VW C Coupe GTE ar putea da indicii despre viitorul Phaeton

Ar putea, dar la fel de bine (daca nu mai bine) ar putea să nu: oficiali Volkswagen din SUA spun că mașina asta a fost proiectată preponderent pentru piața din China.

După prezentarea conceptului Sport Coupe GTE la Geneva în martie, Volkswagen ne amețește un pic în ceea ce privește denumirile aducând la Shanghai un concept denumit C Coupe GTE despre care se spune că ar ne-ar arăta designul viitoarelor sedanuri de clasă mare de la Volkswagen. Directorul de design de la Volkswagen, Klaus Bischoff, spune despre C Coupe GTE că „dezvăluie pentru prima dată foarte evident noua față a sedanurilor de top din gama VW”.

Uitându-te la poze și, imediat după aceea, la un Passat adevărat, asemănările sunt evidente și fac extrem de credibilă afirmația lui Bischoff. Ceea ce e clar este dacă Volkswagen are de gând să creeze un model peste actualul Passat, C Coupe GTE ar fi un punct de plecare foarte bun având un design atrăgător – elegant și agresiv în același timp – și, grație ultimei generații Passat, și o reală credibilitate în aspirațiile sale cvasi-premium.

C Coupe GTE este construit pe platforma MLB care stă și la baza modelelor precum Audi A6 – deci, pentru a putea suține un eventual viitor Phaeton, ar trebui să fie dispusă la o creștere în dimensiuni.

c coupe gte - autoexpert.ro (3)

Semnele că C Coupe GTE are ca țintă principală piața chineză sunt cel mai evidente la interior, unde accentul este pus în special pe locurile din spate – în China foarte mulți oameni folosesc șoferi angajați. C Coupe GTE este configurat cu patru locuri, cele din spate putând trimite informații despre agenda zilei dintr-un smartphine către șofer și sistemul central de infotainment care, la rândul lui, poate folosi informațiile pentru a regla direct navigația. Cei de la VW se grăbesc să adauge că șoferul nu va primi decât strict informațiile de care are nevoie pentru a-și putea face treaba și nimic mai mult.

c coupe gte - autoexpert.ro (7)

Dacă grupul de litere GTE nu l-a dat deja de gol, C Coupe folosește același sistem de propulsie hibrid ca și Sport Coupe GTE, ceea ce înseamnă un motor turbo cu patru cilindri și unul electric cuplate la o transmisie cu opt trepte. Asta înseamnă o putere totală de 245 CP, o autonomie electrică de 50 de kilometri obținută cu viteze de până la 130 km/h și o accelerație 0-100 km/h care durează 8,6 secunde. Condus cu simț de răspundere, Volkswagen spune despre C Coupe GTE că poate consuma doar 2,8 l/100 km iar autonomia totală ajunge la 1.100 km.

Până să tragem orice fel de concluzie, C Coupe GTE poate fi interpretat drept o întărire a direcției bune în care a apucat-o designul Volkswagen și o confirmare că, cel puțin în unele piețe (China), Volkswagen va veni și cu modele mai mari decât Passat.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top