Acesta este Dacia Spring: autonomie de 200 km WLTP. Prezentare oficială pe 15 octombrie.

Dacia Spring 2021

În perioada 15-26 octombrie, în cadrul evenimentului online Renault EWays, Renault va prezenta mini SUV-ul electric Dacia Spring și un concept car care prefigurează viitorul crossover electric Renault construit pe noua platformă CMF-EV. 

Foto; Quattroruote

SUV-ul electric Dacia Spring vrea să democratizeze piața de mașini electrice cu un preț fără concurență. Ideea lui Renault pentru o mașină electrică ieftină datează din 2016 de la inaugurarea uzinei Renault de la Wuhan când fostul președinte Carlos Ghosn spunea: „Lucrăm la un model low-cost electric”.
Iar câteva săptămâni mai târziu, la salonul de la Beijing, Ghosn a spus:  „Proiectul este foarte interesant pentru piețele emegente”.

În această toamnă proiectul lui Ghosn devine realitate, mașina urmând a fi prezentată peste două săptămâni iar vânzările vor începe în primăvara lui 2021. Dacia se grăbește să beneficieze de bonusurile uriașe acrodate în Europa pentru achiziția unei mașini electrice iar în România și Germania sunt cele mai mari bonusuri: 45.000 lei în România (echivalent circa 9.500 euro) și 9.000 euro în Germania.

Așa cum am anticipat, pentru a păstra prețul redus, Dacia va prelua aproape integral Renault City K-ZE care se vinde în China cu prețuri între 8-10.000 euro. În Europa noi estimăm un preț cuprins între 15-17.000 euro, mai mic decât al lui Skoda Citigo e iV (19.990 euro) care a ieșit de curând din producție.

Astfel, cu bonusul de 45.000 lei dar nu mai mult de jumătate din valoarea mașinii, Dacia Spring va putea fi achiziționată cu un preț de circa 7.500-8.500 euro cu bonusul rabla Plus.

Dacia Spring are exact dimensiunile lui Renault K-ZE: 3,73 m lungime, 1,58 m lățime și 1,47 m înălțime iar ampatamentul este de 2,42 metri. va avea și aceeași baterie cu o capacitate de 26,8 kWh care promite o autonomie de 271 km NEDC sau 200 km WLTP. Practic, autonomia va fi indntică cu a lui Mini Cooper SE sau Mazda MX-30. Arhisuficient pentru oraș.

Citește toate detaliile despre noile Dacia Logan/Sandero 

Dacia Spring este construită pe platforma CMF-A utilizată și la noile Logan/Sandero. Comparativ cu Mini Cooper SE sau mazda MX-30 care sunt mașini mai mari și mai grele, Dacia Spring va oferi aceeași autonomie datorită unei mase mult mai mici, de numai 921 kg și a unui motor electric mic și economic de numai 45 CP.

Sigur, la această putere nu ne așteptăm la o dinamică prea accentuată având în vedere că Skoda Citigo e iV dezvoltă 82 CP. Foarte probabil accelerația de la 0 la 100 km/h va dura peste 15 secunde (Citigo e iV 12,3 sec) iar viteza maximă nu va depăși 110-120 km/h (Citigo e iV 130 km/h) însă este suficient pentru oraș.

Mai importantă este autonomia de 200 km WLTP  care va atrage cu siguranță mulți clienți. Dacia nu dă deocamdată niciun fel de informații privind modalitățile de încărcare. Noi estimăm că la acest preț nu va exista încărcare la curent continuu dar la curent alternativ se va putea încărca cu până la 22 kW. Rămâne să aflăm pe 15 octombrie.

Dacia Spring 2021

Adaugati comentariu