Toyota deja a publicat anumite date tehnice legate de viitorul RAV4. Pe piața din Australia au fost publicate și prețurile. Iar veștile nu sunt cele mai fericite.
Modelul, care va apărea pe piață în primăvara anului 2026, va avea două tipuri de motorizare, full și plug-in hybrid. Probabil, prima categorie va fi disponibilă la startul vânzărilor, cea cu încărcare la priză urmând să apară după câteva luni. De asemenea, a șasea generație va păstra ambele sisteme de tracțiune, față și integrală.
Din prima categorie, full hybrid, fac parte două sisteme, unul de 183 CP, cu tracțiune față, altul de 191, cu tracțiune integrală. Din a doua, PHEV, fac parte alte două sisteme, unul cu tracțiune față și 268 CP, altul 4×4, de 304 CP. Ultimul permite o accelerație 0-100 km/h în 5,4 s.
Spre comparație, sistemul de propulsie full hybrid al actualei generații dezvoltă 218 CP la varianta 4×2 și 222 la cea cu tracțiune integrală. Cel plug-in hybrid, care actualmente este disponibil doar cu tracțiune integrală, produce 306 cai, dar accelerează mai lent până la 100 km/h, în 6,0 s.
Ambele hibride cu încărcare la priză vor fi dotate cu o baterie de 23 kWh, suficientă pentru o autonomie electrică de aproximativ 100 km. Important, aceasta va putea fi încărcată și la curent continuu, cu 50 kW, fapt care ar permite alimentarea 10-80% în 30 min. Este disponibilă și încărcarea la AC, cu maxim 11 kW. Este un mare progres față de actuala generație, unde bateria are o capacitate de 18,1 kWh și se încarcă doar la curent alternativ de 6,6 kW. Autonomia actuală este de 75 km în regim WLTP.
RAV4: același gabarit, spațiu mai mare
Gabaritul viitoarei generații va fi asemănător cu al actualului RAV4, lungimea fiind de 4,60 m, iar lățimea, de 1,86. Toyota anunță trei versiuni de echipare disponibile la începutul vânzărilor. Core, Adventure și GR Sport vor putea fi ușor deosebite între ele prin particularitățile de design, în special în zona frontală.
La interior sunt disponibile două ecrane. Instrumentarul virtual măsoară 12,3 inchi, iar displayul infotainmentului are diagonala de 12,9 inchi. Apropo de infotainment, Toyota inaugurează platforma Arene. Aceasta centralizează toate sistemele (multimedia, ADAS și recunoașterea vocală) pentru a scădea timpul de reacție și a eficientiza funcționarea.
➡ Test comparativ Toyota RAV4 vs Honda CR-V 💡
Modelul va păstra butoanele fizice atât pe consola centrală, cât și pe volan. Cu toate astea, o parte din comenzile climatizării au migrat pe ecran. De asemenea, vor fi două tipuri de selectoare pentru cutia de viteză, unul mic (la Core) și o manetă convențională la celelalte două niveluri de echipare.
Datorită scăderii în volum a componentelor sistemului de propulsie, spațiul pe banchetă a crescut. De exemplu, convertorul DC-DC a fost mutat de sub banchetă în compartimentul motor. Nu există informații legate de volumul portbagajului.
Prețurile pentru România nu au fost încă publicate, dar au fost date publicității în Australia, unde au crescut cu până la 11%.













