/h (s)9
Viteză maximă (km/h)200
Consum mixt (kWh/100 km)17.4
Autonomie (km)322
Preț Style (euro cu TVA) 40.610

Opel Mokka 1.2T 130 CP

Dacă soluția electrică nu este pe placul tău, Opel oferă și o gamă de motorizări clasice. Avem un propulsor pe benzină, 1.2 turbo cu trei cilindri, ce poate oferi 100 sau 130 CP, și un diesel de 1,5 litri și 110 CP.

Opel Mokka 1.2T autoexpert.ro

În cadrul testului, am avut la dispoziție modelul 1.2T GS Line de 130 CP, care a venit echipat și cu transmisia automată cu opt trepte. Nu am apreciat însă soluția aleasă pentru selectorul cutiei de viteze, reprezentat de o mică manetă aproape ascunsă pe consola centrală, plus două butoane minuscule pentru selectarea poziției P sau M. Același sistem este folosit și la modelul electric, doar că, în loc de M, avem B, pentru recuperarea energiei la decelerare.

Opel Mokka 1.2T autoexpert.ro

Mokka cu motor pe benzină va fi bestsellerul acestui model, mai ales în varianta de 100 CP. Cea de 130 este suficient de puternică pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în 9,2 secunde și a atinge o viteză maximă de 200 km/h. Cutia automată își face treaba fără a te enerva vreun fel, iar reprizele sunt însoțite de sunetul specific al motorului cu trei cilindri. Oficial, acesta consumă 5,9 l/100 km, dar în timpul testului am înregistrat valori de 6,5 la drum întins și de 7,9 în oraș.

Prețurile pentru modelele cu motoare termice încep de la 21.030 de euro, iar 1.2T 130 CP AT8 GS Line costă 26.260.

DATE TEHNICEOpel Mokka
Model1.2T 130 CP AT8 GS Line
Motor/nr. cilindri benzină/ L3
Cilindree (cm3)1199
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)130/5500
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)230/1750
Tracțiunefață
Cutie de vitezeautomată 8 trepte
L × l × h (mm)4151 x 1791 x 1534
Ampatament (mm)2557
Volum portbagaj (l)350
Masă la gol (kg)1295
Acceleraţie 0–100 km/h (s)9.2
Viteză maximă (km/h)200
Consum mixt (l/100 km)5.9
Emisii CO2 (g/km)134
Preț (euro, cu TVA) 26.260

Verdict AutoExpert

Dragos-BaltateanuNoul Opel Mokka are o versiune pentru orice tip de carburant: electric, benzină, diesel. Are un look nou, extrem de atractiv și deschide o nouă eră pentru Opel. Deși este un produs 100% creat sub PSA, spiritul Opel s-a păstrat perfect.
  • Look atrăgător și proaspăt
  • Gamă de motorizări completă
  • Suspensie excelentă
  • Finisajele Piano Black la interior
  • Soluția aleasă pentru selectarea treptelor cutiei automate
  • Sistem de infotainment care poate fi îmbunătățit

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Suzuki Swift model 2024 AutoExpert.ro

Test Suzuki Swift hybrid 2024

Deja nu mai este niciun secret că mașinile mici din segmentul B nu mai sunt pe placul constructorilor. Cu modele consacrate precum

Scroll to Top