Octavia RS iV, cea mai electrizantă Skoda

Octavia RS iV, cea mai electrizantă Skoda

Octavia RS iV este primul model electrificat al diviziei de performanță de la Skoda. Versiunea plug-in hybrid se alătură familiei electrificate a modelului compact, compusă din Octavia iV și două variante e-TEC.

Noua Skoda Octavia RS iV preia sistemul electrificat de top al grupului Volkswagen – prezent și pe noile Cupra Formentor sau fratele de platformă VW Golf GTE. Acesta este compus dintr-un 1.4 TSI de 150 CP și un motor electric de 85 kW. Împreună livrează un total de 245 CP și 400 Nm. Puterea este transmisă doar roților față, cu ajutorul unei transmisii automate DSG. Skoda promite emisii nocive de doar 30 g/km de CO2 în ciclul WLTP.

Octavia RS iV, cea mai electrizantă Skoda

Compania din Cehia a dotat Octavia RS iV cu acumulatori Li-Ion de 13 kWh. Autonomia complet electrică este de 60 km (WLTP). În modul Sport, este nevoie de 7,3 secunde până la 100 km/h, iar viteza maximă hibridă este de 225 km/h. Reîncărcarea durează șase ore la o priză standard. În cazul utilizării unui sistem „wallbox”, așteptarea scade la 3h și 30min.

Octavia RS iV, cea mai electrizantă Skoda

Modificările stilistice dedicate modelului Octavia RS iV sunt subtile și de efect. În față lămpile de ceață au un design aparte și tehnologie LED, iar jantele sunt de 18 sau 19 inch. Ambele parașocuri au propriul limbaj stilistic. Nu lipsesc nici spoilerele – negru pentru liftback și în culoarea caroseriei pentru break. În plus, există și evacuări duble de formă trapezoidală.

Octavia RS iV, cea mai electrizantă Skoda

Pe lângă Octavia RS iV, Skoda a mai anunțat și introducerea modelelor standard PHEV și două versiuni mild hybrid e-TEC. În cazul plug-in hybrid-ului, puterea totală a fost redusă la 204 CP și 350 Nm. Autonomia EV rămâne aceeași, de 60 km. Capacitatea portbagajului este de 450 sau 490 litri (break). Cele două versiuni e-TEC dispun de 110 sau 150 CP și tehnologie mild hybrid 48V.

Adaugati comentariu