354CP pentru un Mercedes A-Class cu motor V6 de AMG C32

354CP pentru un Mercedes A-Class cu motor V6 de AMG C32

354CP pentru un Mercedes A-Class cu motor V6 de AMG C32. La cererea clientului tunerul HWA a transformat un A-Class din 2002 într-un mic monstru mecanic.

Foto:hwa; Mercedes

Pentru că așa a dorint un client potent financiar, HWA a înghesuit un motor V6 de AMG C32 într-un A-Class din 2002. Precum în „Cenușăreasa” acesta a devenit peste noapte cel mai rapid Mercedes A-Class.

Exista însă posibilitatea ca proprietarul să se frustreze puțin când ar fi ajuns alte mașini care să nu îi facă loc. Sau cu siguranță nu cei care ar fi rulat deja cu 200km/h.

De obicei, șoferii sedanurilor și coupe-urilor sportive sau de lux mai degrabă ar prefera să mărească puțin ștrocul.

354CP pentru un Mercedes A-Class cu motor V6 de AMG C32

354CP și 450Nm într-un A-Class

Dar de data aceasta nu vor obține probabil efectul dorit. Nu vor scăpa ușor de „oul” înfuriat. Un simplu kickdown și cei 354CP și peste 450Nm cuplu maxim se vor mobiliza extrem de repede. Accelerația este fulminantă, deci puține șanse să-i mai stea cineva în cale.

Însă nu oricine se poate bucura de privirile mirate ale celorlalți colegi de trafic. Acesta este unicul  exemplar A32 construit de tunerul HWA din Affalterbach.

Vă mirați? Affalterbach este orașul unde își are sediul și AMG! Iar fondatorul AMG, Hans Wener Aufrecht se află în spatele HWA.

Mai repede o operație chirurgicală decât un simplu tuning

Pentru proiectul A32 un tuning simplu nu ar fi fost suficient. A fost nevoie de o operație completă, însă asupra costului se păstrează o liniște mormântală.

În locul motorului cu patru cilindri s-a montat, sub capotă, un V6 de 3,2litri kompressor, care împreună cu întregul ansamblul frontal și cutia automată cu cinci trepte provin de la un C32 AMG.

354CP pentru un Mercedes A-Class cu motor V6 de AMG C32

Scaunele au fost mutate mai în spate cu 7 cm, iar planșa de bord a trebuit extinsă în conformitate. Un cardan special conceput ajută la distrubuirea puterii spre axa spate, preluată de asemenea de la C-Class.

A-32 este cu tracțiune spate, fiind eliminate astfel toate problemele de tracțiune și stabilitate cu care modele acestei serii s-au confruntat.

Anvelopele scot fum la accelerare doar dacă sunt dezactivate sistemele de control. Abia atunci se dezlănțuie și iadul de sub capotă. Micul bolid atinge 100km/h în 5,1s.

Suspensii și frâne de C32 AMG

Manevrabilitatea acestei brute nu este însă atât de complicată pe cât s-ar putea crede, chiar și la limită. Pe viraje are un comportament neutru, iar frânele se comportă eficient și sunt rezistente.

Confortul suspensiei este impresionant: puțin rigidă la viteze mici, dar pe măsură ce viteza crește, suspensia de C32 AMG absoarbe eficient denivelările, într-un mod în care șoferii unui A Class normal abia dacă pot să viseze.

Acest unicat este fără doar și poate o capodoperă inginerească, pentru că nimic nu pare improvizat. Nu există detalii inutile, iar totul este făcut să fie practic și plăcut de folosit.

Prototipul C111 a aniversat 50 de ani

Calitatea și siguranța au fost principalele preocupări ale tehnicienilor artizani. Spre exemplu, pe consolă există un buton roșu care nu trebuie apăsat niciodată, cu excepția unui incendiu, iar atunci compartimentul motor se umple instantaneu de spumă ignifugă.

Citește și:

A-Class atac direct la Golf

Tribut Stirling Moss – AMG GT

Adaugati comentariu