Noul Nissan Qashqai vine în primăvara lui 2021 cu sistem e-Power- primele informații și imagini

Noul Nissan Qashqai vine în primăvara lui 2021. În prezent crossoverul compact care a revoluționat industria auto se află în faza de prototip și testare. Sub noua sa formă se ascund însă tehnologii revoluționare, prezentate aici în premieră: sistemul e-POWER și ProPILOT cu funcții extinse

Reper al segmentului crossover compact

Noul Qashqai își va păstra se pare statutul de reper în segmentul crossoverelor europene de dimensiuni medii, poziție pe care o ocupă din 2007. La baza construcției noului Qashqai se află noua platformă Alliance CMF-C.

Noul Nissan Qashqai 2021

Actualul Qashqai, introdus spre comercializare în Europa în 2014, a fost vândut în peste un milion de unități până în prezent.

Acum se numără peste 26 de concurenți direcți pentru Qashqai, într-un segment care continuă să crească de la an la an.

Platforma CMF-EV Renault-Nissan

Anul 2021 vine cu promisiunea unei noi generații Nissan Qashqai care va ridica din nou ștacheta și va stabili noi standarde pentru acest segementprin design, confort, rafinament, eficiență și tehnologie accesibilă.

Același principii mai mult rafinament

Pentru noul model, Nissan păstrează principiile care au condus conceptul, designul și dezvoltarea celor două generații anterioare de Qashqai: formă compactă, linii elegante, sistem de propulsie eficient, o calitate ridicată și o experiență de conducere specifică  unui segment superior.

Noul Nissan Qashqai 2021

Design-ul noului Qashqai a fost realizat de Nissan Design Europe, cu sediul la Londra  (Marea Britanie), în timp ce partea de inginerie a fost realizată sub conducerea Nissan Technical Center Europe, situat în Cranfield, Bedfordshire (Marea Britanie).

Construit pe noua platformă CMF-C

Noul Qashqai este primul model nou din Europa care utilizează platforma CMF-C, o arhitectură tehnologică de ultimă generație.

Din punct de vedere constructiv caroseria beneficiază de materiale mai ușoare și de tehnici avansate de ștanțare și sudare pentru a-i crește rezistența, dar și pentru a-i reduce greutatea. Pentru prima dată, haionul este fabricat dintr-un material compozit, care îi scade greutatea cu 2,6 kg.

Noul Nissan Qashqai 2021

Pentru structura noului Qashqai, Nissan a utilizat cu 50% mai mult oțel de înaltă rezistență (UHSS). Acest material asigură cea mai mare rezistență posibilă pentru tensiunile interne din structura caroseriei acolo unde este necesar, dar fără a aduce o penalizare semnificativă în greutate.

Pe caroseria brută a noului Qashqai, a fost utilizată lipirea structurală pentru a forma atât o armătură cât și o legătură de înaltă rezistență în punctul unde stâlpii A, B și C se unesc cu plafonul și cu podeaua.

Ușile față și spate, aripile față și capota sunt acum fabricate din aluminiu, ceea ce oferă o economie de greutate, atunci când sunt luate împreună, de 21 kg, la caroseria brută a noului Qashqai.

Structura de bază a platformei CMF-C a fost modernizată într-o formă mai omogenă, pentru a transmite mai eficient energia de impact prin structură.

Noul Nissan Qashqai 2021

Acest lucru va avea ca efect absorbirea mai eficientă a energiei de către structură în zonele de impact, reducând sarcina potențială transmisă ocupanților în caz de accident.

În final a fost obținută o reducere cu 60 de kg și o rigidinate cu 41% mai mai bună decât cea a modelului existent.

Noi sisteme de suspensie și direcție

Construcția pe platforma CMF-C, i-a adus noului Qashqai o configurație actualizată a suspensiei MacPherson pentru punțile  față  și  spate.

Pentru tracțiunea pe două roți oferită inclusiv cu roți de 19” inclusiv, suspensia din spate este configurată ca punte semirigidă. Pentru versiunile echipate cu roți de 20” și cu tracțiune integrală, Qashqai va beneficia de o  configurație multi-link.

Constructorul afirmă că și setările direcției asistate au fost upgradate, oferind un răspuns al direcției mai precis, control mai bun și frecare redusă.

Noul Nissan Qashqai 2021

Un nou pas spre electrificare

Noul Qashqai se încadrează în strategia de business Nissan privind electrificarea  gamei și va oferi clienților două soluții de propulsie – un motor mai eficient de 1,3 litri pe benzină cu tehnologie mild-hibrid  și o motorizare electrică inovatoare e-POWER ce va oferi o accelerație instantanee și liniară specifică vehiculelor electrice, dar care va beneficia de aportul unui motor termic cu rol de generator.

Nissan plănuiește un SUV electric mai mare decât Ariya

Pentru optimizarea performanțelor  au fost adoptate: podeaua plană, care asigură un flux de aer cât mai uniform sub mașină și, de asemenea, obturatorul activ al grilei, care rămâne închis pentru a asigura trecerea aerului către partea din față a mașinii cât mai facil posibil. Aceasta se deschide numai atunci când necesitățile de răcire ale motorului impun acest lucru, facilitând pătrunderea de aer suplimentar în radiator pentru a-l răci.

Propulsie Mild-Hybrid

Motorul de 1,3 litri pe benzină a fost actualizat pentru a include un sistem Mild-Hybrid. Sistemul de 12v încorporează o baterie cu litiu montată sub podea și generatorul care recuperează energia de frânare.

