Cum va arăta a treia generație Nissan Qashqai (2021)

a treia generație Nissan Qashqai

Conceptul IMQ urmează unui alt concept, IMX, și îmbină viziunea stilistică de viitor a lui Nissan cu câteva elemente ale viitoarei generații Qahsqai. Vă prezentăm în premieră cum ar putea să arate a treia generație Nissan Qashqai.

Când privești liniile acestui concept, îți vine să crezi că în circa un an și jumătate IMQ s-ar purtea transforma în noua generație Qashqai. Acesta este unul dintre cele mai radicale concepte ale acestui secol după ce în 2006 Nissan a inventat segmentul crossoverelor compacte.

În 2006, Nissan a înțeles că nu are nicio șansă în Europa cel puțin cu un succesor al lui Almera și fiind și într-o situație financiară problematică a riscat totul cu noul Qashqai. Mașina s-a dovedit a fi un succes și a fost patru ani la rând cel mai vândut model din segmentul său în Europa. În 2013 s-a lansat a doua generație care nu a mai fost la fel de revoluționară, dar Qashqai și-a păstrat în continuare ani de-a rândul poziția numărul 1 în segment inclusiv în 2018.

Acum japonezii plănuiesc o revoluție în segment care începe cu designul și vor să vină cu o soluție originală care a fost anunțată deja de conceptul IMX prezentat la Salonul de la Tokio în toamna lui 2017 și de IMQ prezentat la Salonul de la Paris în toamna lui 2018.

Însă, revenind cu picioarele pe pământ, versiunea de serie nu va fi așa de radicală în sensul că nu va avea uși spate care se deschid în sens invers și nici jante de 22 inci cu pneuri semi-slick sau acoperiș complet transparent și oglinzi virtuale.

Dar unele lucruri se vor păstra după cum a declarat Matthew Weaver, directorul de design al Nissan Europa: “Vom încerca să preluăm cât mai multe elemente de la concept în producția de serie“. Și trebuie să îl credem deoarece Weaver are o lungă experiență cu Nissan, unde lucrează din 2001, iar în 2004 a lucrat la primul concept Qashqai.

Vom încerca să păstrăm cât mai multe elemente de la concept în producția de serie.

Matthew Weaver – director de design Nissan Europe

Bineînțeles, oficialii Nissan nu dezvăluie încă toate secretele viitorului Qashqai, dar citind printre rânduri și speculând colegii de la Quattroruote au reconstruit imaginile pe computer ale viitorului Qashqai. Luînd în calcul dimensiunile conceptului (4.558 mm lungime, 1.940 mm lățime și 1.560 mm înălțime) ne așteptăm ca viitorul Qashqai să fie ceva mai mare, dar nu la fel de mare precum conceptul IMQ ale cărui dimensiuni le-am enunțat mai sus.

Noi estimăm că viitorul Qashqai va avea circa 4,50 metri față de 4,39 metri în prezent și astfel va fi la fel de lung ca și actualul VW Tiguan. Iar acest lucru a fost confirmat de Weaver care a declarat că fiecare schimbare de generație este însoțită de o mică creștere de dimensiuni și acest lucru este valabil și pentru Juke și X-Trail.

În ceea ce privește designul, viitorul Qashqai va păstra farurile și stopurile în formă de bumerang și va promova un design cu linii mai dinamice și mai ascuțite și un parbriz mai înclinat, dar nu la fel de înclinat ca în cazul conceptului. Tot de la concept, viitorul Qashqai va păstra o linie înaltă de centură și un look de off-road cu mai multe accente premium. Foarte probabil, marginea hayonului nu va fi la fel de înaltă ca la concept deoarece nu ar fi practică.

Mai trebuie să remarcăm la concept prezența unor plastice de culoare închisă la praguri și bara de protecție spate care se pare că vor fi păstrate și la modelul de serie.

În ceea ce privește motorizările, Nissan și-a anunțat deja intențiile urmând să ofere așa numitul sistem e-power comercializat deja în Japonia pe Nissan Note și Serena. Pe înțelesul tuturor, e-power este de fapt o propulsie electrică cu range extender.

Adică, propulsia este asigurată de două motoare electrice amplasate câte unul pe fiecare punte care furnizează 340 CP și 700 Nm în total, obținându-se astfel o tracțiune integrală fără arbore intermediar, iar un motor turbo pe benzină de 1,5 litri care nu antrenează mecanic roțile, acționează pe post de generator pentru a încărca bateria. Soluția este interesantă însă are și un dezavantaj.

În toată Europa, versiunile electrice cu range extender cum este și cazul lui e-Power de la Nissan nu au primit bonusurile dedicate mașinilor electrice.

Nu vor lipsi însă nici motoarele convenționale: 1.3 turbo pe benzină cu 140 și 160 CP și 1.7 litri turbodiesel cu 150 CP și tracțiune integrală.

În același timp, viitorul Qashqai va utiliza și o versiune îmbunătățită a sistemului de conducere semiautonomă Pro Pilot. În acest sens, IMQ este echipat cu o versiune experimentală a lui Pro Pilot care promite mai multe facilități de conducere autonomă.

Citește și testul comparativ Nissan Qashqai vs Dacia Duster și Renault Kadjar 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top