Importatorii români așteaptă programele Rabla și Rabla Plus

Abia ieșiți dintr-un an dificil în care vânzările de autoturisme noi s-au redus cu mai bine de 20%, importatorii români mizează pe programele Rabla și Rabla Plus pentru redresarea pieței.
Rabla

Cu plusuri și minusuri la capitolul dezechilibrarea pieței, programele de stimulare a vânzărilor de mașini noi – Rabla și Rabla Plus – reușesc an de an să aducă noi clienți comercianților de mașini din România. După un 2020 care s-a încheiat cu un recul cu peste 20% al pieței auto românești și o producție de automobile care s-a redus cu mai bine de 10%, aceștia așteaptă demararea cât mai rapidă a acestora.

Secretarul general al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), Marius Tudor, consideră că „piața auto din România a avut o reziliență mai bună decât alte piețe europene. Dacă programele Rabla și Rabla Plus încep într-un timp rezonabil – într-o lună, două – ele vor contribui la o anumită creștere în acest an și la recuperarea unei părți a pierderii din 2020”.

De asemenea, Dragoș Grapinoiu, Marketing and Product Manager Mazda România, este de părere că „mediul rămâne în continuare volatil ca urmare a evoluției pandemiei și a impactului acesteia asupa economiei, condițiilor de finanțare, dar și a viitorului program Rabla, cu precădere pentru modelele electrice sau hibrid. Anul acesta Mazda va continua să actualizeze întreaga gamă de produse din punctul de vedere al performanțelor de consum și de emisii, urmând ca la finalul anului SUV-ul Mazda CX-5 să beneficieze de un facelift”.

BMW: „Sperăm să avem un set previzibil de măsuri guvernamentale”

Ca de fiecare dată în ultimii ani, oficialii BMW în România solicită autorităților române claritate și predictibilitate în măsurile fiscale pe care le adoptă. „Evoluțiile fiscale locale au un impact mare asupra pieței auto. Continuarea proiectelor Rabla și Rabla Plus va defini piața mașinilor electrificate. Ca întotdeauna, sperăm să avem un set previzibil de măsuri guvernamentale care să ne permită să pregătim o strategie adaptată. Mai mult decât orice, transformările bruşte au un impact negativ asupra pieţei”, declară Josef Reiter, directorul general al BMW Group România.

Totodată, oficialul notează că „în 2021 vom vedea sosirea pe piață a mașinilor revoluționare, inteligente și conectate. BMW va lansa BMW iX – cel mai avansat tehnologic automobil al nostru, o mașină electrică extrem de sofisticată, cu un concept de interior complet nou și a 8-a generație a sistemului BMW iDrive”.

Modificări în Rabla Plus: pot fi achiziționate și mașini electrice înmatriculate în ultimele 6 luni cu maxim 6.000 km
Cele mai ieftine SUV-uri prin programul Rabla 2020 până în 15.000 euro

Adaugati comentariu