Nissan Concept 20-23 prefigurează noua Micra

Concept 20-23 AutoExpert.ro

Concept 20-23, conceput la Nissan Design Europe (NDE), a fost dezvăluit cu ocazia aniversării de 20 de ani a studioului din Londra.

Numele Concept 20-23 reflectă cei 20 de ani de prezență a studioului NDE în inima Londrei, precum și numărul tradițional al companiei 2 (ni) 3 (san), și anul curent. De asemenea, continuă lunga tradiție Nissan de a aduce un model jucăuș și atrăgător în lumea hatchbackurilor și a mașinilor de oraș. Preluând moștenirea așa-numitelor Pike Cars, precum Be-1, Pao, Figaro și S-Cargo, Concept 20-23 aduce modernismul secolului XXI acestei tradiții a mașinilor mici.

Nissan Concept 20-23 AutoExpert.ro

Exterior inspirat de lumea curselor

Misiunea echipei de la NDE a fost să proiecteze o mașină „fără constrângeri“, pe care tinerii să vrea s-o conducă „pe străzile orașului în care lucrează“. Rezultatul este un design inspirat de lumea curselor, de unde a preluat difuzoare uriașe în față și în spate, un eleron posterior, arce uriașe ale roților și anvelope de curse cu profil foarte jos. Alte elemente conceptuale includ priza de aer de pe acoperiș, numerele laterale ca de curse, ușile-foarfece în stil Lamborghini și lamele de canalizare a aerului în partea superioară a aripilor.

Sub fațada de curse, Concept 20-23 oferă cea mai bună imagine de până acum despre înlocuitorul electric al Micrei, care va intra în producție în 2026, pe platforma CMF-BEV, folosită pentru micul Renault 5 și hatchbackul Alpine A290.

Nissan Concept 20-23 AutoExpert.ro

De la concept, la serie

Înlocuitorul modelului Micra a fost prezentat la începutul anului trecut, ca un supermini compact cu cinci uși, cu o siluetă similară cu a omologului de inspirație retro de la Renault, dar cu o serie de elemente de design distinctive care probabil se vor regăsi și la alte electrice din gama Nissan.

Unele dintre elementele vizibile în acea imagine inițială a profilului lateral, inclusiv luminile  LED circulare și acoperișul „plutitor“ negru, au fost preluate de concept. Cele două mașini au o siluetă și proporții similare, deși Concept 20-23 renunță la ușile din spate ale mașinii de serie.

Nissan Concept 20-23 AutoExpert.ro

Interior futurist-funcțional

Interiorul conceptului este mult mai puțin evident legat de ceea ce va ajunge în showroomuri, fiind conceput ca o „interpretare futuristă a funcționalității stricte a unei mașini de curse“.

Șoferul și pasagerul trebuie să treacă peste barele de rigidizare acoperite cu spumă, pentru a ajunge la scaunele adânci, iar în loc de volan există o manșă care găzduiește o serie de comutatoare și butoane, în spatele său aflându-se padele pentru ajustarea performanțelor motoarelor electrice și a frânării regenerative.

Habitaclul spartan, cu stingător de incendiu, metal la vedere și „doar două ecrane pentru informațiile vitale“, după cum spun cei de la Nissan, este de așteptat să fie mai spațios și mai axat pe confort la mașina de serie, dar multe dintre conceptele recente Nissan (precum și SUV-ul Ariya) au preferat minimalismul interior, așa încât este probabil ca înlocuitorul Micrei să le urmeze exemplul.

Nissan Concept 20-23 AutoExpert.ro

Date tehnice nedezvăluite încă

Nissan a oferit puține detalii despre cea mai mică mașină electrică a sa (inclusiv despre numele său, care s-ar putea să nu fie Micra), dar, fiind bazată pe platforma CMF-BEV, înseamnă că va avea o punte posterioară multilink și se vor lua o serie de măsuri pentru a o face cât mai ușoară, inclusiv o baterie formată din patru module, pentru eficientizarea folosirii spațiului, și motoare electrice cu convertizor de frecvență și management al puterii.

Modelul va fi construit alături de Renault 5 la ElectriCity, în nordul Franței, probabil cu același motor de 134 CP montat în față și oferind aceeași autonomie de 402 km ca și fratele său.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top