De pe 1 februarie, Daimler AG și-a schimbat numele în Mercedes-Benz AG

La aproape un an după ce a anunțat despărțirea de divizia de vehicule comerciale și autobuze, producătorul de mașini premium și de lux Daimler AG trece oficial la numele Mercedes-Benz AG.
Mercedes-Benz AG erhält weltweit erste international gültige Systemgenehmigung für hochautomatisiertes FahrenMercedes-Benz receives world's first internationally valid system approval for conditionally automated driving

Mutare menită să deschidă calea spre o creștere puternică a valorii acțiunilor, redenumirea Daimler AG în Mercedes-Benz AG devine oficială de astăzi, 1 februarie 2022, la aproape un an după ce divizia de camioane și autobuze a devenit independentă și și-a propus listarea la bursa din Frankfurt.

Schimbarea, anunțată de șeful grupului Olla Källenius pe 3 februarie 2021, este ultima dintr-un lung șir de remanieri structurale ale producătorul german care și-a început derulat activitatea sub numele Daimler-Benz AG începând cu 1926. Marca Mercedes, numită după fiica unui constructor de automobile, a fost adoptată oficial de Daimler AG în 1902.

„Avem o șansă reală de a crește rapid”, a declarat CEO-ul Olla Källenius cu câteva zile în urmă fără a menționa o valoare țintă pentru noua companie. Totuși, analiști independenți evaluează în acest moment compania la aproape 77 miliarde de euro.

„Investitorii ar putea începe să vadă Mercedes-Benz ca pe Lucid Motors sau Tesla și să o evalueaze mult mai sus. Dar Lucid și Tesla au un portofoliu de produse 100% electric. Mercedes-Benz trebuie să-și transforme afacerea existentă cu ICE (mașini cu motoare cu combustie internă) într-una cu vehicule electrice. Aceasta poate fi o limitare a cât de departe ar putea urca acțiunile pe termen scurt”, consideră, conform Reuters, analistul auto european al RBC Capital Markets, Tom Narayan.

În același timp, Daniel Schwarz, director la Stifel, consideră că evaluările actuale reflectă opinia că mărcile germane sunt în defensivă, forțate să-și protejeze cota de piață. „Evaluarea Tesla se bazează pe presupunerea că marca va câștiga cotă de piață de la producătorii germani, care nu au un potențial comparabil de creștere a veniturilor”, a explicat acesta.

Cert este că rezultatul comercial din 2021, când marca Mercedes-Benz a fost depășită de BMW în privința vânzărilor la nivel mondial, a venit cum nu se poate mai prost pentru scopul propus de Olla Källenius.

– Risc de incendiu la 800.000 de mașini Mercedes-Benz. Soluția tehnică întârzie
– Mercedes-Benz a dezvăluit prototipul Vision EQXX, „cel mai eficient și aerodinamic vehicul”

Adaugati comentariu