Acest lucru permite sistemelor motorului să funcționeze cu energia colectată, prelungind durata funcției de oprire/pornire, ceea ce reduce emisiile totale de CO2 ale motorului. În plus, permite decelerarea și oferă, de asemenea, mai mult cuplu la accelerație.

Noul Nissan Qashqai 2021

Sistemul e-POWER

Noul Qashqai introduce Mobilitatea Inteligentă Nissan (Nissan Intelligent Mobility). Acesta va aduce prima implementare a sistemului e-POWER în Europa.

O inovație unică a lui Nissan, sistemul e-POWER oferă tracțiune completă doar prin motorul electric, ceea ce înseamnă că roțile sunt acționate doar de motorul electric.

e-POWER este alcătuit dintr-o baterie de mare putere și un grup de propulsie care este integrat cu motorul pe benzină, generatorul de energie, invertorul și motorul electric.

Cum va arăta a treia generație Nissan Qashqai (2021)

Față de sistemele hibride convenționale, unde roțile sunt acționate de un motor electric și de un motor pe benzină, în sistemul e-POWER, motorul pe benzină nu este conectat la roți; pur și simplu el doar încarcă bateria. Și, spre deosebire de un vehicul electric integral, sursa de energie este și motorul termic, și nu doar doar bateria.

Diferența cheie în comparație cu alte vehicule hibride convenționale este că motorul electric are dimensiunea unui motor care se găsește de obicei pe un vehicul pur electric, oferind o accelerație instantanee similară cu a oricărui vehicul electric 100%.

Noul Nissan Qashqai 2021

Motorul termic cu rol de generatorul menține încărcarea bateriei, dar poate furniza și direct electricitate motorului electric pentru o putere suplimentară.

Motorul termic este gestionat electronic, optim, cu scopul obținerii unei eficiențe maxime a consumului de combustibil, fiind în același timp reglat cu atenție pentru a minimiza zgomotul și pentru a oferi o senzație naturală și conectată în timpul unei accelerări puternice.

Dublu avantaj

Sistemul e-POWER va genera acea senzație similară cu conducerea unui automobil 100% electric – accelerație instantanee și liniară și  o experiență placută de condus-  dar în plus clinetul nu va avea nicio grijă referitoare la autonomie.

Aceasta este în opinia Nissan tranziția perfectă în conducerea vehiculelor electrice, în special pentru șoferii care circulă pe distanțe lungi și care vor adora combinația între confort și eficiența ecologică a mașinii.

Sistemul de asistență ProPILOT cu funcții extinse

Noul Qashqai va fi echipat cu noua generație ProPILOT, care oferiă șoferului mai mult sprijin într-o gamă mai variată de circumstanțe.

Sistemul de asistență ProPILOT cu funcții integrate avansate

Denumit ProPILOT cu Navi-link, sistemul a fost conceput pentru a reduce oboseala și stresul în timpul deplasărilor, fiind în același timp foarte intuitiv de utilizat.

ProPILOT cu Navi-link poate accelera și frâna vehiculul pe o singură bandă pe autostradă. Sistemul poate accelera pentru ca vehiculul să se deplaseze la o viteză stabilită și poate frâna vehiculul până la 0 km/h în trafic aglomerat “stop-start”.

Sistemul poate reporni automat dacă vehiculul a staționat mai puțin de trei secunde și traficul din fața mașinii este reluat.

Sistemul de direcție și camera video actualizează în permanență poziția vehiculului, ajutând mașina să rămână centrată pe bandă și menținând în același timp o viteză predeterminată, dar cu capacitatea de a se adapta și de a menține o distanță de siguranță față de mașina din față.

Pe viitorul Nissan Qashqai, ProPILOT cu Navi-link poate acum să adapteze viteza mașinii în funcție de alte circumstanțe externe: atunci când, pe autostradă, mașina trece într-o zonă cu limită de viteză inferioară, sistemul poate citi indicatoarele rutiere și poate lua în considerare datele sistemului de navigare privind limita de viteză pentru a încetini până la viteza corespunzătoare.

De asemenea, sistemul poate utiliza date din sistemul de navigație pentru a regla viteza în apropierea virajelor sau pe rampele de ieșire care au o rază mai strânsă.

În plus, ProPILOT cu Navi-link poate comunica acum cu radarele de unghi mort de pe Qashqai pentru a interveni cu o corecție a direcției și prevenind cu o manevră de schimbare a benzii de circulație dacă există un vehicul în zona unghiului mort.

Alte îmbunătățiri includ o avertizare pentru situații urbane, care alertează șoferul cu privire la riscul de contact cu un obiect din partea laterală a vehiculului, de obicei atunci când iese în marșarier dintr-un spațiu de parcare.

Noul Qashqai poate interveni, de asemenea, și pentru a preveni o coliziune la mersul în marșarier. Datorită unei actualizări a alertei existente de detectare a obiectelor în mișcare, vehiculul frânează dacă în apropiere este detectat un obstacol în mișcare.

ProPILOT cu Navi-link va fi disponibil de la echiparea medie N-Connecta, pentru a facilita accesul la aceasta tehnologie avansată pentru cât mai mulți clienți.

Faruri inteligente cu LED

Noul Qashqai vine cu un sistem avansat de faruri care adaptează forma fasciculului în funcție de condițiile drumului și de alți participanți la trafic. Fasciculul este împărțit în 12 elemente individuale care se dezactivează selectiv la detectarea unui vehicul care se apropie.

Autodesk VRED Professional 2020.1

Datorită acestei inovații, poate proiecta un fascicul mai luminos și mai larg, dar forma se schimbă efectiv, astfel încât șoferii care vin de pe banda de sens opus să nu fie orbiți de lumină.

 

 

Adaugati comentariu