Nissan pregătește planul de supraviețuire în Europa – SUV-uri construite împreună cu Renault

Nissan pregătește planul de supraviețuire în Europa: SUV-uri construite împreună cu Renault, vehicule comerciale și fabrici care se închid. 

Foto:Nissan

Nissan Motor Co lucrează în prezent la un plan la scară mare pentru operațiunile sale din Europa. Constructorul japonez își va concentra eforturile pe SUV-uri (Sport Utility Vehicles) și vehicule comerciale, precum și pe o mai eficientă împărțire a produselor și investițiilor cu partenerul Renault.

Nissan își va reduce prezența în Europa

Această strategie face parte dintr-un plan global de redresare ce ar trebui să se întindă pe trei ani. Planul ar trebui prezentat public pe 28 mai

Restructurarea activității Nissan în Europa

Nissan a anunțat deja că fabrica sa din Sunderland, nord-estul Angliei va trece de la trei la două schimburi, dar că în acelați timp aceasta va reprezenta un hub cheie pentru SUV-uri.

Uzină Nissan
Fabrica Nissan din Sunderland lucrează în două schimburi

 

De asemenea, fabrica sa din Bracelona- Spania ar putea fi închisă, ceea ce pune sub semnul întrebării peste activitatea a peste 3000 de angajați, afirmă surse care au cunoștiințe despre acest plan, dar care nu și-au declinat identitatea nefiind autorizate să vorbească cu media.

În centrul planului de restructurare stă modalitatea de lucru cu partenerul de alianță Renault, conform căreia cele două companii ar putea să-și împartă ariile de responsabilitate, unul devenind „leader” celălalt „urmăritor” (follower) pentru fiecare din cazuri.

Renault și Nissan s-au străduit din greu, o lungă perioadă de timp, ca să obțină maximum din potențialul acestei alianțe, și asta datorită tensiunilor asupra zonelorpe care să le controleze.

Relațiile s-au deteriorat până la posibilitatea de a se rupe în noiembrie 2018 când șeful alianței, de atunci, Carlos Ghosn era arestat în japonia pentru a serie de fraude financiare, pe care acesta le neagă.

Pandemia de coronavirus grăbește adoptatrea unei strategii

Vânzările Nissan în Europa și profitul au scăzut dramatic de atunci, iar lovitura dată industriei auto la nivel global, de către pandemia de coronavirus a accelerat și mai tare urgența companiei de a veni cu un plan, o strategie, prin care să-și asigure un viitor.  Renault lucrează la rândul său la propriul plan de restructurare.

Vânzările de mașini noi în Europa afectate de epidemia de coronavirus

Sursele afirmă că planul Nissan pentru Europa a fost prezentat board-ului companiei joia trecută de către Ashawani Gupta, COO al companiei, care se spune că este principlaul avocatul și arhitectul cheie al noii strategii, leader- follower.

Sursele spun că mulți dintre cei din board, care numără 12 membri, printre care Renault Chairman, Jean-Dominique Senard, și-au arătat sprijinul pentru acest plan, dară fără a da alte detalii.

Nissan nu a comentat nimic în legătură cu aceste afirmații. Renault nu a răspuns la cererea de a face comentarii.

O piață dificilă

Europa a devenit de mult timp o piață dificilă pentru producătorii datorită supracapacităților de producție, concurenței acerbe și a reglementărilor foarte strânse. General Motors a abandonat această regiune în 2017.

Nissan pregătește planul de supraviețuire în Europa.
Fabrica Nissan din Sunderland- SUV-ul cu numărul 10 milioane

 

Pentru Nissan, Europa contează pentru doar o zecime din volumul global și oferă „punține perspective pentru creștere și profitabilitate” după cum comentează o persoană din interior.

Oricum, compania își dorește să-și mențină prezența în regiune, chiar dacă la un nivel mai redus.

„Trebuie să fim în Europa pentru a ține pasul cu reglementările și a ne menține o tehnologie competitivă, chiar dacă nu putem merge către o creștere exponențială” mai spune sursa.

Strategia „leader-follower” menită să împace ambele tabere

Sub auspiciul noilor relații de lucru cu Renault, Nissan va prelua rolul de leader în Europa pe segmentele SUV și crossover, despre ale căror modele, sursele spun că vor fi oferite cu motoare pe benzină, hybrid și în versiuni full-electric cu baterii.

Dar Nissan va opera ca „follower” (urmăritor) în segmentele vehicule utulitatre și mașini de oraș (city cars) utilizând versiuni produse de Renault.

Aceasta este o încercare de a se rezolva sursa majoră de tensiune care a apărut sub Ghosn, care a căutat să reducă costurile în mod egal pentru ambii parteneri, precum și să îmbine activitatea de cercetare și dezvoltare pentru noile tehnologii și produse. Muți din cadrul Nissan au văzut această mișcare ca un eforrt al lui Renault de a beneficia gratuit de ceea ce spuneau ei, reprezintă capacitățile superioare ale Nissan în materie de inginerie.

Mai puține modele Nissan

În privința modelelor, gama Nissan se va reduce la Qashqai și Juke, ambele (Crossover SUV) produse în Europa, plus SUV-ul X-Trail și Ariya, un crossover electric cu baterie care va ajunge în curând pe piață, importate din Japonia. Afirmă sursele.

Nissan pregătește planul de supraviețuire în Europa
Nissan ARIYA – concept prezentat la Tokyo în 2019

Ar mai fi probabil modelele sport 400Z și GT-R, precum și pick-ul Navara construit în Barcelona. 

Gama de produse ar putea fi suplimentată de o serie de vehicule comerciale și micro automobile produse de Renault , pentru a oferi mărcii volumul de modele care să asigure dealerilor suficiente vehicule.

Cum va arăta viitoarea generație Qasqai (2021)

Fabrica Nissan, din Sunderland va deveni principalul hub pentru SUV-urile Qashqai și Juke și ar produce de asemenea modele similare ale Renault, Kadjar, respectiv Captur, deși nici o decizie în această privință nu se așteaptă a fi luată în curând.

Problemele Nissan aplificate și de Brexit

Fabrica din Sunderland operează de ceva timp sub capacitatea sa maximă și cu un viitor sumbru, amenințat de ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană.

Una dintre surse a precizat că planul pentru această fabrică depinde de noul acord comercial dintre Londra și Buxelles, dar Nissan se așteaptă ca Guvernul Marii Britanii să adopte și măsuri compensatorii.

În creuzetul noului perteneriat cu Renault, Gupta adaptează și dezvoltă modelul de business pe care a început să-l aplice pe când era șeful grupului frnacez pentru vehicule comerciale ușoare.

Gupta, de origine indiană, a creat un aranjament leader/follower pentru business-ul Nissan cu vehicule comerciale. Acesta a a dus la realizarea de către japonezi a utilitarelor lor pe baza pltaformelor Renault, iar Nissan a oferit francezilor tehnologii pentru pick-up-uri.

Nissan pregătește planul de supraviețuire în Europa.
Navara AT32, cel mai „Off-Roader” Nissan

Citește și:

Noul Nissan X-Trail

Test Nissan Juke DIG-T 117 N-Design: Pionier reinventat

Adaugati comentariu