Test Porsche Macan Turbo: Hulk

test Porsche Macan Turbo facelift 2020

Porsche Macan facelift are acum în gamă și tradiționala versiune pe steroizi numită Turbo. Este cea mai performantă variantă a SUV-ului Macan, cel de la volan având sub piciorul drept robinetul pentru 440 CP. Test Porsche Macan Turbo cu 440 CP.

Foto: Bogdan Paraschiv

Porsche Macan are deja câțiva ani buni pe piață, fiind lansat în 2014, timp în care și-a câștigat un public dedicat. Fratele mai mic al modelului Cayenne, primul SUV din istoria Porsche, și-a clădit o reputație excelentă datorită dinamicii impecabile.

Macan a primit un facelift la jumătatea vieții comerciale pentru a îl păstra proaspăt și atrăgător, iar gama actuală este alcătuită din versiunile Macan 2.0 de 245 CP, Macan S cu 354 CP, Macan GTS de 380 CP, iar acum, vârful de gamă este Macan Turbo animat de motorul V6 turbo 3.0 de 440 CP.

Porsche Macan Turbo facelift 2020

Turbo desemnează, ca și până acum, vârful de gamă din gama Macan, în ciuda faptului că toate propulsoarele folosite de SUV-ul Porsche sunt supraalimentate prin sistem turbo. Porsche folosește denumirea Turbo chiar și pentru modelul Taycan, care este full-electric.

Motor nou de la Cayenne 

Versiunea cu facelift a modelului Macan Turbo are acum un motor nou, preluat direct de sub capota fratelui mai mare, Cayenne. Dacă până la momentul faceliftului, Macan Turbo utiliza un propulsor V6 turbo de 3,6 litri ce dezvolta 400 CP, noua versiune a preluat apreciatul motor turbo 2.9 V6 ce oferă 440 CP.

Este același motor ce poate fi găsit pe versiunea Cayenne S a fratelui mai mare din gama de SUV-uri Porsche. Motorul folosește două turbosuflante pentru a obține puterea maximă de 440 CP între 5.700 și 6.600 rpm, în timp ce cuplul motor maxim este de 550 Nm de la 1.800 și până la 5.600 rpm.

Porsche Macan Turbo facelift 2020

Faceliftul modelului Macan Turbo mai aduce o serie de îmbunătățiri tehnice ale suspensiei, barei stabilizatoare și a amortizoarelor pentru a crea un SUV cu capacități dinamice superioare.

Iar Macan Turbo nu dezamăgește. De fapt, Porsche Macan a fost un standard la capitolul dinamică încă de la lansare, iar acum, cu noua versiune Turbo, Porsche reușește să ascută din nou răspunsul pe care îl oferă motorul și suspensia acestui model.

Citește despre Porsche Macan Turbo 

La volan, lucrurile sunt familiare, dacă ai mai avut contact cu versiunea Macan înainte de facelift, sau orice alt model din gama Porsche. Se stă foarte jos pentru un SUV, poziția la volan fiind excelentă.

Display nou pentru sistemul multimedia

Apoi, imediat îți atrage atenția noul display central de 10,9 inci cu o grafică impecabilă. Ecranul central este acum împărțit în zone diferite pentru fiecare element al sistemului de infotainment, iar atunci când asculți radio, sistemul recunoaște și afișează numele melodiei și al artistului. Inclusiv grafica albumului. Un detaliu mic, dar de efect.

Porsche Macan Turbo facelift 2020

Materialele folosite la interior sunt de cea mai bună calitate, iar exemplarul nostru de test era echipat inclusiv cu o serie de inserții discrete din fibră de carbon.

Volanul este identic cu cel pe care îl găsești în cea mai nouă generație a modelului Porsche 911, iar selectorul pentru modurile de condus este amplasat pe volan.
Acesta este un buton rotativ fabricat din metal și amplasat discret în partea din dreapta jos a volanului. Cu ajutorul lui putem schimba instant caracterul modelului Macan Turbo.

Ruliu și subvirare aproape inexistente 

Dacă în modul normal, Macan se comportă relaxat, motorul urcând în ture fără să se grăbească, iar treptele cutiei de viteze automate PDK sunt schimbate pentru economie de carburant, totul se schimbă dacă selectăm modul Sport.

Răspunsul accelerației se schimbă instant, sunetul celor patru evacuări devine mai intens, iar treptele sunt schimbate fulgerător pentru a nu pierde nici o fracțiune de secundă.

În Sport Plus, Macan Turbo devine o bestie dezlănțuită, accelerația de la 0 la 100 km/h fiind devorată în 4,3 secunde, iar dacă adăugăm și launch control la plecarea de pe loc, cel de la volan se simte ca într-o rachetă balistică.

Porsche Macan Turbo facelift 2020

Însă, cel mai impresionant lucru despre Macan Turbo este modul cum se comportă în viraje. Pentru un SUV, cu o masă și o siluetă diferită de cele ale unei mașini sport, Macan Turbo poate vira sfidând legile fizicii.

Este atât de precis și tăios, încât îți rescrie reperele pe care le aveai în acest domeniu. Puntea față mușcă hotărât atunci când este îndreptată în direcția de mers, caroseria se rotește rapid, fără să se încline un milimetru, iar Macan iese din viraj gata să accelereze din nou. Nici o urmă de subvirare, indiferent cât de mult exagerează cel de la volan.

Porsche Macan Turbo facelift 2020

Bineînțeles, prețul modelului Porsche Macan Turbo facelift nu este mic. Pentru a parca un Macan de 440 CP în fața casei, trebuie să începem socotelile de la suma de 94.537 euro, TVA inclus.

Configurează Porsche Macan Turbo 

Acesta este prețul de pornire pentru versiunea Turbo. Exemplarul nostru de test, echipat și cu o serie de dotări opționale ca jantele RS Spyder de 21 inci, adaptive cruise control, lane change assist, pachet Sport Chrono, scaune față/spate încălzite, sistem evacuare sport, suspensie pneumatică, avea un preț final de 117.274 euro, TVA inclus.

Porsche Macan Turbo facelift 2020

Verdict

Porsche Macan Turbo facelift este cel mai impresionant membru al familiei de SUV-uri de clasă medie produse la Stuttgart. Discret în apariție, Macan Turbo rescrie legile fizicii atunci când vine vorba de viraje abordate mai sportiv.

  • Ținută de drum impecabilă
  • Lipsa totală a ruliului
  • Calitate superioară a materialelor folosite la interior
  • Preț ridicat
  • Aspect discret
DATE TEHNICE Porsche
ModelMacan Turbo
Motor/ nr. cilindriV6, turbo
Cilindree (cmc)2.894
Putere maximă/turație (CP/rpm)440/5.700-6.600
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)550/1.800-5.600
Transmisieintegrală
Cutie de vitezeautomată, 7 trepte
L/l/h (mm)4.684/1.926/1.624
Ampatament (mm)2.807
Volum portbagaj (l)488
Masă la gol (kg)1.945
Accelerație 0-100 km/h (s)4.3
Viteză maximă (km/h) 270
Consum mixt (l/100 km)11,2-11,8
Emisii CO2 (g/km)254-268
Preț (euro cu TVA)94.537

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top